Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


e30 320i --> potrzeba wiecej mocy !


Szalu

Rekomendowane odpowiedzi

witam ,

jestem tu nowy na forum , mam e30 320i m20 , do wydanaia mam okolo 2000-2500 zl , chcialbym zwiekszyc moc ale nie wiem od czego zaczac :PP zmiana silnika raczej mnie nie interesuje bo 2 miesiace temu robilem remont:P i zal mi teraz wstawiac cos innego niewiadomo w jakim stanie :P wiec , prosze was o jakies propozycjie :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
oczywiscie chcialbym jak najwiecej. jakbym rozbil skarbonke to znalazlo by sie ok 3500zl :P nigdy nie bawilem sie w tuning wiec nie wiem od czego zaczac. ile mozna za taka kwote podniesc moc tego silnika ?

Primo to wybierz sie na hamownie z tym co masz i wtedy zastanów sie do czego zmierzasz

bo moze sie okazac ze mimo remontu wyjdzie jakies 115KM a wtedy raczej nie ma

sensu inwestowac w to auto.

Za 3,5 tys wiele z niej nie wycisniesz , moze jakis wałek ostry , dolot , baranki na wydechu

zmiana map paliwowych ale to i tak przy załozeniu ze masz fabryczne 129KM to

jesli zamontujesz te wszystkie elementy wyciągniesz jakies +10% czyli powiedzmy

ze dobijesz w okolice 145KM ....

Moim zdaniem doskładaj kase i jak juz koniecznie chcesz miec tą 320tke zeby wymiatała

to wrzucaj kompresor :wink:

Tak jak w tej E30tce :

http://www.44tuning.pl/tuning-w-44/bmw-e-30-320-i-tuning-kompresor-rotrex-wydech-supersprint-chip-tuning.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki jest koszt uturbienia takiego motoru i dostrojenia tego wszystkiego,ale w Norwegii bardzo lubią te stare motory w BMW. 6cylindrów,jeden wałek. Czytam tu dużo gazet o tuningu,ostatnio taką E30 oglądałem zwykłe 2.5l na jednym wałku,czyli 170KM,turbo,trochę zabawy(mnóstwo kasy) i ziomek ma 459KM i 580Nm momentu. Oglądałem też E34 M5 gdzie z 340KM przez turbo i parę innnych zmian(prawie cały silnik przebudowany) wyciągnęli 1134KM jak dobrze pamiętam. Więc możliwości są ogromne,ale trzeba mieć ogromny portfel i kogoś kto się na tym naprawdę zna. Myślę,że Mordulecc podsunął naprawdę niezła myśl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za zrobione turbo (montaż, rurki itd) musisz dać od 3.5-5k (zależny od części).

Interes drogi i musisz się liczyć, że po paru km wydmucha ci uszczelkę która będzie trzeba dokupić (mocniejsza).

Droga zabawa, więc lepiej pomyśleć nad kompresorem (nie wiem jakie koszty ale chyba mniejsze trochę).

Może zrób tak jak koledzy radzą, inna zawiecha, dobra szpera i dolot - ewentualnie zrób przelot całkowity na wydechu (nie wycięcie samego katalizatora tylko wstawienie rury o dużej średnicy od początku do końca wydechu)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstawienie rury o dużej średnicy od początku do końca wydechu)...
nie jestem ekspertem,ale to raczej przy turbo dobry zabieg. Z tego co się uczyłem na temat wylotu spalin to jak najdłużej powinny być najcieplejsze i możliwie cienką rurą wylatywać,żeby prędkość ich była jak największa. W dużym przekroju jeśli bez doładowania to rozprężą się i zwolnią prędkość wylotu. Takie moje zdanie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc lepiej pomyśleć nad kompresorem (nie wiem jakie koszty ale chyba mniejsze trochę).

Mowisz ze zalozenie kompresora bedzie tansze niz zalozenie turbo ?

Myslalem nad takim zestawem : stozek k&n + kolektor wydechowy (np. takie cos : http://moto.allegro.pl/item569859687_bmw_e30_sportowy_kolektor_wydechowy_m20_6cylindr.html ) + przelot i nie wiem sam co dalej , odchudzic raczej odpada ...

Ta e30stka z kompresorem zrobila na mnie wrazenie :o noo jakby koszty siekaly okolo 5000 to bym sie skusił :twisted: ale sadze ze duzzzoo wiecej trzeba pieniedzy na taki wypas :PP

[ Dodano: 2 Marzec 09, 23:12 ]

jeśli chcesz mieć lepszy start na prostej i/lub czas do 100km/h to odchudź maksymalnie auto, a za te 2000-3000 pln kup może dobre zawieszenie, jakaś szpera, barany, dolot

no glownie chodzi mi po lepsze odejscie na prostej , zawiecha = ok , szpera = ok , ale co to sa te barany ?? bo nie wiem :oops:

pozdro

ok o kjuz wiem co to te barany :PP lol :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
Mowisz ze zalozenie kompresora bedzie tansze niz zalozenie turbo ?

dobrze wykonane turbo lub kompresor to koszta rzedu od 8tys w góre w zaleznosci

ile chcesz upchac kobyłek pod maske.

noo jakby koszty siekaly okolo 5000 to bym sie skusił

za tyle to moze uda kupic sie sam kompresor przy dobrych wiatrach.

