Demus Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Dyskusja się rozkręciła, rewelacja. Dedukuję, że to moje sprzęgło nie jest w szczytowej formie i szyku od świateł do świateł nie zadam ale jeszcze trochę na nim pojeżdzę. Jeżeli ruszam z niskich obrotów i dopiero po całkowitym włączeniu sprzęgła "krzesam" moc to jest ok. Gorzej gdy chcę ruszyć z wysokich obrotów. Sprzęgło nie jest w stanie przenieść kochanych niutonometrów na skrzynkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 18 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Może takie pytanie nie na miejscu, ale i tak je zadam... Próbowałeś bez kontroli trakcji ruszać z wysokich obrotów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demus Opublikowano 19 Maja 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Próbowałem, ale DSC chyba nie ma wpływu na pracę sprzęgła. Gdy koła tracą przyczepność ograniczana jest moc silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal-lubin Opublikowano 19 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Próbowałem, ale DSC chyba nie ma wpływu na pracę sprzęgła. Gdy koła tracą przyczepność ograniczana jest moc silnika. dkoladnie tak jak mowisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 19 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 ataN napisał/a: Jeśli auto nie może pod niego podjechać - sprzęgło kaput... albo ma bardzo duże problemy, to znak, że sprzęgło jest na wykończeniu I tu sie zgodze ze to jest objaw wywalonego sprzegła :drunk: albo zużyte oponki z tyłu :evil: a co do sprzęgła dobrze sprawdzić na dobrej nawierzchni z dobrymi oponami czy da się ruszyć powiedzmy z 3k obrotów bo tutaj sprzęgło najbardziej dostaje, ale nie jest to jednoznaczna definicja poprawnego działania sprzęgła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 19 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Dyskusja:)Przyjaralem kiedys sprzeglo(tarcze) konkretnie(manewry na grząskim terenie z przyczepa kampingowa kupa dymu i smrodu a mimo to efekty w porownaniu ze zdrowym sprzegłem były rozpoznawalne tylko podczas gwałtownego ruszania(auto rusza wolno a obroty leca gwaltownie w gorę) nastepnym skutkiem było przy dość gwałtownym rozpędzaniu gdzie jechałem na 2ce i naciskając gaz w pewnym momencie czuc rozprzęglenie(auto nagle przestaje ciągnąc a czuć to wyraźnie na plecach/fotelu).Jadąc na 5ce ok 100km/h i dodając gazu widac znikomą reakcje na prędkosc a obroty podskakuja i tu znów zero czucia na plecach i fotelu.Sprzęgło wtedy kwalifikowało się do wymiany bo te objawy sie nasilały a następne podpięcie prźyczepy drastycznie pogarszało prace sprzęgła ale nawet tuz przed wymianą na 3ce gaśła(jak chciałem ruszać tak jak normalnie z 1ki).Ba na zdrowym sprzęgle inne objawy wczesniejsze ustaly a umiejętnie sterując pedałem sprzęgła i gazu ruszyłem z 3ki wiec pewne tezy nie są do konca udowodnione jako objawy uszkodzonego sprzęgła.Satan podał przykład dość konkretny ale to tez nie jest powod by zaraz leciec po sprzeglo do sklepu a tylko powod by zacząć badać reakcje sprzegła w różnych sytucjach i nasilanie sie tych sytuacj.Wiele błednych wnioskow można traktować jako objawy uszkodzonego sprzegła.Bywa że w ferworze walki wciska sie szybciej gaz niz puszcza sprzegło i efkty mozna by przypisac do np pierwszego jaki wymienilem.Ja to z autopsji znam i nie wymieniałem sprzęgła po wystapieniu jednego z tych przypadkow a czekałem na pojawianie sie nastepnych bo takim autem można jeszcze normalnie jeździć dopoki to zacznie naprawdę utrudniać jazdę.Jeśli po wrzuceniu 3 i normalnym ruszaniu auto rusza ślamazarnie lub wogole nie i przy tym nie gaśnie i gdyby to było faktycznym skutkiem uszkodzonego sprzęgła to wydaje mi się ze kierowca narzekałby na nie juz w innych sytuacjach i to równałoby się z totalnie zła praca sprzęgła na kazdym z biegow nawet na 1ce.Jeśli jednak silnik gaśnie bądź nie przy ruszaniu z 3ki to ten jeden przypadek nie byłby dla mnie rowny wymianie sprzęgla.Ja tez rozpędzam sie z 1 (ruszanie z 3 to pomyłka)więc badajcie zachowanie sprzęgła np na jedynce bo na 3ce hmm błędne mogą być wnioski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zenon Opublikowano 19 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 A ja dodam że przy ruszaniu z 3 biegu ważnym parametrem jest moc auta bo jak ktoś ma 400 koni to z trójki ruszy lepiej niż 100 konne m40 [ Dodano: 19 Maj 09, 21:23 ] M. 40 b16 trzymając 1500 obrotów bez problemu rusza z miejsca sam sprawdziłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 23 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Specjalnie dla ciebie Mordulec byłem sprawdzić czy da się z 3 biegu "celowo" ruszyć i nie da się - auto po szarpnięciu gaśnie. Tak więc jak pisałem nie da się na dobrym sprzęgle tego zrobić. Dobra poddaje sie , W Y G R A Ł E Ś uklon_bmw uklon_bmw uklon_bmw uklon_bmw Czyli przyjmujemy OFICJALNĄ wersje ze mając sprawne sprzegło z 3-ki autem się nie da ruszyć <bmw_3> Więc jak ktoś przez przypadek ruszy z 3-ki to najlepiej niech od razu leci po nową tarcze , łożysko i docisk bo niestety diagnoza jest jednoznaczna Lol.... jak ja mam zły dzień, to mi na jedynce gaśnie ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.