Mack` Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Siemka Posiadam M52B28 silniczek malina jak każdy wie. Tak już od paru dni dumam jak go troszki odetkać ten kolektor ssący jak i wydech. Wydech wiadomo barany załatwiają troszki sprawę choć najlepiej do samego końca już wydeszek przerobić. Zastanawiam się bardziej nad dolotem. Co wy na to jak by zmodyfikować tak fest ala Przepustnica od M3 np 3,0 (zdjęcie poglądowe) Kolektor (zdjęcie poglądowe) i Filtr stożkowy np Simota ( zdjęcie poglądowe) Jak wam to się widzi. Wiadomo niektórzy ładują kolektor od M50 jako taki półśrodek. Coś tam daje. Jedni nie widzą różnicy inni mówią, że ogromna różnica. Wiadomo ten moj powyższy plan troszki bajońska suma sama m3 przepustnica na allegro kolo 700-800zł wisi, a gdzie i reszta też za tania nie jest. Czy ktoś (jakiś wariat) zamontował taki zestawik w m52? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Witam..... Kiedys tez sie zastanawialem nad wstawieniem takiego kolektora do swojego M50 ale jest jeden problem w silnikach typu M3 kazdy wlot (ze tak powiem) ma oddzielna przepustnice co widac na zdjecu a w M50 jest tylko jedna przepustnica na samym poczatku i mocowanie jest zupelnie inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 28 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Pomysł kozacki, ale czy znasz konkretne ceny tych gadżetów, ten kolektor gdzie można dostać i to kolektor też M3?? Taka przepustnica bez problemu podchodzi do M52?? A jak wygląda sprawa z przepływomierzem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 29 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Kiedys widzalem kolektor dolotowy z M3 na allegro kosztoewal o ile dobrze pamietam 700zl czy wiecej ale jak juz wczesniej pisalem nie bedzie pasowal do serji M50 lub M52 na schematach wyzej widac sposob mocowania w M3 i w M52 sa wogole inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 29 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 a jak by zrobił cos takiego jak ci giganci w tym filmiku od 4min40s do 4min50s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 29 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 a jak by zrobił coś takiego jak ci giganci w tym filmiku od 4min40s do 4min50s Chodzi Ci o taki Customowy kolektor, żeby mógłby zamontowany do M52?? A gdyby zamontować przepustnice od M3 - nie wiem czy się da do M52 i później jak leci, kolektor od M3, bo będzie pasował i filtr BMC w carbonowej obudowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 30 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Co do kolektora to byl zapewne robiony pod zamowienie wiec taki kolektor mozna tez dorobic do M50 lub M52 tylko trezba znalezc odpowiednia firme ktora sie tym zajmie i oczywiscie miec fundusze A tu filmik z E30 328 turbo z podobnyym kolektorem: A co do przepustnicy z M3 to jest male ale bo w M50 i M52 jest jedna na samym poczatku kolektora dolotowego a w M3 jest odpowiednio 6 po jednej na kazdy cylinder wiec byl by problem ze sterowaniem ich z tego co wiem w M50 jest na linke w M52 przepustnica jest elektroniczna a jak jest w M3 tego nie wiem :cry: wiec trzeba by bylo jakos przekombinowac sterowanie przepustnicy no i tak jak na schemaciku wyzej mocowanie jej do silnika jest inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 30 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Albo rzeczywiście zrobić taki kolektor, najpierw z głowicy do kolektora i tak idą kolanka potem trójkątny kolektor, przepustnica - ciekawe jaką założyć i gdzie ją zmieścić razem z filtrem bo trochę mało miejsca jest. Zastanawiam się, kto mógłby taki kolektor wykonać. Z tym mocowaniem to chodzi ci o bezpośrednie mocowanie śrubkami do głowicy? Są gdzie indziej dziurki w głowicy 328i i przepustnicy M3? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 30 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Tak tutaj podrzucam schemaciki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 30 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Rzeczywiście nie ma miejsca, żeby zamontować przepustnice w M52, ale z tym kolektorem i przepustnica na końcu i później filtr można by pokombinować. W tym carbonowym kolektorze w środku jest pusto czy są jakieś rurki - kanały?? Nie ma nic podobnego aftermarketowego do silników M52?