AWV Opublikowano 12 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 W zachodnich mediach pojawiły się nieoficjalne informacje mówiące, iż... BMW wprowadzi do oferty silniki trzycylindrowe. Do mediów wyciekł wewnętrzny, firmowy dokument BMW, mówiący o najbliższych kierunkach rozwoju bawarskiego koncernu. Wynika z nich, że odpowiedź BMW na coraz bardziej wyśrubowane normy emisji spalin, nie będzie szczególnie innowacyjna. Podobnie jak inne firmy, BMW zdecydowało się na tzw. "downsizing", czyli zmniejszanie pojemności benzynowych jednostek napędowych. By osiągi pozostały na akceptowalnym poziomie stosuje się doładowanie. Liderem tej technologii są na razie Volksawagen i Fiat. BMW pójdzie jednak o krok dalej w "downsizingu" i zaoferuje silnik trzycylindrowy. Jego pojemność będzie wynosiła 1.35 l, a moc będzie wahała się (w zależności od zastosowanej turbosprężarki) od 122 przez 150 aż po 180 KM. Moment obrotowy będzie wynosił odpowiednio 190, 220 i 260 Nm. Samochody z nowym typem napędu mają nosić oznaczenia x16i, x18i i x20i. Kolejną nowością BMW będzie doładowany silnik czterocylindrowy o pojemności 1.8 l. On również będzie dostępny w dwóch wariantach - jako X23i (204 KM, 300 Nm) i x25i (240 KM, 350 Nm). Silnik trzycylindrowy będzie montowany w BMW serii 1 i 3. Czterocylindrowy trafi do większych modeli. Oryginalny text : http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/bmw-3-z-trzema-cylindrami,1304038 W sumie to było nieuniknione, gdyż każdy koncern liczy się z tymi normami emisji spalin. Ale BMW i 3 cylindry (jeszcze w serii 1 rozumiem - choć nie do końca, ale 3er ). Ehhh co za czasy... Ciekawe jak będą wyglądały motory za 20lat (1 cylinder i 300KM). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spike90 Opublikowano 12 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 hmmm...3 cylindry w 1er jak najbardziej tak. co do 3er to już można dyskutować - myślę, że wszystko i tak zweryfikuje rynek. Można robić 6cio i 8 sio cylindrowe motory jednocześnie obniżając emisję. te nowe silniki to jakieś wypełnienie kolejnej luki. Z jednej strony pomniejszanie silników ( ten przykład ) z drugiej strony powiększanie - M3 e46 miało r6 a teraz ma V8. Nowe 5er będzie miało V8 zamiast V 10 - także wszystko jest płynne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el_banano Opublikowano 12 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 no no już sobie wyobrażam x16i w X6 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 12 Maja 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 el_banano silnik trzycylindrowy (x16i) będzie montowany w BMW serii 1 i 3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 12 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 śmiało mogę stwierdzić, że jeśli BMW wzięło się za 3cylindry, to wyjdzie z tego silnik roku <bmw_3> znając troszkę pojazdy BMW (nie tylko od strony czterech kółek), wiem iż inżynierowie tej stajni potrafią budować nie tylko 4,6,8 i 12cylindrowe agregaty dobrym przykładem mogą być super żywotne - 2cylindrowe boxery, lekko dociągające 300 - 400tys. km bez remontu , produkowane bez większych zmian od lat 80!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFAŁ///M3 Opublikowano 12 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 o nie musi być 6 garów :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.