szafarzszafarz Opublikowano 12 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Witam Mam taki mały problem a mianowicie. Moje BMW E36 318 z silnikiem m40 nie chodziło tak jak powinno przy obrotach ponad 4 tys nie chciał chodzić silnik jakby się dusił, bardzo głośno i wyraźnie klekotał mi zawór no i pytałem szukałem co jest no i się okazało że zawór do wymiany. I postanowiłem wymienić całą głowice kompletną z zaworami, akurat kolega rozwalił swoje BMW takie samo jak moje i rozwalił silnik misa i spód silnika i po dobrych pieniądzach mówi ze mi cały sprzeda, a głowice miał w super stanie nic nie klekotało. Mam koło domu mały nie mały warsztat i postanowiłem sam wymienić głowice. Klucze specjalistyczne i inne przedmioty mam nie muszę nic kupować tylko nigdy nie wymieniałem głowicy w silniku benzynowym, nieraz w ciągnikach ale nigdy w samochodzie. No i mam problem jak już wymienię to jak ustawić rozrząd bo chyba to jest najgorsze Proszę o jakąś instrukcje pomoc albo opos co i jak robić przy wymianie głowicy a szczególnie jak rozrząd ustawić. Myślałem też o książce ale nie wiem jakiej i czy tam znajdę te porady :?: Proszę bardzo o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 12 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 tu jest instrukcja z E30 dot głowicy i rozrządu: http://www.sendspace.com/file/04d8bg ale niech to ktoś jeszcze potwierdzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łazik Opublikowano 12 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 najważniejsze to zblokowac dół na początku tak jak jest pokazane na rysunku nr1.wystarczy zwykła śruba albo mocny śrubokręt.no a potem ustawic dobrze głowice przed założeniem.jak chcesz to zadzwoń to ci pomogę bo pisac mi się niechce :lol: :lol: bmw_beer 504 137 151 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szafarzszafarz Opublikowano 13 Lutego 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 ŁAZIK to jak bende to robił jak bym coś nie wiedział to bede dzwonił Z góry wielkie dzieki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek44 Opublikowano 20 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 a ja mam pytanie czy podejdzie cala glowica z silnika m43 do m40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 20 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 to tak jakby od m50 pasowała do m20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek198204 Opublikowano 22 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 a ja mam pytanie czy podejdzie cala glowica z silnika m43 do m40Raczej nie podejdzie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek44 Opublikowano 25 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Ale wiem ze mozna wymienic dzwigienki z m43 tylko razem z pastylkami tylko nigdy tego nie robilem. Wymienialem juz popychacze i teraz znow musze wymienic i wolalbym juz miec ten patent z dzwigienkami od m43 tylko po pierwsze ciezko jest dostac dzwigienki od m43 a po drugie nie wiem czy oryginalne dzwigienki i pastylki z m43 podejda wraz z nowymi popychaczami z m40? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 25 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Oryginalnie w M43 nie ma pastylek bo dzwigienka trzyma się bezpośrednio na zaworze. http://bmwfans.info/original/E36/Cab/318i-M43/ECE/L/M/1993/11/mg-11/ill-11_1392/ nie widzę takiej części. Te pastylki są poto żeby adaptować dźwigienki od M43, bo zawór w M40 nie wystaje z miseczki zaworowej i wszystko nie trzymałoby się kupy. Dlatego ta środkowa wystająca część jest jakby przedłużeniem zaworu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter17 Opublikowano 27 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Witam koledzy czym sie rozni sama glowica m40 od m43?? mi sie wydaje ze niczym, tylko "wyposarzenie" inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 28 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 M43 http://bmwfans.info/original/E36/Cab/318i-M43/ECE/L/M/1993/11/mg-11/ill-11_1193/ M40 http://bmwfans.info/original/E30/tou/318i-M40/ECE/L/M/1993/04/mg-11/ill-11_1144/ Budowa trochę podobna, ale rozrząd na łańcuch i pasek różni się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek44 Opublikowano 9 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 No moim skromnym zdaniem te glowice sa praktycznie identyczne tylko w m40 jest pasek a w m43 jest lancuszek. Ponad to rozne sa dzwigienki bo w m40 sa sówki a w m43 sa na rolkach ktore te na rolkach i tak podejda do m40 dodajac adapterki (pastylki) Tak jak kolega beryl napisal w m43 nie ma pastylek za to w m40 sa. No i wsadzajac do m40 dzwigienki z m43 trzeba dorobic adapterki tylko troszke inne jak oryginalne z m40. Takie rzeczy ludzie robia i ja wlasnie jestem w trakcie (czekam na adapterki) tylko zastanawiam sie czy nie mozna poprostu przelozyc calej glowicy z m43 do m40 :?: :idea: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastaz Opublikowano 12 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 Gdzie można kupić te adapterki (pastylki) do dzwigienek z m43 do m40?? i jaka cena? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szafarzszafarz Opublikowano 12 Marca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 Dzięki wszystkim za pomoc wymieniłem głowice i bryka śmiga jak nowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastaz Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Dzięki wszystkim za pomoc wymieniłem głowice i bryka śmiga jak nowa czyli wsadziłeś głowice m43 do silnika m40 i jak ty to zrobiłeś, czy sie myle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szafarzszafarz Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 nie :lol: :lol: :lol: :lol: wstawiłem z m40 napewno bo wziąlem ja z identycznego silnika jak ja mam i wszystko extra chodzi :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Jeszcze raz wszystkim wielkie dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.