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 31 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Wydaje mi sie ze jest pusty poto by jak najwiecej powietrza pomiescil trzeba by bylo zadzwonic do jakiejs firmy np Tomsona lub VTG albo jeszcze jakiejs innej i zapytac ile by wzieli za skonstruowanie takiego kolektora dolotowego zawsze mozna go samemu pospawac trzeba tylko jakies wymiary wziasc spawarka jakis material i go Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 31 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 no i trzeba by na końcu tam przepustnice zamontować, zrobić go tak żeby ona się tam zmieściła, bo w M3 przepustnice są miedzy głowica na kolektorem, a w M52 głowica ->kolektor i dopiero później przepustnica, więc jakoś musiałby trochę inaczej wyglądać ten kolektor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 31 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Zawsze mozna przepustnice zastapic MAF sensorem bo i tak seryjna przeplywka nie bedzie wyrabiala jak sie stanowczo podniesie moc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 31 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 MAF sensor??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 3 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 MAF sensor: mass air flow sensor MAF sensor - czyli po polsku przepływomierz powietrza (czujnik masy powietrza) Zajzyj do tematu wylicz modyfikacje tam jest wszystko wyjasnione :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szajbaa Opublikowano 4 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 sensor czy ecu master zastepuje przeplywke a nie przepustnice;] na BK Dzidzus robi m52 N/A i bedzie ITB z m3 wszystko jest opisane itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 5 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Fakt pomylilem pojecia :oops: i jak on dopasowal przepustnice z M3 do M52 chyba ze zastosowal glowice z M3 polaczona z dolem od M52 :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szajbaa Opublikowano 8 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 Fakt pomylilem pojecia :oops: i jak on dopasowal przepustnice z M3 do M52 chyba ze zastosowal glowice z M3 polaczona z dolem od M52 :?: jak chcesz to zerknij w temat http://beemka-klub.com/forum/viewtopic.php?t=32585&postdays=0&postorder=asc&start=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 3 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 jak chcesz to zerknij w temathttp://beemka-klub.com/forum/viewtopic.php?t=32585&postdays=0&postorder=asc&start=0 Jak klikam na linka to jest napisane, że taki post lub temat nie istnieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enzo Opublikowano 4 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 SiemkaPosiadam M52B28 silniczek malina jak każdy wie. Tak już od paru dni dumam jak go troszki odetkać ten kolektor ssący jak i wydech. Wydech wiadomo barany załatwiają troszki sprawę choć najlepiej do samego końca już wydeszek przerobić. Zastanawiam się bardziej nad dolotem. Co wy na to jak by zmodyfikować tak fest ala Przepustnica od M3 np 3,0 (zdjęcie poglądowe) Obrazek Kolektor (zdjęcie poglądowe) Obrazek i Filtr stożkowy np Simota ( zdjęcie poglądowe) Obrazek Jak wam to się widzi. Wiadomo niektórzy ładują kolektor od M50 jako taki półśrodek. Coś tam daje. Jedni nie widzą różnicy inni mówią, że ogromna różnica. Wiadomo ten moj powyższy plan troszki bajońska suma sama m3 przepustnica na allegro kolo 700-800zł wisi, a gdzie i reszta też za tania nie jest. Czy ktoś (jakiś wariat) zamontował taki zestawik w m52? Na poczatek porpawie Nie przepustnica m3, bo jak poakzales na rysunku jest 6 pzrepustnic... Tak M3 ma na kadzy cilnder pzrepustnice fachowo takie cos nazywa sie ITB Zagdaj do kolesia Dzidzius z beemka-klub, on wlasnie takie ITB pakuje do M50. Z tego co wiem, to tzreba poprzerabiac mocowania i najlepiej na nowo silniczek zestroic (chyab najelpszy jakosc.sena bedzie EcuMaster), oczywiscie pzreplywomierz out Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 5 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Czyli wystarczy nawiercic dziury w glowicy M50 lub M52 pod ITB zetroic ecumasterem i mamy niezly dolocik :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 5 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Jeszcze tylko kolektor ssący musi być jakiś porządny, ten z carbonu jest pewnie dosyć drogi, więc zostaje chyba seryjny od M3. no i kwestia tego czy w M52 sterowanie gazem/przepustnica jest elektroniczne czy za pomocą linki, bo to chyba też różniło się w M3 3.0 i 3.2?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 6 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 sulek wyzej masz napisane czym byla sterowana w M52 :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Fakt pomylilem pojecia :oops: i jak on dopasował przepustnice z M3 do M52 chyba ze zastosował głowicę z M3 połączoną z dołem od M52 :?: jak chcesz to zerknij w temat http://beemka-klub.com/forum/viewtopic.php?t=32585&postdays=0&postorder=asc&start=0 Ten temat nie działa, znaczy gdy wchodzę na link to pojawia się taki komunikat: "Taki post lub temat nie istnieje, być może został przed chwilą usunięty, wróć i spróbuj ponownie" Montował te 6 przepustnic, ale do M50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.