Myslalem nad takim zestawem : stozek k&n + kolektor wydechowy (np. takie cos : http://moto.allegro.pl/it..._6cylindr.html) + przelot i nie wiem sam co dalej , odchudzic raczej odpada ...

Widze ze zabierasz sie od konca za podniesienie mocy ............ tak jak pisałem na

początku jedz na hamownie najpierw.

Bo takie wypisywanie a wstawie sobie sportową wkłade, strumiennice i barany

to razem +5KM + 5KM + 15KM oooooho to razem mam juz 129KM + 25KM = 155KM

i jeszcze duzą naklejke TUNING albo TRIBALA na tylna szybe i bedzie bez mała 200KM

Nie oczekuj cudów od wolnossącego silnika , tak jak pisałem takimi zabiegami jak

piszesz to mozesz co najwyzej osiagnac jakies +10% / 15% tego co masz pod

warunkiem ze teraz silnik ma seryjną moc a bez hamowni na oko tego nie sprawdzisz :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szalu, http://moto.allegro.pl/item569859687_bmw_e30_sportowy_kolektor_wydechowy_m20_6cylindr.html to wygląda zacnie, ale jak pisał Mordulec, to zabiegi wieńczące dzieło.

Jedz na hamownię i zobacz czy stajnia była dobrze zamknięta ;)

Przelot daje do 5% mocy (koszt w zależności za ile znajdziesz rury i za ile załatwisz sobie wsadzenie tego w auto - możesz sam jak umiesz). Tylko pamiętaj przegląd wtedy tylko po znajomości.

Co do turbo i kompresora to na prawdę koszta są przeróżne, ja miałem okazję zrobić to za 4-4.5k z robotą ale stwierdziłem, że nie ma to sensu (raz że duży koszt to też wraz z tym trzeba powymieniać sporo rzeczy począwszy od obniżenia i utwardzenia zawieszenia po zmianę tarcz hamulcowych na sportowe - jednak hamować musi tez o dużo lepiej).

A jak to wszystko zsumujesz i pomyślisz, że może warto wsadzić już przy takiej modernizacji jeszcze lepsze turbo koszta są spore i zazwyczaj przerastają wartość auta).

Lepiej odpicuj furkę, wsadź dobre zawieszenie, zrób wydech - dolot i zobacz ile kasy ci zostanie jeszcze na dalsze ulepszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Polecam zapodanie turbo. Przy doladowaniu 0,5bara masz przyrost okolo 50 % mocy. Zalozenia takiego turbo to około 4 tysiecy jesli wiele rzeczy robisz sam. Potrzebujesz do tego turbo, nowy kolektor wydechowy pod turbo, regulator, zawór upustowy no i cos do wystrojenia tego, najlepiej ekumaster. oczywiiscie mile widziane mocniejszy wtryski tzn jakies 340... jesli kogos interesują takie zabawy to: 506945339 lub 697823217

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla doladowania do 0,5Bara nawet nie trzeba odprezac silnika...jakis czas polata spokojnie

co do turbiny moge ci polecic turbinke od fiata coupe turbo, turbina t2/t3...seryjnie w fiacie lata na 1.4Bara takze doladowanie 0,5 bedzie znosic bez problemowo i dlugo podziala...

co do uzyskanych mocy mysle ze zrobi sie ciekawie, wiadomo nie ma co juz liczyc na jakies ekonomiczne spalania czy na dluga zywotność silnika ale coz, coś za coś.

Koszty???hmmm....w duzym skrócie: 800zl turbo(jak cos to mam), 300 IC, orurowanie 500, kolektor wydechowy 500-1000 (zaleznie od wykonania), ecumaster 500, wydech 300, wtryski 500 (za taka ciezko ale jak bedziesz potrzebowal dzwon, mam duzo od fiata turbo lub nissana 200sx) i do tego wiele czasu i umejetnosci...jak narazie wychodza okolice 4tys zloty ale to na pewno nie wszytsko noi robota do tego jeszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja obecnie jestem na etapie kompletowania czesci aby skompresorowac silnik BMW, zobaczymy jakie beda koszta.

co do uturbinia jak ma sie troche znajomych, warunków do pracy i checi o raz umiejetnosci to mysle ze mozna sie zmiescic do 5tys...pozostaje kwestia odpowiedniego zestrojenia wszytskiego ale we wrocławiu nie brakuje osob ktore ogarniaja temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...