woz Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Witam! No i nie moge. Bylem podlaczyc bunie na kompa. Trwalo to doslownie 3 minuty, i zabulilem 80zl! <bmw_4> To normalne ceny? Mniejsze z tym. komp niczego nie wykryl. Zadnych bledow! (co mnie zdziwilo. Jak kupilem samochod okazalo sie ze sondy mialem odlaczone zupelnie. przeciez nikt nie odlacza sond bez powodu.. :? ). To juz nie wiem, silnik chodzi nierowno (na wolnych obrotach, tak jakby przerywal na cylindrze). Wiec jak juz poinformowaliscie mnie na forum - albo zla praca cewek zaplonowych albo ODMA. Ale jest jedna rzecz. Czuc zapach paliwa, czyli mieszanka jest bogata, i to chyba sporo. Ale gdyby byla ODMA to nie bylaby mieszanka uboga?? Ale OK, ODMA bedzie i tak raczej wymieniana, bo tam jest spory przebieg i watpie zeby kiedykolwiek byla wymieniana. Zostaje jedna mozliwosc, cewki zaplonowe. Jak sprawdzic czy poprawnie pracuja? Bop przeciez wymienic tak ot to dziekuje ci bardzo, wymieniac 8 cewek pewnie po stowce od lebka :cry: .. Ostyloskop?? Wszelka rada mile widziana. pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Ja u siebie "przezyłem" wymiane cewki , lekka zabawa jesli chodzi o V8 -na kompie wykaze tylko wtedy jesli cewka zdechła na amen -jesli silnikiem tylko telepie to najpewniej bedą zużyte gumy z cewek koszt jakies 8zł/sztuka objawia się to tym że zwyczajnie co któras iskra idzie w cylinder na kompie taką usterke moze wykazac ale nie musi. Jesli chcesz "ręcznie" szukac zdechłej cewki to najlepiej przekładac stronami czyli 4 sprawdzone cewki podmieniasz ze swoimi i jak chodzi lepiej to wtedy zaczynasz szukac padnietej ... lub tez wykrecasz pokolei swoje cewki i wrzucasz zeby sprawdzic np w jakims R6 M50 bo tam jest duzo łatwiejszy dostęp i sprawniej to idzie. Sprawdz jeszcze gume między filtrem a kolektorem niestety ale w M60 czasem lubi pęknąc na samej krawędzi pod opaską zaciskową i z zewnatrz wydaje sie ze wszystko jest ok , a tak bokiem sobie zaciąga lewizne i przez to nią rzuca :wink: A gdzie się podłaczałes pod kompa i jaki to był komp ?? Ja swoją po wymianie padnietej cewki podłączałem u goscia w Brzegu , ma normalnego serwisowego kompa i kosztuje to 100zł , ale sprawdza wszystko czyli pojedynczo wtryskiwacze , czujniki , cewki , sondy itd itp a trwa to około poł godziny. I bez zadnej sciemy bo wszystko widzisz na ekranie :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Mordulec mial też podobny problem(ten sam silnik w 7er) i najszybciej jest wymieniać nie po sztuce i sprawdzać która to walnięta tylko wymieniać stronami (po 4szt).Jak silnik się uspokoi to potem poza silnikiem możesz sobie mierzyć te 4 cewki pozostałe-sprawne 3 zostawić(na zapas) lub odsprzedać ale to chyba najszybszy sposób na załatwienie sprawy przy używanych cewkach. Poszukaj na forum-chyba były podane parametry cewek jakie powinny być [ Dodano: 21 Kwiecień 09, 12:28 ] heh Mordulec 3 minuty się spóżniłem bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Myslalem, ze cewki sa jako calosc, ze gumy nie sa jako oddzialna czesc wymienna. Kurde, ile czlowiek jest w stanie sie nauczyc na forum bmw_beer Z tym kompem pojechalem do botronica. Zeby nie bylo, gdyby to trwalo pol godziny, albo i 20minut to ok, nie myslalbym ze lekka przesada. Przeciez te programy ktore maja nie sa za darmo, tez kosztowaly. Ale to trwalo 3 minuty, no, moze 4, ale to gora. Przyjechalem. Podlaczyl (jakims starym laptopem), niczego nie znalazl i na tym sie skonczylo. 80zl i kopas w dupas sayonara. To jest 1600zl za robocza godzine. I mowia, ze w PL zle sie zarabia.. Dzieki chlopaki za info. Jutro sprawde te gume miedzy kolektorem a filtrem <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Podlaczyl (jakims starym laptopem), niczego nie znalazl i na tym sie skonczylo. 