Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


BMW e30 2.5 ix


lord766

Rekomendowane odpowiedzi

Jest to stały napęd na 4 koła z proporcją 35% przód i 65% tył oraz szperą na osi tylnej w postaci 25%. Przełożenie w dyfrach jest 3.64 (sportowe wersje jeszcze wychodziły co miały 3.93 chyba).

Jedni go chwalą drudzy nie. Na pewno przyspieszenia sa na tym gorsze niz w wersji jednoosiowej, gdyż jest to nienajnowsza konstrukcja i dużo mocy pochłania. W ekstremalnych warunkach sprawuje się dobrze. Generalnie z tego co słyszałem to najczęściej padają przeguby i ta główna przekładnia transmisyjna... trochę o nią ciężko. Prowadzenie jednak zdecydowanie lepsze i na sucho i na ślisko...

co do awaryjnosci to pada z reguly przod (kolega ma taka) zapomnij o kreceniu baczkow czy innych zabawach - no a jego najwiekszym bolem jest to ze przednie polosie napedowe przechodza przez miske olejowa i wiecznie ma ''tam mokro''. Pozdrowionka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wszystkie odpowiedzi ale chodzi mi o taki szczegol ze widzialem filmik ktory zreszta w jednej z odpowiedzi jest i tam jest pokazana zasada dzialania przednich napedow lecz kiedy ja zajzalem do swoiej beaty to sie okazalo ze to zupelnie inaczej wyglada a do tego widzialem nastempny filmik kiedy unosza widlakem tyl samochodu e30 ix w kombi i e30 ix w sedanie co sie okazuje przy sedanie przednie kola kreca sie szybciej niz kola przednie przy kombi o co kaman czy sa rozne przekladnie ???? a co do odejscia to ogladalem z e30 ix 2,5 turbo no i co do odejscia to nie ma wontpliwosci ze sie ostro zbiera i jeszcze jedno przy mojej beacie wszystko ladnie pieknie ladnie odchodzi ale juz przy 5 tys obrotow na min. nie czuje jakby jaka dziure niby samochod jeszcze sie rozpedza ale juz nie trak jak do 5 tys a to dziwne moja wczesniejsza e30 2.0 cuppe wlasnie zbierala sie najlepjej od 4 do 7 dziwne czy to przez te napedy ?????????? za wypowiedzi dziekuje a morze znacie kogos kto mial ix bardzo chetnie porozmawial bym z taka osoba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyl samochodu e30 ix w kombi i e30 ix w sedanie co sie okazuje przy sedanie przednie kola kreca sie szybciej niz kola przednie przy kombi o co kaman czy sa rozne przekladnie ????

Raczej tak :idea: Zobacz ile dyfrów było w e30 :arrow: http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00023/f00023.htm

ladnie pieknie ladnie odchodzi ale juz przy 5 tys obrotow na min. nie czuje jakby jaka dziure niby samochod jeszcze sie rozpedza ale juz nie trak jak do 5 tys a to dziwne moja wczesniejsza e30 2.0 cuppe wlasnie zbierala sie najlepjej od 4 do 7 dziwne czy to przez te napedy ??????????

Nie sądzę żeby była to wina napędów, coś go dusi, może zawory źle wyregulowane, przepływka brudna, filtr powietrza lub paliwa... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

iX jest fajny w zimie , do szybkiego startu bo nie mieli w miejscu tylko leci do przodu

ale zwykłe RWD jak juz złapie kontatk z glebą to bardzo szybko je wciaga tzn

mówie o takich samych pojemnosciach silników.

Co do cześci i komplikacji to najwieksze bolączki to wahacze i przedni napęd

którego dyfer jest ko(s)micznie umieszczony tak ze przeguby idą przez miche olejową

reszta jest praktycznie taka sama jak w zwykłej.

Fajna zabawka na zime ale model coraz rzadziej spotykany , wiec jesli zamierzasz

tym dłuzej smigac to poszukaj sobie drugiej na dawce organów.

Jesli chodzi o turbo tam jest lekko kijowy dostep i kolektor chyba tez był inny niz

w zwykłej 325i wiec mogło by byc sporo rzeźbienia , lepszym i mniej inwazyjnym

rozwiązaniem jest rotrexik tak jak napisał wczesniej AWV czyli kompresor.

Koszt około 7-12 tys zalezy gdzie/na jakich podzespołach.

Tu masz przykład E30 320i która widzielismy na zywo w akcji , dzwiek powala a i

osiągi auta konkretne w okolicach 220KM przy relatywnie nie wielkim dmuchnieciu.

http://www.44tuning.pl/tuning-w-44/bmw-e-30-320-i-tuning-kompresor-rotrex-wydech-supersprint-chip-tuning.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
:D nie no dźwięk piękny taki ala boost :D dzięki PiterOKL <bmw_2>

Na żywo brzmi praktycznie jak rajdowa subaryna , na tunigowisku gosc latał po

torze na rakietowej i .................... sound blow off'a piekny :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
zobaczcie tego sedana pod koniec filmiku
co za przełozeni on tam moze miec ??? kolega wyzej napisał ze ix dobry ze startu ale jak zwykła złapie juz gleby to szybko wysciga ix zobaczcie ten filmik
myśle ze to dokońca nie jest tak

Nie kumam zbytnio tego porównania , bo ni jak ma się to do Twojego auta

Przeciez masz zwykłe E30 325iX a nie jakiegos zakutego turbo wymiatacza , pytałes

o to jak sie zbiera to napisałem ze na starcie iX wyrywa do przodu podobnie jak audi

quatro itp ale pozniej niestety napęd na 4 buty staje sie przysłowiową kulą u nogi i w

odniesieniu do auta napędzanego tylko na tylną oś przegrywa zarówno z przyspieszeniem

np do 200km/h jak i predkoscią maksymalną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddalem samochod do mechanika powiedzial ze spadek mocy morze byc prze nie dzialajaca prawidlowo sonde wiec zgodzilem sie na wymiane ale co najciekawsze to w moim ix padl jeden walek napedowy regeneracja kosztuje w granicacg od 300 do 1000 zl a nowy orginal 3000 zl :shock: co teraz robic morze macie jakis pomysl lub dojscie do takich czesci ????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o co chodzi z tym dyferencjałem które przełozenie bedzie lepsze 4.10 czy 3.64 ???? Chodzi mi o to na którym szybciej będa sie koła kreciły

[ Dodano: 7 Marzec 09, 20:35 ]

Witam prosze o pomoc z tym dyferencjałem i jeszcze chce zapytać jaki olej zalać słyszałem ze do silników z duzym przebiegem dobrze jest zalac VALVOLINE MAX LIFE ale tez słyszałem ze jezeli nie pobiera oleju to pełen syntetyk moje autko ma 220 000tys przejechane no i zostało sprowadzone w 2005r do polski no i jeszcze do tego nie wiem co za olej był zalany , przy okazji chce wymienic filtr i rozrzad Poradzicie cos w tej sprawie <bmw_3>

Powoli zaczynam ogarniac swoja beate happy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...