piotr520 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.Jestem nowy na tym forum i mam problem z swoim autkiem.Autko BMW520 24v pb+lpg 91r.Od jakiegoś czasu mocno kopci szarym dymem az wstyd stanąc na skrzyzowaniu bo zamną świata nie widać.Zauważylem że mam pelno oleju w kolektorze ssącym.Skąd ten olej czyżby to byl koniec pierścieni a jeśli tak to czemu tak nagle.Przypominam że silniki z tego roku nie posiadają separatora oleju.Zastanawiam sie nad jego zalożeniem bo sprawa jest wyjątkowo prosta czy to coś pomoże?Z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 31 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 Od jakiegoś czasu mocno kopci szarym dymem az wstyd stanąc na skrzyzowaniu bo zamną świata nie widać. Siwy dym to raczej od wody/pary w układzie wydechowym (w zimie to raczej normalne) :wink: Jakby kopciła na niebiesko to predzej by to wygladało na palony olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jareknes Opublikowano 31 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 Kolezko olej w ssacym to normalne poniewaz dostaje sie tam wezykiem z pod pokrywy zaworow wezyk numer 5 na ponizszym rysunku wezyk ten podczepiony jest do zaworu numer 7 na dolnym rysunku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr520 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 Dzieki koledzy troche się uspokoilem.Może to wina slabej jakosci gazu bo nawet przy przejechaniu powiedzmy 30km woda wali caly czas z wydechu i te klęby dymu faktycznie wyglądają jak para wodna.Jutro mam trochę do przejechania więc posmigam na paliwie i zobacze jaki będzie efekt.A jakie jest wasze zdanie na temat zalożenia separatora oleju,warto się bawić czy dać sobie spokój? Jeszcze jedno 0,5L oleju na 1000km czy to dużo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 31 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 Dzieki koledzy troche się uspokoilem.Może to wina slabej jakosci gazu bo nawet przy przejechaniu powiedzmy 30km woda wali caly czas z wydechu i te klęby dymu faktycznie wyglądają jak para wodna Jak jezdzisz na krotkich odcinakch to w zimie nigdy nie wyrzuci całej wilgoci z wydechu stad taka sauna z rury podaje , wiec relax :wink: Jeszcze jedno 0,5L oleju na 1000km czy to dużo? 0,5L na 1tys to juz całkiem sporo bierze , sprawdzałes czy nie ma jakiegos wycieku z silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafałs Opublikowano 31 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 poszukaj na allegro separatora oleju tzw. catch oil tank :wink: i podłącz go szeregowo na tym wężu od pokrywy i kolektora... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el_banano Opublikowano 1 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 ja też mam olej w kolektorze ssącym ale to jest spowodowane ztarym zuzytym filtrem powietrza i prawdopodobnie brudną zapchaną siatką pod pokrywą klawiatury, tylko że ja mma TDSa :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magic03la Opublikowano 1 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 wyczytałem w książce bmw że norma może dochodzic do 1litra na 10000tyś.km nie więcej.dlatego te silniki tak dużo wytrzymują bo pierscienie nie zgarniają oleju z cylindrów do zera.gorzej jakby nic nie ubywało lub przybywalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr520 Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Ja tez dzis wyczytalem tylko że chodzi o 1l max na 1000km norma wedlug BMW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 1 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Ja tez dzis wyczytalem tylko że chodzi o 1l max na 1000km norma wedlug BMW. Jak mozesz to wrzuc źródło skąd to wyczytałes bo dla mnie to brakuje jednego zera :wink: czyli na tysiac kilometrów wlasciwie bys musiał dolac 10L , czyli wiecej niz u mnie wchodzi na wymianie bo tylko 7,5L :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jareknes Opublikowano 2 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Ja tez dzis wyczytalem tylko że chodzi o 1l max na 1000km norma wedlug BMW. hehehe wychodzi na to Panie Mordulec ze w naszych autkach nie wymienia sie oleju heheh bo Ciagle bysmy mieli swiezynke wedlug normy jaka podaje Piotr520 uklon_bmw BTW. Byl artykul odnosnie 3.0 diesli z turbina jaki z twinturbo, do tych motorow Firma podaje zuzycie oleju na poziomie 1l na 5k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr520 Opublikowano 2 Lutego 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Sorki,chcialem poprawic kolege magic03la za te tysiące i sam namieszalem :lol: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magic03la Opublikowano 2 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 no mnie też się pomieszało ma być 1l/10tyś.km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BatonMW Opublikowano 2 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 hehehe wychodzi na to Panie Mordulec ze w naszych autkach nie wymienia sie oleju heheh bo Ciagle bysmy mieli swiezynke wedlug normy jaka podaje Piotr520- to pisze miłośnik nie mający pojęcia o silnikach spalinowych!!Moim zdaniem na forum zaczynają dominować (i wyśmiewać innych) osoby o nikłej wiedzy(Byl artykul odnosnie 3.0 diesli z turbina jaki z twinturbo-porównanie z M50)-zaznaczam jest to moje zdanie.Koledzy-1l na 1000(tysiąc)km. to jest podane przez wszystkie poradniki typu Sam naprawiam-dopuszczalne zużycie oleju przez silniki naszej ulubionej marki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 2 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 to pisze miłośnik nie mający pojęcia o silnikach spalinowych!!Moim zdaniem na forum zaczynają dominować (i wyśmiewać innych) osoby o nikłej wiedzy(Byl artykul odnosnie 3.0 diesli z turbina jaki z twinturbo-porównanie z M50)-zaznaczam jest to moje zdanie.Koledzy-1l na 1000(tysiąc)km. to jest podane przez wszystkie poradniki typu Sam naprawiam-dopuszczalne zużycie oleju przez silniki naszej ulubionej marki. BatonMW mysle ze to były "niecelowe" pomyłki , bo sam zobacz troche się zamotało przez błedy w podawaniu jednostek np : np 1000tys km itd itp ale z drugiej strony tak na zdrowy rozum to przepał "oleju" by był koszmarny ekolodzy by nas zjedli za posiadanie tak "olejo-żernych" maszyn :drunk: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jareknes Opublikowano 3 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 hehehe wychodzi na to Panie Mordulec ze w naszych autkach nie wymienia sie oleju heheh bo Ciagle bysmy mieli swiezynke wedlug normy jaka podaje Piotr520- to pisze miłośnik nie mający pojęcia o silnikach spalinowych!!Moim zdaniem na forum zaczynają dominować (i wyśmiewać innych) osoby o nikłej wiedzy(Byl artykul odnosnie 3.0 diesli z turbina jaki z twinturbo-porównanie z M50)-zaznaczam jest to moje zdanie.Koledzy-1l na 1000(tysiąc)km. to jest podane przez wszystkie poradniki typu Sam naprawiam-dopuszczalne zużycie oleju przez silniki naszej ulubionej marki. To mala dygresja a nie wysmiewanie sie kolezko!! zagazowana dwu litrowka 24 zaworowa w 1,5 roku nalatalem 34 tysiace km robilem 3 wymiany oleju w tym czasie i miedzy wymianami nie dolewalem oleju i stwierdzenie ze pokazdym tysiaku jakbym dolal 1 litr i zawsze bym mial swiezy olej wydaje mi sie bardzo prawdziwe .Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr520 Opublikowano 3 Lutego 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Panowie troche chyba sie namieszalo z tym zużyciem.Zapytalem ponieważ wczesniej mialem WV Jette przebieg 300tyś km i brala okolo 1L na 10tyś praktycznie silnik bezobslugowy a moja bunia bierze okolo 0,5L na 1 tyś przebieg 186tyś i wydalo mi się to podejrzane.Jeszcze jedno silnik zaczyna kopcić po rozgrzaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.