80zl i kopas w dupas sayonara. To jest 1600zl za robocza godzine. I mowia, ze w PL zle sie zarabia.. Bez jaj , za podpiecie do laptopa skasował 80zł :?: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: To jakas masakra , mysle ze to samo zrobił by Kosa swoim laptopem z interfejsem tyle ze zamiast 80zł kosztowało by to w porywach BROWARA bmw_beer Z tą telepawką to mogą byc jeszcze uszczelki które są pod pokrywami zaworów ale chyba gdzies czytałem ze to wymieniałes po zakupie auta , wiec najpewniej bedzie to guma/gumy od cewek , bo przy zdechnietej cewce to objawiałoby sie to takimi mini-strzałami w kolektor z niespalonej bajurki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jareknes Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Ja zmienialem gumki przy cewkach ,( "fachowcy" nazywaja je adaptatorami nie wiem dlaczego ) tylko ze koszt tanszych BERU wyniosl mnie 28 zyla za sztuke za boscha kolo krzyczal 35 zeta naszczescie to bylo w zagazowanej M50 , w tej niemam problemu aco do sond latam od kilku tygodni bez nich mam odlaczone auto wkreca sie normalnie nic sie nie dzieje , wymienilem 2 komplety sond pierwsze Magnetti Marelli padly po 6 dniach , nastepne zamowilem NGK przyszly ale nie zalozylem juz ich skoro samochodzik zachowuje sie normalnie zuzycie moze minimalnie wieksze ale kukajac od czasu do czasu na OBC nie mozna tego stwierdzic .Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BatonMW Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Mam 4 pewne cewki-mogę Ci pożyczyć na sprawdzenie.Tylko sprawdz najpierw szczelność dolotu i kup nowe fajki(beru są dobre) i świeczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 kup fajki i sprawdź, jak nie to możemy poprzekładać z moimi moja już służyła na dawce do sprawdzenia do 2 autek <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 hehe, dzieki chlopaki. Napewno sie zglosze <bmw_2> . Ale tak czy owak pierw zerkne na te gumy miedzy cewkami a swiecami. Jesli jakas bedzie walnieta to od razu bedzie widac, od razu wymienie wtedy 8 sztuk zeby juz odhaczyc na liscie, ze te mam wszystkie nowe. Ja Wam mowie, ile czasu i kasy pozniej sie wklada w to, zeby samochod jezdzil porzadnie to juz nigdy sie nie oplacic zeby wogole go sprzedawac. nom chyab ze rodzinie, im mozna takie prezenty dawac Mordulec, pisales, ze te gumki kosztowaly w okolicach 8zl za sztuke. A skad je brales? Allegro? Dzwonilem do sklepu i owszem, moga byc na piatek za 36zl za sztuke. Serwis? 36zl za sztuke, ale netto ..aha, i tak, 80 dyszek za podlaczenie do laptopa. Masakra. Faktycznie mozna bylo sie usmiechnac do kogos z kompem i programem ze skrzynka w lapie. No coz, czlowiek sie uczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Mordulec, pisales, ze te gumki kosztowaly w okolicach 8zl za sztuke. A skad je brales? Allegro? Dzwonilem do sklepu i owszem, moga byc na piatek za 36zl za sztuke. Serwis? 36zl za sztuke, ale netto Te gumy sa takie same do M50 M60 chyba nawet do 318iS jesli sie nie myle , nie wiem skad masz taką cene ale te faje chodzą w okolicach 10zł maks 15zł to tylko kawałek gumy nic wiecej , teraz zbytnio nie widze tego na allegro ale za to jest masa cewek uzywanych po 30-60zł za sztuke , jak to namierze to dam znac :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Kompletną fajkę zmontowaną (guma + ten"opornik") i gotową do montażu ja kupiłem w zwykłym sklepie motoryzacyjnym(zamawiasz a na drugi dzień jest) na fotce faja którą rozebrałem żeby zobaczyć co jest w środku:)firmy BOSCH (20PLN) [ Dodano: 23 Kwiecień 09, 13:17 ] A tu oryginalnie w woreczku [ Dodano: 23 Kwiecień 09, 13:22 ] A tu założone już na cewkach (jak widać w M50 dostęp do cewek jest prostrzy niż w M60 wiec sprawdzanie cewek najlepiej na M50) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Mordulec, pisales, ze te gumki kosztowaly w okolicach 8zl za sztuke. A skad je brales? Allegro? Dzwonilem do sklepu i owszem, moga byc na piatek za 36zl za sztuke. Serwis? 36zl za sztuke, ale netto Te gumy sa takie same do M50 M60 chyba nawet do 318iS jesli sie nie myle , nie wiem skad masz taką cene ale te faje chodzą w okolicach 10zł maks 15zł to tylko kawałek gumy nic wiecej , teraz zbytnio nie widze tego na allegro ale za to jest masa cewek uzywanych po 30-60zł za sztuke , jak to namierze to dam znac :wink: Wlasnie dzwonilem do auto zatoki i pytalem o gumy do M50. Tak samo. 36zl za sztuke... Bede szukal.