Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


BMW e36 320i 2.0 silnik M50B20


Rekomendowane odpowiedzi

Witam od paru dni jak auto stoi na biegu jałowym to ma niższe obroty niż miał ma gdzies 650-700 a miał wiecej czym to może byc spowodowane? tak sie nic nie dzieje odpala dobrze ssanie ma nie szarpie jedynie jak jest całkiem zimny rano to tak troche jakby muli ale po chwili wskakuje na swoje obroty?ALe to już było wczesniej a obroty były wieksze proszę o porade co posprawdzac swiece są nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha ok dzięki bardzo

[ Dodano: 16 Marzec 09, 19:54 ]

a mam jeszcze jedne pytanko co może byc spowodowane takim zachowanie odpinam aku zeby zrobic reset po paru godzinach podłaczam lub rano i jak jade to na jałowym biegu obroty skacza wyzej nizej takjakby przerywa ale wczasie ruszania jazdy jest ok a jak pojedze to jakby si eposustawiam i potem już jest ok po jakis 20Km ale ty to jest normalne czy mam cos uszkodzone a on sie do tego ustawia?

[ Dodano: 16 Marzec 09, 19:55 ]

Bo po takim resecie jest jakby zrywniejszy a jak sie posustawia to wydaje sie byc słabsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się nie resetuje. Po odłączeniu aku powienieneś wykonać parę czynności,m,in. 6-ciokrotnie odpalić autko i takie tam różne,żeby sonda lambda razem z komputerem się "dogadały". Tak jak resetujesz to auto pewnie chodzi w trybie awaryjnym i pewnie też pali nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus

2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie

3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2

4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU

5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku :" + "potem " - "

6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut

7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut

8) teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu

( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie

9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyczytałem w w programie serwisowym czy jak to się zwie,jeszcze w warsztacie nieco inny sposób,chociaż podobny. Dokładnie nie napiszę,ale mniej więcej tak:

Jesli akumulator był odłączony dłużej niż 12sekund(tyle wystarczy ponoć do skasowania jakiejś tam pamięci) należy po ponownym podłączeniu odpalić silnik 6-ciokrotnie,za każdym razem zostawić na 2minuty na biegu jałowym. (silnik miał być zimny jak dobrze pamiętam) Po szóstym odpaleniu utrzymywać obroty ok.1200obr./min. aż do zagrzania motoru(czyli wskazówka w pionie). Następnie wykonać jazdę próbną wykorzystując cały zakres obrotów. Ja tak właśnie robiłem po wymianie sondy lambdy i odłączeniu aku,później nawet błędu komp. diagnostyczny nie wykrył. Ponoć w taki sposób komputer uczy się nowych ustawień i odczytów z sondy,dlatego potrzebuje takich trików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...