Szalu Opublikowano 1 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 witam , jestem tu nowy na forum , mam e30 320i m20 , do wydanaia mam okolo 2000-2500 zl , chcialbym zwiekszyc moc ale nie wiem od czego zaczac :PP zmiana silnika raczej mnie nie interesuje bo 2 miesiace temu robilem remont:P i zal mi teraz wstawiac cos innego niewiadomo w jakim stanie wiec , prosze was o jakies propozycjie ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 1 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 hcialbym zwiekszyc moc a na jaki przyrost mocy liczysz za te 2tys zł ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szalu Opublikowano 1 Marca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 oczywiscie chcialbym jak najwiecej. jakbym rozbil skarbonke to znalazlo by sie ok 3500zl nigdy nie bawilem sie w tuning wiec nie wiem od czego zaczac. ile mozna za taka kwote podniesc moc tego silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 1 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 oczywiscie chcialbym jak najwiecej. jakbym rozbil skarbonke to znalazlo by sie ok 3500zl nigdy nie bawilem sie w tuning wiec nie wiem od czego zaczac. ile mozna za taka kwote podniesc moc tego silnika ? Primo to wybierz sie na hamownie z tym co masz i wtedy zastanów sie do czego zmierzasz bo moze sie okazac ze mimo remontu wyjdzie jakies 115KM a wtedy raczej nie ma sensu inwestowac w to auto. Za 3,5 tys wiele z niej nie wycisniesz , moze jakis wałek ostry , dolot , baranki na wydechu zmiana map paliwowych ale to i tak przy załozeniu ze masz fabryczne 129KM to jesli zamontujesz te wszystkie elementy wyciągniesz jakies +10% czyli powiedzmy ze dobijesz w okolice 145KM .... Moim zdaniem doskładaj kase i jak juz koniecznie chcesz miec tą 320tke zeby wymiatała to wrzucaj kompresor :wink: Tak jak w tej E30tce : http://www.44tuning.pl/tuning-w-44/bmw-e-30-320-i-tuning-kompresor-rotrex-wydech-supersprint-chip-tuning.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 1 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 możesz turbo zainstalować za to 3500pln [ Dodano: 2 Marzec 09, 00:42 ] ale lepszym, rozwiązaniem jest kompresor tak jak napisał Mordulec <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 2 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Nie wiem jaki jest koszt uturbienia takiego motoru i dostrojenia tego wszystkiego,ale w Norwegii bardzo lubią te stare motory w BMW. 6cylindrów,jeden wałek. Czytam tu dużo gazet o tuningu,ostatnio taką E30 oglądałem zwykłe 2.5l na jednym wałku,czyli 170KM,turbo,trochę zabawy(mnóstwo kasy) i ziomek ma 459KM i 580Nm momentu. Oglądałem też E34 M5 gdzie z 340KM przez turbo i parę innnych zmian(prawie cały silnik przebudowany) wyciągnęli 1134KM jak dobrze pamiętam. Więc możliwości są ogromne,ale trzeba mieć ogromny portfel i kogoś kto się na tym naprawdę zna. Myślę,że Mordulecc podsunął naprawdę niezła myśl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 2 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 a do czego Ci większa moc ? jeśli chcesz mieć lepszy start na prostej i/lub czas do 100km/h to odchudź maksymalnie auto, a za te 2000-3000 pln kup może dobre zawieszenie, jakaś szpera, barany, dolot pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 2 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Za zrobione turbo (montaż, rurki itd) musisz dać od 3.5-5k (zależny od części). Interes drogi i musisz się liczyć, że po paru km wydmucha ci uszczelkę która będzie trzeba dokupić (mocniejsza). Droga zabawa, więc lepiej pomyśleć nad kompresorem (nie wiem jakie koszty ale chyba mniejsze trochę). Może zrób tak jak koledzy radzą, inna zawiecha, dobra szpera i dolot - ewentualnie zrób przelot całkowity na wydechu (nie wycięcie samego katalizatora tylko wstawienie rury o dużej średnicy od początku do końca wydechu)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 2 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 wstawienie rury o dużej średnicy od początku do końca wydechu)... nie jestem ekspertem,ale to raczej przy turbo dobry zabieg. Z tego co się uczyłem na temat wylotu