SataN Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Wymieniłem swoją breję (bo na śmierć zapomniałem o nim). Kilka dni później zdechła albo pompa albo serwo... pedał zrobił się jak z drewna i hamowało ciężko i boleśnie... do tego stopnia że noga bolała Tyle mojego szczęścia, że pompę i serwo udało się dorwać za 50 PLN i wszystko jest sprawne i ok, niestety wymiana już taka tania nie była Podobnie zresztą jak wymiana półosi ukręconej, tulejki srulejki (jego mać pływające... 120 PLN za kurde sztukę) no ale w końcu działa wszystko jak powinno Muszę jeszcze zrobić tylko porządek z oponami po świętach bo dzisiaj nie zdążyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el_banano Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 ej no dobra wymieniłeś i padła pompa serwo czy inne tam gów**, ale jaki był tego powód ?? bo nie rozumiem tej twojej "przestrogi" musiałes coś zrobić nietak......... jakośbez sensu i konkretów to napisałeś.... No nie wiem może sie czepiam :?: ale jakoś nie kminie tego tematu :shock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 mogła paść bo był stary płyn.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 el_banano płyn hamulcowy chłonie wilgoć. Przewiduje się wymianę płynu po dwóch latach eksploatacji lub bez eksploatacji,bo przez ten czas zbierze się już tyle wody w układzie,że po pierwsze spada temperatura gotowania się płynu-woda wrze w temp.ok.100stopni C,płyn w dużo wyższej. Jak zaczniesz ostro hamować to zacznie wrzeć,czyli parować całą swoją objętością i powstaną pęcherzyki powietrza,przez co spadnie efektywność hamowania. Po drugie zbierająca się woda w układzie wpływa niekorzystnie na elementy metalowe układu hamulcowego,powodując korodowanie tychże. Pompa mogła skorodować. Tłukli nam to w szkole na BPS-ie czyli Budowie Pojazdów Samochodowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 No nie wiem może sie czepiam :?: ale jakoś nie kminie tego tematu :shock: nie wymieniony w porę płyn może popsuć pompę hamulcową bo łapie wodę, obniża to jego skuteczność hamowania, pompa z racji obecności wody koroduje od środka i niszczeje A że kupiłem razem z serwem, które wyglądało 10x lepiej od mojego, to je wrzuciłem od razu i jest cacy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el_banano Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 el_banano płyn hamulcowy chłonie wilgoć. Przewiduje się wymianę płynu po dwóch latach eksploatacji lub bez eksploatacji,bo przez ten czas zbierze się już tyle wody w układzie,że po pierwsze spada temperatura gotowania się płynu-woda wrze w temp.ok.100stopni C,płyn w dużo wyższej. Jak zaczniesz ostro hamować to zacznie wrzeć,czyli parować całą swoją objętością i powstaną pęcherzyki powietrza,przez co spadnie efektywność hamowania. Po drugie zbierająca się woda w układzie wpływa niekorzystnie na elementy metalowe układu hamulcowego,powodując korodowanie tychże. Pompa mogła skorodować. Tłukli nam to w szkole na BPS-ie czyli Budowie Pojazdów Samochodowych. no to teraz rozumiem :mrgreen: <bmw_2> [ Dodano: 11 Kwiecień 09, 18:08 ] wiec chyba u siebie też to wymienie bo nie wiem kiedy był ten płyn wymieniany :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 no to teraz rozumiem :mrgreen: <bmw_2> [ Dodano: 11 Kwiecień 09, 18:08 ] wiec chyba u siebie też to wymienie bo nie wiem kiedy był ten płyn wymieniany :wink: Ja wymieniałem oleje, filtry itp. itd. a o tym francy zapomniałem.... no i się doigrałem Niestety to co było zamiast płynu kolorem i właściwościami nie specjalnie go przypominało - był po prostu ciemny prawie jak smoła. Po wymianie było niby ok... wystarczyło kilka dni a pedał zrobił się twardy, tzn. do pewnego momentu szedł gładko bez oporu a potem jak byś cisnął drewnianym klocem o tarcze hamulcowe no i... stwierdziłem, że nie ma co czekać na dalsze objawy bo wyparkuję jeszcze w jakimś ikarusie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dread Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Trzeba wymienić trzeba.... stary płyn to zło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.