marcgrzy Opublikowano 2 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 Witam Wiem, że podobne tematy już były, ale takiego przypadku jak mój nie znalazłem. Od pewnego czasu mam drżenie w kierownicy polegające na lekkich ruchach prawo-lewo od prędkości ok 65-70 do 110-120. Potem staje się niewyczuwalne lub tak szybkie ze tez niewyczuwalne. A najgorsze sa tak od 70-80 km/h. Autko ma przebiegu 292 tys i sporo jeszcze oryginalnych części. ( np wymieniony drążek kierowniczy) Zaczęło się to pod koniec zimy ( marzec 09) na zimówkach. Pomyślałem o oponach, poczekałem do wiosny i wymieniłem na letnie( na osobnych felgach). I oczywista ten sam efekt. Nawet mocniejszy. Postanowiłem wyważyć opony. Faktycznie były lekko niedoważone. Opony Firestone wrzesień 2008 wiec prawie nówki. Dalej nie pomogło. Wymieniłem tuleje wahaczy - i tak musiałem. Wymieniłem klocki, przy okazji sprawdziłem tarcze i są OK. Wymieniłem sworznie wahaczy, wymieniłem , bo trzeba drążek kierowniczy lewy, bo był luz na jabłku. I dalej to samo. Nie mam już pomysłów. Może faktycznie opony dostają świra, jak to w innych postach było opisywane. Moze ktoś mi doradzi co jeszcze sprawdzić i może GDZIE? ( chodzi o warsztat - robię to na Prądzyńskiego - przyjemny gościu, tani - właściciel dwóch BMek) Czekam na propozycje i pozdrawiam ∞ <bmw> ∞ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 2 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 A moze te letnie felgi sa troche pokryzwione? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 2 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 Tak jak Woz pisze , możliwe ze masz krzwą felge którąs i przechodzą wibracje na kierownice , ja miałem u siebie do kompletu jeszcze krzywą tarcze i takie bicia pojawiały się również przy bardzo delikatnym hamowaniu. Ale skoro wymieniłes tarcze to raczej bedzie felga , łożyska przednie są ok czy juz szumią ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 2 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 WitamWiem, że podobne tematy już były, ale takiego przypadku jak mój nie znalazłem. Od pewnego czasu mam drżenie w kierownicy polegające na lekkich ruchach prawo-lewo od prędkości ok 65-70 do 110-120. Potem staje się niewyczuwalne lub tak szybkie ze tez niewyczuwalne. A najgorsze sa tak od 70-80 km/h. Autko ma przebiegu 292 tys i sporo jeszcze oryginalnych części. ( np wymieniony drążek kierowniczy) Zaczęło się to pod koniec zimy ( marzec 09) na zimówkach. Pomyślałem o oponach, poczekałem do wiosny i wymieniłem na letnie( na osobnych felgach). I oczywista ten sam efekt. Nawet mocniejszy. Postanowiłem wyważyć opony. Faktycznie były lekko niedoważone. Opony Firestone wrzesień 2008 wiec prawie nówki. Dalej nie pomogło. Wymieniłem tuleje wahaczy - i tak musiałem. Wymieniłem klocki, przy okazji sprawdziłem tarcze i są OK. Wymieniłem sworznie wahaczy, wymieniłem , bo trzeba drążek kierowniczy lewy, bo był luz na jabłku. I dalej to samo. Nie mam już pomysłów. Może faktycznie opony dostają świra, jak to w innych postach było opisywane. Moze ktoś mi doradzi co jeszcze sprawdzić i może GDZIE? ( chodzi o warsztat - robię to na Prądzyńskiego - przyjemny gościu, tani - właściciel dwóch BMek) Czekam na propozycje i pozdrawiam ∞ <bmw> ∞ No więc.. jeśli problem z zawieszeniem teoretycznie jest już rozwiązany - bo tuleje i takie tam inne.... to: była robiona geometria i zbieżność ? Czy opony nie mają odkształceń na stronie bieżnika ? lub nie chodzą na wyważarce na boki ? Ja miałem taki problem, opona chodziła na boki... do tego stopnia, że po jeździe 140-180 czuć było smród palonej gumy po wyjściu z auta. Poza tym dostała po dupie dobrze, bo miała odkształcenie właśnie na stronie bieżnika które przy niższych prędkościach nie dawało się w ogóle we znaki i na wyważarce było niewidoczne. Opony to szerszy problem niż ustawa przewiduje 2- zakładam, że zbieżność i geometria sprawdzone więc idziemy dalej - co z łożyskami, piastami... ? wszystko ok ? nic nie szumi ? 3- jest jeszcze jedna czarna wizja, choć w przypadku Twojego modelu niekoniecznie - mogła po dupie dostać tak jak w moim przypadku półoś, powoduje takie problemy jak opisujesz, ewentualnie może to być wina tylnego łożyska przy półosi które jest z jakiegoś tam już powodu wylatane. Takie historie możesz spokojnie sprawdzić w auto-chip na przedmiejskiej. Mają maszynę, którą można rozpędzić każde koło z osobna i sprawdzić np. łożyska i piasty. Można też podnieść auto na podnośniku i sprawdzić półosie. Przy okazji widać jak na dłoni jak zachowują się opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el_banano Opublikowano 3 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 kolego miałem to samo jak jechałem 130 i przy delikatnym skręcie w prawo drgało tak kierownicą że aż ręce bolały od trzymania. diagnoza taka. zymieniłem łącznik stabilizatora i problem zniknął. koszt: 2szt. łącznika stabilizatora ~140zł samemu można wymienić <bmw_1> powodzenia. P.S. ostatnio coś podobnego miał Rafals. Odnosił wrażenie że tył mu pływa. wymienił łącznik stabilizatora i problem zniknął. Także obiawy tego są różne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabian Turała Opublikowano 3 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 przerabiałem to u siebie na 99% felgi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcgrzy Opublikowano 4 Maja 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Dzieki za rady Sprawdze teraz felgi. Ale to samo bylo na zimowkach a tam inne felgi. ALe sprawdze. A czy to moze byc maglownica wyjechana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 4 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Podjedz do wulkanizatora i niech ci felgi wrzuci na maszyne do wywazania i niech zapusci. Tam wszystko elegancko bedzie widac jak felgi chodza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 4 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Dzieki za radySprawdze teraz felgi. Ale to samo bylo na zimowkach a tam inne felgi. ALe sprawdze. A czy to moze byc maglownica wyjechana? Możliwe że fele zimowe i letnie są krzywe itp. Więc musisz jechać do wulkanizatora nie ma siły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal80 Opublikowano 6 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 stawiam na lacznik stabilizatora dokladnie dzis ten sam problem zlikwidowalem u siebie stu procentowa poprawa pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelorzechowski Opublikowano 6 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 to ja powiem tak. mam taki sam problem tylko od 110km do okolo 130km i nie jest to wina felg ani tulei bo na zimowkach bylo dokladnie tak samo:) laczniki, tulejej, sworznie, wszystko zalozone nowe i dalej jak drgala kierownica tak drga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcgrzy Opublikowano 8 Maja 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Felgi sprawdzone - są OK W takim razie biore sie za łączniki stabilizatora. Gdzie kupic dobre i jakiej firmy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 8 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Firmę polecam DELPHI albo LEMFORD. A kupić na Allegro lub w sklepie motoryzacyjnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 12 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 lemforder albo febi będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.