Demus Opublikowano 14 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Witam. Mam problem ze sprzęgłem w e46 330 Ci. Podczas spokojnej jazdy wszystko jest ok. Nie szarpie i nie ślizga się. Bez problemu przyspiesza na piątce z gazem w podłodze. Gorzej jest przy ostrym starcie z wysokimi obrotami. Sprzęgło wyraźnie się ślizga. Przynajmniej na pierwszych trzech biegach. Autko ma 200 kkm przebiegu i chyba nadszedł czas na wymianę sprzęgła. Zastanawiam się ile bedzie mnie to kosztowało i jaką firmę wybrac. Z góry dziekuję za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 14 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Tu masz LUK-a (o ile to pasuje do ciebie) : http://moto.autocentrum.pl/sklep.php/pl,,,,,karta,9185,24,bmw,2004,2975,6,sprzegla-uklad-napedowy,22,komplet-sprzegla,czesci-samochodowe.html Ale osobiście proponuję kupić Sachs - droższe, ale lepsze (tylko nie mogłem znaleźć tej firmy sprzęgła do ciebie). Za wymianę od 200PLN po znajomości po nawet 600PLN zależny gdzie robisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal-lubin Opublikowano 14 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 a ja podejrzewam ze sprzeglo masz w dobrej kondycji tylko kolo dwumasowe masz juz rozjechane :wink: i to jest powodem twojej bolaczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 14 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Jeśli to koło siedzi wydatek większy... i to o sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal-lubin Opublikowano 14 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 nowe okolice 1200-1400zl i powiem z wlasnego doswiadczenia nie kupuj uzywki ...ja przy m52b28 zrobilem tuning i wsadzilem zamach od m50...u ciebie przy m54 juz wiecej zmian trzebabyloby przeprowadzic zeby pozbyc sie dwumasa bo skrzynia musialaby byc od m50 lub m52. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demus Opublikowano 15 Maja 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 A jak sprawdzić czy to sprzęgło czy dwumasówka? Wystarczy pomiar grubości tarczy zeby zweryfikować stan sprzęgła i ewentualnie brać się za koło zamachowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 15 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 Jeśli sprzęgło : to wrzuć 3 i spróbuj ruszyć z miejsca - jeśli ci się uda to wiadomo że sprzęgło się ślizga. A koło dwumasowe nie wiem jak można sprawdzić - ale chyba tylko wizualnie (będą widoczne ślady "przypalenia", nierówności na nim (powierzchnia) i duży luz gdy nim poruszasz (trzymając jedną część). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dread Opublikowano 17 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Jeżeli Ci się uda ruszyć z 3 to właśnie sprzęgło jest dobre bo się nie będzie ślizgało...Gorzej jak dasz gazu a tylko obroty pójdą do góry... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 17 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Jak rusza się z 3 biegu i auto pojedzie to wiadomo że sprzęgło się ślizga. Obroty rosną i auto powoli pcha do przodu... Nie rozumiem twojej uwagi Dread. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 17 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Jak rusza się z 3 biegu i auto pojedzie to wiadomo że sprzęgło się ślizga. A jak masz sprzegło dobre to dasz rade ruszyc na 3-ce czy nie :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 17 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Nie da rady ruszyć z 3 biegu przy dobrym sprzęgle - auto zgaśnie. Czy się mylę pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 18 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Jak rusza się z 3 biegu i auto pojedzie to wiadomo że sprzęgło