Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Ile NM dokrecic alusy w Bmw e34 ???


Nx_sz

Rekomendowane odpowiedzi

Wez nie przesadzaj z tymi niutonami fele to nie głowica :lol:

jak masz klucz do kół krzyżowy (4 rózne koncówki) to dokręc ile sie da ręką i styknie

(nie skacz po kluczu bo takie dokrecanie własnie niszczy gniazda) :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mordulec ja to mam w d.... bym to nawet dokrecił kluczem i rura :D ale to nie do mnie ja tylko orientacyjnie sie pytam bo mnie kolega prosił wie ktos cos ??

Z tego co sie własnie dowiedziałem to powinno byc około 120Nm , tyle ze z tego

co mówił znajomy mechanik to jeszcze nie widział zeby ktos przy wymianie kółek uzywał

dynamometrycznego klucza :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze Mordulec także bez przesadyzmu:)I zawsze dokręcaj ile dasz rady ale rękami a nie skakanie po kluczu:)Choć widziałem że wielu skacze:)

Swego czasu kolega tak dokręcał kółka w bravie i jak na trasie złapał gume to okazało się że przy odkręcaniu skręcił kostke i wybił sobie zęba-klucz wyśliznął sie ze sruby podczas skakania:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kolega miał przygodę. Chyba już nie będzie skakał po kluczy przy dokręcaniu :)

Ja raz w życiu się spotkałem, że dokręcali mi koła przy pomocy klucza dynamometrycznego. Później tz. następnym razem chyba już nawet tego klucza nie mieli jak byłem ;)

Ważne by dokręcać rękami a nie nogą tak jak napisał Mordulec :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym cywilizowanym serwisie ogumienia kola dokręcane sa kluczem dynamometrycznym, sam tak robię jak już muszę to kolo założyć. Ja zawsze dokręcam na 10 kilo a potem jeszcze minimalny obrót kluczem dla pewności ( dynamometrycznym oczywiście ) i nigdy nie miałem problemu z odkręceniem takiego kola na drodze oryginalnym kluczem bmw a czasami widać takich kozaków na drodze zmieniających kapcia skaczących po kluczu i srających pod siebie bo wcześniej dowalili kolo na sile krzyżakiem ( komuna się skończyła i wszelkie narzędzia są ogólnie dostępne na każda kieszeń :mrgreen: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Predator to jak to dokrecic???

Jak :roll: . Wez sobie jakiś dobry kluczyk, ustaw na nim 10 kilo albo przelicz kilo na niutonometry, potem jak już sobie wstępnie zalapiesz kolo na śruby weź dynamometr z wartością jaka ci podałem i dokręcaj wszystkie śruby z tym ze nie po kolei do okola tylko przeciwlegle, jak to zakończysz to ponów to samo z tym ze jak wskaźnik klucza się wyłamie ( zazwyczaj słychać strzał klucza ) to z czuciem dokręć jakieś jedna ósmą obrotu śruby i będzie gitara. Mam nadzieje ze jest to już jasne dla ciebie bo prościej nie potrafię tego wytłumaczyć, powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

W ksiazce jest 110 Nm ja mam alusy 18 albo 19 zapomniałem (Plus dystanse).Osobiscie ostatnio dokrecałem 112Nm. Koła tylko kluczem dyn. Robiłem w garazu w Anglii mielismy zawsze na 135 Nm , uniwersalnie zeby nie zmieniac pod kazde auto.Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...