szafarzszafarz Opublikowano 16 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Witam Słyszałem co nieco o wycinaniu katalizatorów z samochodów. Chciałbym wyciąć katalizator ze swojego bmw ale słyszałem że silnik się zużywa szybciej czy to prawda Jakie są zalety a jakie wady wycięcia katalizatora i jak to zrobić wyjąć katalizator i spowrotem zaspawać blache czy jakąś rure wstawić I chciałbym żeby odgłos wydechu nie bał jakoś wyraźnie głośny żeby mi policja nie wzieła dowodu za chałas Prosze o rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Predator Opublikowano 16 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Po co chcez wycinac? Skoro fabrycznie jest to ma byc. Jezeli pytasz jakie sa zalety to powiem ci ze zadne tylko same minusy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 16 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Witam! Ja w mojej bmce wyciąłem katalizator i jeżdziłem 2 lata i żadnej różnicy, oprocz spalania, chociaz nie koniecznie przez to wzrosło bo miałem koła stalowe 185/60 r14 a założyłem 205/50 r16 więc najprawdopodobniej to podbiło spalanie. Zamiast katalizatora wstawia się strumiennice np. łuskową, albo wycinasz kata wybijasz go ze srodka (sprzedajesz za np.250-300 pln) i puszke wspawujesz z powrotem! I na przeglądzie ci się nie beda rzucac :roll: happy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 16 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 A koledzy wiedzą że jest taka opcja: SZUKAJ na forum i nie trzeba nowego wątku zakładać,wystarczy poszukać,poczytać. Później robi się niezły bałagan,bo jest kilka takich smych tematów. Co do strumienic w miejscu kata to też tam jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 16 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Zadne strumienice! One sie nadaja jedynie jako kuweta dla kota (trzeba je pierw przeciac na pol ). Ja wycialem katalizator w moim samochodzie i w jego miejscu wspawalem rurke o srednicy takiej jak w ukladzie wydechowym. Na chlopski rozum mysle, ze moze byc roznica w przyspieszaniu (mniejszy opor wylatujacego powietrza z silnika), ale tylko jezeli polaczysz to z kolektorami sportowymi, dobrym ukladem wydechowym, jakies dobre filtry sportowe itd. Same wyjecie kata duzo nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 16 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Jak masz nakulane wiecej jak 200tys to nie masz nad czym sie zastanawiac , wycinaj i wspawaj w to miejsce jakis tłumik o podobnej objętosci , rurka to na wypadek jakbys nie znalazł pasującego w to miejsce tłumika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 16 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Jeśli nie ma żadnych objawów zatkania kata to go zostaw.Jak go wytniesz to "spaliny podskocza" i na przeglądzie mieli by prawo cos burczeć.Po wycięciu nie będzie taki bardzo głośny więc tu sie nie ma co aż tak martwic choć taki specyficzny dźwięk nie kazdemu pasuje.Zapach z rury też bedzie bardziej benzynowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 16 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Panowie,dopiero co odsyłałem kolegów do wykorzystania opcji SZUKAJ a tu widzę wszystkich ten temat poruszył. Cóż,wyszedłem na BE,bo nie chciało mi się drugi raz pisać tego samego. :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SYMECEKe36coupe Opublikowano 16 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 E34-Patryk ma racje , ten temat był wiele razy poruszany. Już to kiedys pisałem ale napisze jeszcze raz. Wycięcie kata i wspawanie samej rury uwazam ze nie jest dobrym rozwiązaniem , dlatego że spaliny z większą siła uderzają w tłumik końcowy , co prowadzi do jego szybszego zuzycia , no i ten kontrowersyjny dzwięk. Jak wstawisz strumienicę dzwięk jest wtedy taki metaliczny jak w polonezie , no i ten smrud który katalizator zawsze jakos likwidował. Jak juz chcesz wycinac kata to w jego miejsce daj tłumik srodkowy , jest to chyba najoptymalniejsze rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BatonMW Opublikowano 18 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 WitamSłyszałem co nieco o wycinaniu katalizatorów z samochodów. Chciałbym wyciąć katalizator ze swojego bmw ale słyszałem że silnik się zużywa szybciej czy to prawda Jakie są zalety a jakie wady wycięcia katalizatora i jak to zrobić wyjąć katalizator i spowrotem zaspawać blache czy jakąś rure wstawić I chciałbym żeby odgłos wydechu nie bał jakoś wyraźnie głośny żeby mi policja nie wzieła dowodu za chałas Prosze o rade Dużo słyszałeś ale niewiele, niewiele z tego wynika.Moja rada-zapoznaj się z zasadą działania silnika spalinowego,następnie co to jest i w jakim celu stosuje się katalizator w samochodach.-----Jeśli to zrozumiesz będziesz miał odpowiedz na swoje pytania i jeszcze uświadomisz "fachowców" od których słyszałeś takie ciekawostki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.