się ślizga. Obroty rosną i auto powoli pcha do przodu... Nie rozumiem twojej uwagi Dread. Nie da rady ruszyć z 3 biegu przy dobrym sprzęgle - auto zgaśnie. Czy się mylę Jestem ciekawy Twojej teorii sprawdzania uślizgu tarczy sprzegła i sprawdzenia tego w praktyce , jak mozesz to rozwiń to ruszanie na 3 biegu , bo dalej nie odpowiedziałes czy się da ruszyc czy sie nie da i co to oznacza jesli się to uda a co oznacza jesli się nie da tego zrobic. Opierdoliłeś na dzieńdobry Jarka (Dread'a) za to ze napisał cos inaczej niż Ty ale juz nie uzasadniłes swojej teorii dlatego objaśnij swój tok myslenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 18 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Opierdoliłeś na dzieńdobry Jarka (Dread'a) za to ze napisał cos inaczej niż Ty Jak rusza się z 3 biegu i auto pojedzie to wiadomo że sprzęgło się ślizga. Obroty rosną i auto powoli pcha do przodu... Nie rozumiem twojej uwagi Dread. Opie*** ? Mordulec nie wiem o co ci chodzi bo teraz to się czepiesz i wymyślasz. Napisałem, że nie rozumiem jego uwagi a nie że najeżam na niego. A to jest różnica. Jak miałem sprzęgło wyjechane to normalnie mogłem ruszyć autem z 3 biegu, ślizgało się i powoli toczyło do przodu (ciągnąc w pewnym momencie) czego efektem było ruszenie auta z tak wysokiego biegu. Więc to jest moje uzasadnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dread Opublikowano 18 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Bez kitu bo już się speszyłem.. jak coś poplątałem to przepraszam.. Ale w audi miałem taki silnik i takie sprzęgło ze kiedys z kolegom Jasiem ruszyłem nawet z 5.. a sprzęgło było sprawne... fakt faktem troche to trwało ale dało rade... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 18 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Zeby nie było ze sie czepiam i wymyślam : Jeśli sprzęgło : to wrzuć 3 i spróbuj ruszyć z miejsca - jeśli ci się uda to wiadomo że sprzęgło się ślizga. To pierwsze Twoje stwierdzenie , nie masz w nim cienia wątpliwości co do swojej Teorii czyli klasyczne weni widi wiczi + formułki grzecznościowe , sprawdziłes na własnej skórze ze tak jest , wiec wierzymy ze wiesz co mówisz ... uklon_bmw Jeżeli Ci się uda ruszyć z 3 to właśnie sprzęgło jest dobre bo się nie będzie ślizgało...Gorzej jak dasz gazu a tylko obroty pójdą do góry... Jarek ma wątpliwości , które uzasadnił ... Jak rusza się z 3 biegu i auto pojedzie to wiadomo że sprzęgło się ślizga. Obroty rosną i auto powoli pcha do przodu... Nie rozumiem twojej uwagi Dread Potwierdzasz swoją wcześniejszą teze jednocześnie negując to co napisał Jarek ... Poczym na moje pytanie " A jak masz sprzegło dobre to dasz rade ruszyc na 3-ce czy nie " Stwierdzasz że : Nie da rady ruszyć z 3 biegu przy dobrym sprzęgle - auto zgaśnie. Czy się mylę To ja juz nie kumam , sprawdzałes to czy tylko tak Ci sie wydaje :?: Skoro teraz juz masz dobre sprzegło to wez sobie wsiadz do furaka i zobacz czy dasz rade ruszyc z trójki .... odpowiedz jest oczywista , dasz rade ruszyc z tej trójki o niebo łatwiej niz na slizgającym sie sprzegle. Wg Twojej wczesniejszej teorii wynikało by z tego ze najlepsze sprzegła to ślizgające się sprzegła bo wtedy auto jest mega elastyczne mozna sobie ruszac praktycznie z jakiego biegu się chce i do tego nie gasną <bmw_1> Idąc dalej to najlepiej jakby koła zębate w skrzyni zastąpiono gładkimi , tez by się troche poślizgały a w połączeniu z przypalonym sprzęgłem mozna by nawet z 5-tki startowac wszystko razem by sie poslizgało troche i auto by pojechało <bmw_1> Idąc jeszcze dalej to najlepiej jakby most tez sie troche ślizgał ... istna ślizgawka by wyszła i w sumie wystarczył by jeden