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Woz sprawdze czy mam jeszcze fajki(niedawno wymienialem na nowe prewencyjnie)to jak interesuja Cie używki w dobrym stanie to daj cynk(6 sztuk chyba mam)w sobote sprawdze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 jesli sa w dobrym stanie to daj na priva to sie dogadamy. Jutro bede jeszcze dzwonil do jakiejs taniej (ponoc) hurtowni i zobacze jaka cene mi podadza. Nie ukrywam ze jesli cena nie bedzie z kosmosu to wolalbym wstawic nowki, na zasadzie zeby "wiedziec co sie ma". jesli masz nowe to wiesz ze sa nowe i tyle. Jutro dam znac jak bede wiedzial co wyszo z hurtownia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Woz myślę ,ze inne są ceny dla sklepów współpracujących z hurtownią a inne dla nas.Ja do siebie boscha miałem za 20 PLN.Jutro podjadę do tego sklepu i zapytam o cene aktualną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Kurcze, gdyby sie udalo to masz u mnie ladne piwko bmw_beer [ Dodano: 24 Kwiecień 09, 10:48 ] Dziki, juz zalatwione. Zakrecilem do hurtowni i maja po dosc dobrej cenie. koles mowil, ze to i tak podrozalo ostatnio, i ma je za 27zl za sztuke, ale moze upuscic cene do 24zl. Beru i Bosch, ma w tej samej cenie. No i sprawa fajek zalatwiona. Dzieki chlopaki za pomoc. Pozdro. <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Dokładnie-mi powiedział,że 24PLN może mi puścić a podwyżka ,że niby przez kursy euro. No to git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 OK, fajki wymienione. W trakcie sciagania powiem szczerze, ze az zal mi bylo pozbywac sie starych. Wygladaly doslownie jak nowki. Zadnych pekniec, nic, jak ze sklepu! No ale po wymianie samochod wreszcie zaczal normalnie chodzic. Nie przerywa i trzyma obroty ladnie. A wiec wniosek prosty - jak wygladaja to jedno, ale jak dzialaja to drugie. Widocznie byly juz tam jakies przebicia albo cos. Zauwazylem jeszcze jedna rzecz. Wszystkie cewki sa oczywiscie oryginalne BMW BREMI, z numerem 1 703 359. Z wyjatkiem jednej. Jedna to jakas dziwna. Inny kolor, jak sie bralo do reki to znacznie cieplejsza niz pozostale 7. Nie bylo na niej absolutnej zadnego oznakowania lub numeracji. Czy skoro dziala to dziala i tyle? Czy powinienem dokupic oryginalna (moze znalezc z tym samym numerem jesli mozliwe? czy to akurat bez znaczenia?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 to moze mieć znaczenie, ja bym szukał jednej ori nie jest to jakiś kosmiczny koszt, bo to rzadko psująca się część Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 nowa chyba ze 200 kosztuje... no i małe OT polecam wymieniać samemu... koledze podmienili 2 :evil: w warsztacie <bmw_4> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 do cewek nie jest trudny dostęp potrzebna jest tylko dziesiątka nasadowa aby odkręcić pokrywy potem każda cewka jest na 2 dziesiątki, następnie odpinasz ją od góry i wyciągasz wraz z fajką do góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 wyciagniecie 8 cewek i wymiana fajek zajelo 40 minut, i to wlacznie z szukaniem narzedzi do tego wiec nie jest zle. A wiec teraz szukam oryginalnej od BMW cewki. Numeracje sa rozne, ale na realoem po wpisaniu numeru dostajesz dokladnie wpis do jakich samochodow pasuje. Na przyklad moja: http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=1+703+359. Oj za ten realoem mozna sie napic :drunk: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 wyciagniecie 8 cewek i wymiana fajek zajelo 40 minut, i to wlacznie z szukaniem narzedzi do tego wiec nie jest zle. A wiec teraz szukam oryginalnej od BMW cewki. Numeracje sa rozne, ale na realoem po wpisaniu numeru dostajesz dokladnie wpis do jakich samochodow pasuje. Na przyklad moja:http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=1+703+359. Oj za ten realoem mozna sie napic :drunk: No ja tam za niego nie piję... wymieniałem pompę hamulcową i serwo... to w bmw numerów NIET, na realoem NIET... a raczej wszędzie inne... kurde na serwie i pompie też inne... ale wyciągnięte z 328i z tego samego roku... założone - działa jak szalone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dj_drops Opublikowano 3 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 a mnie czeka to samo... i już się boję kosztów a autem telepie jakbym siedział na wibratorze :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 3 Maja 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Fajki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.