spalin to jak najdłużej powinny być najcieplejsze i możliwie cienką rurą wylatywać,żeby prędkość ich była jak największa. W dużym przekroju jeśli bez doładowania to rozprężą się i zwolnią prędkość wylotu. Takie moje zdanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 2 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 E34-Patryk dobrze piszesz, tak właśnie jest. Pisząc "dużej średnicy" nie chodziło mi o jakieś wiadro tylko tak średnica ok 8cm powinna starczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szalu Opublikowano 2 Marca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 więc lepiej pomyśleć nad kompresorem (nie wiem jakie koszty ale chyba mniejsze trochę). Mowisz ze zalozenie kompresora bedzie tansze niz zalozenie turbo ? Myslalem nad takim zestawem : stozek k&n + kolektor wydechowy (np. takie cos : http://moto.allegro.pl/item569859687_bmw_e30_sportowy_kolektor_wydechowy_m20_6cylindr.html ) + przelot i nie wiem sam co dalej , odchudzic raczej odpada ... Ta e30stka z kompresorem zrobila na mnie wrazenie noo jakby koszty siekaly okolo 5000 to bym sie skusił :twisted: ale sadze ze duzzzoo wiecej trzeba pieniedzy na taki wypas :PP [ Dodano: 2 Marzec 09, 23:12 ] jeśli chcesz mieć lepszy start na prostej i/lub czas do 100km/h to odchudź maksymalnie auto, a za te 2000-3000 pln kup może dobre zawieszenie, jakaś szpera, barany, dolot no glownie chodzi mi po lepsze odejscie na prostej , zawiecha = ok , szpera = ok , ale co to sa te barany ?? bo nie wiem :oops: pozdro ok o kjuz wiem co to te barany :PP lol :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 2 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Mowisz ze zalozenie kompresora bedzie tansze niz zalozenie turbo ? dobrze wykonane turbo lub kompresor to koszta rzedu od 8tys w góre w zaleznosci ile chcesz upchac kobyłek pod maske. noo jakby koszty siekaly okolo 5000 to bym sie skusił za tyle to moze uda kupic sie sam kompresor przy dobrych wiatrach. Myslalem nad takim zestawem : stozek k&n + kolektor wydechowy (np. takie cos : http://moto.allegro.pl/it..._6cylindr.html) + przelot i nie wiem sam co dalej , odchudzic raczej odpada ... Widze ze zabierasz sie od konca za podniesienie mocy ............ tak jak pisałem na początku jedz na hamownie najpierw. Bo takie wypisywanie a wstawie sobie sportową wkłade, strumiennice i barany to razem +5KM + 5KM + 15KM oooooho to razem mam juz 129KM + 25KM = 155KM i jeszcze duzą naklejke TUNING albo TRIBALA na tylna szybe i bedzie bez mała 200KM Nie oczekuj cudów od wolnossącego silnika , tak jak pisałem takimi zabiegami jak piszesz to mozesz co najwyzej osiagnac jakies +10% / 15% tego co masz pod warunkiem ze teraz silnik ma seryjną moc a bez hamowni na oko tego nie sprawdzisz :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szalu Opublikowano 2 Marca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 racja , najpierw pojade na ta hamownie i zobaczymy co dalej :? pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 2 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Szalu, http://moto.allegro.pl/item569859687_bmw_e30_sportowy_kolektor_wydechowy_m20_6cylindr.html to wygląda zacnie, ale jak pisał Mordulec, to zabiegi wieńczące dzieło. Jedz na hamownię i zobacz czy stajnia była dobrze zamknięta Przelot daje do 5% mocy (koszt w zależności za ile znajdziesz rury i za ile załatwisz sobie wsadzenie tego w auto - możesz sam jak umiesz). Tylko pamiętaj przegląd wtedy tylko po znajomości. Co do turbo i kompresora to na prawdę koszta są przeróżne, ja miałem okazję zrobić to za 4-4.5k z robotą ale stwierdziłem, że nie ma to sensu (raz że duży koszt to też wraz z tym trzeba powymieniać sporo rzeczy począwszy od obniżenia i utwardzenia zawieszenia po zmianę tarcz hamulcowych na sportowe - jednak hamować musi tez o dużo lepiej). A jak to wszystko zsumujesz i pomyślisz, że może warto wsadzić już przy takiej modernizacji jeszcze lepsze turbo koszta są spore i zazwyczaj przerastają wartość auta). Lepiej odpicuj furkę, wsadź dobre zawieszenie, zrób wydech - dolot i zobacz ile kasy ci zostanie jeszcze na dalsze ulepszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysieksc Opublikowano 14 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Polecam zapodanie turbo. Przy doladowaniu 0,5bara masz przyrost okolo 50 % mocy. Zalozenia takiego turbo to około 4 tysiecy jesli wiele rzeczy robisz sam. Potrzebujesz do tego turbo, nowy kolektor wydechowy pod turbo, regulator, zawór upustowy no i cos do wystrojenia tego, najlepiej ekumaster. oczywiiscie mile widziane mocniejszy wtryski tzn jakies 340... jesli kogos interesują takie zabawy to: 506945339 lub 697823217 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 14 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 4 tysie ? przyznam ze nie znam tematu dobrze ale zawsze wydawalo mi sie ze tyle to nawet na przygotowanei silnika i czesci nie wystraczy, wszyscy strasza kwotami rzedu 10-20.000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 14 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Turbo można kupić już za 2k-3k (używka - Allegro) i gdzieś drugie tyle założenie jej + części. Wiadomo za nowe płaci się znacznie więcej. Ale 20k to już jakiś potwór chyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 14 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 nie wiem czy na 0,5 nie trzeba juz zakuwać silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 14 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 niby nie,ponoć przy max 0.5 bara nie powinno się rozlecieć :lol: :lol: :lol:, czytałem kiedys o kolesiu co w M50 albo M52 miał dołodowanie ok 0.7 i odprężył zakładając dwie uszczeli pod głowice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal-lubin Opublikowano 14 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 dla doladowania do 0,5Bara nawet nie trzeba odprezac silnika...jakis czas polata spokojnie co do turbiny moge ci polecic turbinke od fiata coupe turbo, turbina t2/t3...seryjnie w fiacie lata na 1.4Bara takze doladowanie 0,5 bedzie znosic bez problemowo i dlugo podziala... co do uzyskanych mocy mysle ze zrobi sie ciekawie, wiadomo nie ma co juz liczyc na jakies ekonomiczne spalania czy na dluga zywotność silnika ale coz, coś za coś. Koszty???hmmm....w duzym skrócie: 800zl turbo(jak cos to mam), 300 IC, orurowanie 500, kolektor wydechowy 500-1000 (zaleznie od wykonania), ecumaster 500, wydech 300, wtryski 500 (za taka ciezko ale jak bedziesz potrzebowal dzwon, mam duzo od fiata turbo lub nissana 200sx) i do tego wiele czasu i umejetnosci...jak narazie wychodza okolice 4tys zloty ale to na pewno nie wszytsko noi robota do tego jeszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 14 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 0.8 bara i M50B25 vanos http://www.racingforum.pl/lofiversion/index.php?t53300.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 14 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Czyli za średnie turbo trzeba liczyć ok 6k z robocizną (oczywiście używka). Na nowych częściach może wyjść nawet 10k-20k tak jak pisał Kosa - ale to chyba już zabawa dla dużych i zamożnych chłopców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal-lubin Opublikowano 14 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 ja obecnie jestem na etapie kompletowania czesci aby skompresorowac silnik BMW, zobaczymy jakie beda koszta. co do uturbinia jak ma sie troche znajomych, warunków do pracy i checi o raz umiejetnosci to mysle ze mozna sie zmiescic do 5tys...pozostaje kwestia odpowiedniego zestrojenia wszytskiego ale we wrocławiu nie brakuje osob ktore ogarniaja temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 14 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Jeśli chodzi o BMW, to moim zdaniem - tylko KOMPRESOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal-lubin Opublikowano 14 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 ja tez jestem tego zdania...ale np M50 lepiej uturbiac bo to bardziej toporny silnik...co do M52 lub S50 to juz kompresor...nie dawno mialem okazje zobaczyc na zywo jak jedzie M3 z kompresorem <bmw_1> poprostu szok co takie auto wyprawia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.