bieg do smigania raz zapinasz i jezdzisz non stop ................... i tym oto sposobem zbudowałes idealny samochód ze skrzynią ala dragster uklon_bmw tylko tak jeszcze ze 2000KM by sie przydało zeby to pojechało :twisted: Jak zawsze z lekką nutką ironi :lol: ale mysle ze ruszysz troche bańką wsiadziesz do swojej bumy , ponownie sprawdzisz i przemyslisz sprawe jeszcze rez to sam dojdziesz do tego ze to co napisałes na początku jest kompletnie bez sensu :drunk: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 18 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Jak zawsze z lekką nutką ironi Tak tylko tyci tyci ;> [ Dodano: 18 Maj 09, 17:40 ] To ja może dam inny fajny sposób na sprawdzenie sprzęgła... nie trzeba 3, wystarczy wysoki krawężnik ;D Jeśli auto nie może pod niego podjechać - sprzęgło kaput... albo ma bardzo duże problemy, to znak, że sprzęgło jest na wykończeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 18 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 A co ty tak za niego odpowiadasz ? Wymyślasz sobie, że go opie*** (co jest kłamstwem) i dalej trzymasz swoją zmyśloną historię. Przeczytaj dobrze co napisałem : Nie rozumiem twojej uwagi Dread. Ja swoim autem nie mam zamiaru ruszać z 3 biegu bo szkoda mi sprzęgła, widocznie ty swoim tak robisz i jest w owej dziedzinie lepsze (albo umiejętności ). Twoja teoria "idąc dalej" jest śmieszna i nie mam zamiaru jej komentować - bo nie od tego jest ten temat i to forum. Nawet jeśli coś źle napisałem to można chyba inaczej to skomentować niż pisząc tak jak ty to zrobiłeś, ale to już kwestia chyba natury człowieka - też w to nie wnikam. Nie odbiegajmy już od tematu bo jest inny, a swoje ewentualne sugestie zachowaj dla siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 18 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Ja swoim autem nie mam zamiaru ruszać z 3 biegu bo szkoda mi sprzęgła, - D E S K I - Stary to po kiego wała piszesz ze sprawdzasz swoje sprzegło na 3 cim biegu jak pojedzie to good jak nie pojedzie to nie good , masakra :lol: [ Dodano: 18 Maj 09, 18:58 ] Tak tylko tyci tyci ;> Ja bym powiedział ze "tylko tyci" Satan o jedno "tyci" za duzo Jeśli auto nie może pod niego podjechać - sprzęgło kaput... albo ma bardzo duże problemy, to znak, że sprzęgło jest na wykończeniu I tu sie zgodze ze to jest objaw wywalonego sprzegła :drunk: A co ty tak za niego odpowiadasz ? No własnie Satan czemu za mnie odpowiadasz .... adwokat diabła czy co :lol: Ja swoim autem nie mam zamiaru ruszać z 3 biegu bo szkoda mi sprzęgła, widocznie ty swoim tak robisz i jest w owej dziedzinie lepsze (albo umiejętności ). Beheh wiesz to nie ja wymysliłem ruszanie z 3-ki tylko Ty , a od ruszania to ja mam biegi o numerach 1......... a potem 2........... jak juz sie troche bardziej rozpędze to wrzucam 3............ a jak jest juz naprawde gdzie depnąć to nawet 4ke wrzucam bo 5............. to tak od święta , wiesz czasem jak na autobana wyskocze sie polansowac .................. zimny łokieć przy 180kmh ...... miód malina :drunk: Nawet jeśli coś źle napisałem to można chyba inaczej to skomentować niż pisząc tak jak ty to zrobiłeś, ale to już kwestia chyba natury człowieka - też w to nie wnikam. Masz racje jestem wynaturzony w swoich wypowiedziach , ot taka juz moja natura :twisted: Nie odbiegajmy już od tematu bo jest inny, a swoje ewentualne sugestie zachowaj dla siebie. .... yyyy moze ja sie nie znam ale własnie po to jest forum zeby pisac swoje sugestie :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 18 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Zdarzyło mi się przypadkowo wbić 3 zamiast 1 i mi zgasło auto po wcześniejszym