Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Wymiana głowicy wraz z zaworami m40 rozrząd ??


szafarzszafarz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki mały problem a mianowicie.

Moje BMW E36 318 z silnikiem m40 nie chodziło tak jak powinno przy obrotach ponad 4 tys nie chciał chodzić silnik jakby się dusił, bardzo głośno i wyraźnie klekotał mi zawór no i pytałem szukałem co jest no i się okazało że zawór do wymiany.

I postanowiłem wymienić całą głowice kompletną z zaworami, akurat kolega rozwalił swoje BMW takie samo jak moje i rozwalił silnik misa i spód silnika i po dobrych pieniądzach mówi ze mi cały sprzeda, a głowice miał w super stanie nic nie klekotało.

Mam koło domu mały nie mały warsztat i postanowiłem sam wymienić głowice. Klucze specjalistyczne i inne przedmioty mam nie muszę nic kupować tylko nigdy nie wymieniałem głowicy w silniku benzynowym, nieraz w ciągnikach ale nigdy w samochodzie. No i mam problem jak już wymienię to jak ustawić rozrząd bo chyba to jest najgorsze

Proszę o jakąś instrukcje pomoc albo opos co i jak robić przy wymianie głowicy a szczególnie jak rozrząd ustawić. Myślałem też o książce ale nie wiem jakiej i czy tam znajdę te porady :?:

Proszę bardzo o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najważniejsze to zblokowac dół na początku tak jak jest pokazane na rysunku nr1.wystarczy zwykła śruba albo mocny śrubokręt.no a potem ustawic dobrze głowice przed założeniem.jak chcesz to zadzwoń to ci pomogę bo pisac mi się niechce :lol: :lol: bmw_beer 504 137 151

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wiem ze mozna wymienic dzwigienki z m43 tylko razem z pastylkami tylko nigdy tego nie robilem. Wymienialem juz popychacze i teraz znow musze wymienic i wolalbym juz miec ten patent z dzwigienkami od m43 tylko po pierwsze ciezko jest dostac dzwigienki od m43 a po drugie nie wiem czy oryginalne dzwigienki i pastylki z m43 podejda wraz z nowymi popychaczami z m40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie w M43 nie ma pastylek bo dzwigienka trzyma się bezpośrednio na zaworze. http://bmwfans.info/original/E36/Cab/318i-M43/ECE/L/M/1993/11/mg-11/ill-11_1392/ nie widzę takiej części.

Te pastylki dropshr7.th.jpg są poto żeby adaptować dźwigienki od M43, bo zawór w M40 nie wystaje z miseczki zaworowej i wszystko nie trzymałoby się kupy. Dlatego ta środkowa wystająca część jest jakby przedłużeniem zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No moim skromnym zdaniem te glowice sa praktycznie identyczne tylko w m40 jest pasek a w m43 jest lancuszek. Ponad to rozne sa dzwigienki bo w m40 sa sówki a w m43 sa na rolkach ktore te na rolkach i tak podejda do m40 dodajac adapterki (pastylki) Tak jak kolega beryl napisal w m43 nie ma pastylek za to w m40 sa. No i wsadzajac do m40 dzwigienki z m43 trzeba dorobic adapterki tylko troszke inne jak oryginalne z m40. Takie rzeczy ludzie robia i ja wlasnie jestem w trakcie (czekam na adapterki) tylko zastanawiam sie czy nie mozna poprostu przelozyc calej glowicy z m43 do m40 :?: :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...