ksysiu500 Opublikowano 31 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 Witajcie panowie. Mam problem odnośnie mojej buni którą kupiłem 8 miesięcy temu z silnikem 1.8 m40 co jest zapisane w dowodzie a gdy ostatnio rozkodowałem VIN to się okazało że wyjechała ona z fabryki z silnikiem 1.6 i takie samo oznaczenie widnieje na kolektorze ssącym który ostatnio wymontowałem. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś mi pomógł z dojściem jaki mam tak na prawdę silnik i ostatecznie co mógłbym zrobić jeżeli zostałem oszukany a samochód kupiłem w auto-komisie. Bardzo proszę o szybką pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 31 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 A numer z silnika jest kompletnie nieczytelny ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 31 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 Uuu ciężka sprawa. Wg przepisów masz 2 tygodnie na zwrot auta (wady ukryte lub zwykłe rozmyślenie się...) ale w twoim przypadku to inna sprawa. Myślę, że najlepiej było by zgłosić się z tym do jakiegoś dardy prawnego by poinstruował co robić dalej. Tylko, że 8 miesięcy to strasznie długo i wyjdzie na to, że sam zmieniłeś silnik... tak to w PL jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 31 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 Sprawa jest nie do rozwiązania wydaje mi sie... mozesz jechac co najwyzej do tego co Cię oszukał i wytłumaczyc mu " ręcznie " ze tak sie nie robi:))) ale spokojnie moze auto kiedys miało silnik 1.6 a ktos założył 1.8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 31 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 I tak może być. Od paru lat silnik nie jest stałym elementem auta i ludzie zmieniają. Zostaje ci zmierzenie mocy (itp) na hamowni, bądź wyjęcie tłoków i ich zmierzenie A po jeździe wydaje ci się że to 1.6 czy 1.8 (o ile da się różnice wyczuć) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 31 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 Dokładnie może komus sie znudziło 1.6.. albo skończyło swoje zycie i wsadził ktos do niej 1.8... ale miedzy 1.6 a 1.8 jest mała róznica.... chociaz dla tego kto jezdził 1.6 i przesiadł sie do 1.8 jest odczuwalna... Tak jak kolega mówi... hamownia wszystko wyjasni:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 a co różnica 1.6 czy 1.8 ? jak stan techniczny dobry to jeździj kwestia tylko OC bo możesz mieć mniejsza stawkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 zacznij od tego ,żeby znaleść kogoś kto ma 1.6 w takiej budzie i się przejedź poczujesz jak jeździsz tym autkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Colo Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 a co różnica 1.6 czy 1.8 ? jak stan techniczny dobry to jeździj kwestia tylko OC bo możesz mieć mniejsza stawkę Zgadzam się z tym róznica nikła, spalanie itp, jak sprawny techniczne nie ma co się denerwować.A składka chyba jest porównywalna OC od 1500cm do 2000cm.Ale zawsze możesz do gościa podjechać, w Auto-Komisie nie mogą popełniać takich błędów ponieważ to niby''profesinaliści'' tam pracują :wink: A propo kolega kupił w komisie rąbana fure jezdził do 3 czy 4 kontroli drogowej to jest peszek!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 A które to wychodziły z motorem 1.8 oznaczone jako 316? E36 jak dobrze pamietam miały takie dziwne przypadki nie? To może tak było od początku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 coś kojarzę.. trzeba by przeszperać ale faktycznie coś takiego było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Właśnie też nie pamiętam dokładnie,ale wydaje mi się,że były 316 z silnikiem 1.8. Więc może w komisie napisali że 1.8(co było prawdą),kolega sprawdził po numerze i wyszło,że jego autko to 316(co też jest prawdą) i nie ma problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ksysiu500 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 wielkie dzięki chłopaki, zrobię tak jak mówicie pojadę na hamownie i wtedy zobaczymy jak jest z moim silnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 hamownia nic ci nie powie , watpie zeby auto trzymalo serie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Kiedyś miałem podejrzenie co do jednego motoru, że zamiast 1,8 jest 1,6 i zmierzyłem skok tłoka przez świece. 1,6 od 1,8 różni się tylko skokiem cylindra 9 mm, średnica jest ta sama. Ustawiłem sobie kolo zamachowe jak do rozrzadu (blokada przez otwór pod rozrusznikiem) i na drugim cylindrze, licząc od przodu, w dolnym położeniu tłoka zmierzyłem drutem przez otwór świecy głębokość od cylindra do krawędzi otworu kołnierza świecy. 9 mm jest w zupełności do wyłapania. Głowice w 1,6 i 1,8 są takie same. Wyszło dobrze że 1,8. Inaczej manualnie nie da się chyba sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Dokałdnie tak jak Beryl napisał , te silniki z zewnatrz poza oznaczeniami na kolektorze dolotowym i na silniku praktycznie niczym sie nie róznią . Jesli juz koniecznie chcesz to sprawdzic to zmierz skok tłoka , hamownia to raczej kiepski pomysł chyba ze wyjdzie Ci znacznie ponizej 100KM wtedy duze prawdopodobnienstwo ze bedzie to 316i Numerów silnika kompletnie nie widac ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.