szarpnięciu. Coś jeszcze ? [ Dodano: 18 Maj 09, 19:02 ] Nie chodziło mi o Satana tylko o ciebie ale jak widzę lubisz być obrońcą uciśnionych i widocznie to twoja pasja I zresztą xle napisałem bo obrońcą można być jak ktoś jest atakowany a przypominam że to twój wymysł wyssany z palca że opie*** kogoś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 18 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Zdarzyło mi się przypadkowo wbić 3 zamiast 1 i mi zgasło auto po wcześniejszym szarpnięciu. Coś jeszcze ? No i widzisz tak powstają legendy , nie mogłes tego od razu napisac ze przez pomyłke :?: Ale nie wolałes leciec w zaparte ze tak testujesz czy sprzegło jest dobre czy nie dobre :lol: [ Dodano: 18 Maj 09, 19:06 ] I zresztą xle napisałem bo obrońcą można być jak ktoś jest atakowany a przypominam że to twój wymysł wyssany z palca że opie*** kogoś Niech Ci będzie , Jarek czuje się co najwyzej "speszony" ale olać to bardziej bym się na Twoim miejscu zainteresował merytoryką Twojej wypowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 18 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Dajcie se juz spokój i wróćmy do tematu wspólnie :lol: Ja np na swoim aucie nie przerabiałem tematu uszkodzonego sprzęgła, ale moi rodzice mieli kiedys cordobe i w niej było sprzęgło zmieniane.Objawy zużycia były następujące:silnik chodził jak automat ogólnie to jazda była na niskich obrotach bo na wysokich nie chciał ciągnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dread Opublikowano 18 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Ale jatka... Ale tak żeby nie było... Jeżeli stojąc w miejscu na zaciągniętym hamulcu ręcznym wrzucimy 1. bieg i puścimy delikatnie sprzęgło.. auto zgaśnie.. sprzęgło jest jak najbardziej super hiper sprawne.. Ale.. jeżeli będzie taka sama sytuacja i autko nam nie zgaśnie tylko obroty pójdą do góry... sprzęgło kwalifikuje się do wymiany.. Mam racje czy nie? happy_bmw [ Dodano: 18 Maj 09, 19:24 ] Dajcie se juz spokój i wróćmy do tematu wspólnie Spóźniłem sie chwilke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 18 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Specjalnie dla ciebie Mordulec byłem sprawdzić czy da się z 3 biegu "celowo" ruszyć i nie da się - auto po szarpnięciu gaśnie. Tak więc jak pisałem nie da się na dobrym sprzęgle tego zrobić. Nie ma co się już o to spierać, więc zakończmy to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 18 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Specjalnie dla ciebie Mordulec byłem sprawdzić czy da się z 3 biegu "celowo" ruszyć i nie da się - auto po szarpnięciu gaśnie. Tak więc jak pisałem nie da się na dobrym sprzęgle tego zrobić. Dobra poddaje sie , W Y G R A Ł E Ś uklon_bmw uklon_bmw uklon_bmw uklon_bmw Czyli przyjmujemy OFICJALNĄ wersje ze mając sprawne sprzegło z 3-ki autem się nie da ruszyć <bmw_3> Więc jak ktoś przez przypadek ruszy z 3-ki to najlepiej niech od razu leci po nową tarcze , łożysko i docisk bo niestety diagnoza jest jednoznaczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 18 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 AWV napisał/a: Specjalnie dla ciebie Mordulec byłem sprawdzić czy da się z 3 biegu "celowo" ruszyć i nie da się - auto po szarpnięciu gaśnie. Tak więc jak pisałem nie da się na dobrym sprzęgle tego zrobić. Dobra poddaje sie , W Y G R A Ł E Ś uklon_bmw uklon_bmw uklon_bmw uklon_bmw A czy ktoś tu miał wygrać ? Mi o to wcale nie chodziło. Więc jak ktoś przez przypadek ruszy z 3-ki to najlepiej niech od razu leci po nową tarcze , łożysko i docisk bo niestety diagnoza jest jednoznaczna uklon_bmw :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.