Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


E36 Trzesie autem i kierownica


Rekomendowane odpowiedzi

Problem wyglada tak ze juz od dawna w przednim prawym kole slychac stukot gdy jest nierownosc na jezdni. Teraz jednak gdy jade 160 to nieraz zaczyna cale auto drgac i trzesie kirownica. Jak zaczne hamowac by zwolnic to czuje drgania tez na hamulcu jakby tarcza byla krzywa. Jak zwolnie do ~80km/h to problem znika. Ogolnie na nierownisci prawe kolo strasznie tlusze a przy duzej predkosci wpada w drgania ktore przenosza sie na cale auto. Co to moze byc? Podejrzewam ze lozysko, przegub lub moze z wahaczem cos nie tak? Jutro sprawdze dokladniej ale dzis wyczulem ze kolo ma luzy. Mam zamiar oddac auto do mechaniora to co moglbym jeszcze wymienic bo tez przod lekko "plywa" W e34 pozmienialem sworznie wahaczy i pare gum i bylo o niebo lepiej. Czy w E36 jest podobne zawieszenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne jest. Wygląda na końcówkę drążka kierowniczego,trzeba wziąć też pod uwagę łożysko,sworzeń,tuleje wahacza. Jesli na dziurach strasznie tłucze to sprawdź łącznik stabilizatora(możliwe,ze po przeciwnej stronie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja proponuje sprawdzić wyważenie kol skoro nic sie nie dzieje do 80km/h no i skoro przy hamowaniu rzuca kierownica to wymień tarcze i powinno byc ok. Za telepanie całym autem może byc odpowiedzialna opona ( może ma guza na boku albo druty w niej postrzelały ) najczęściej w tylnym kole. Zużycie zawieszenie powoduje luzy na kierownicy a nie wibracje. <bmw>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zużycie zawieszenie powoduje luzy na kierownicy a nie wibracje.

Jak bedziesz miał wywalone swoznie na górnym wahaczu w E34/E32 zadnego bicia

na kierownicy nie bedzie , tylko cały MacPherson bedzie latał do przodu i do tyłu.

Na kierownicy to mozesz co najwyzej walniete koncówki drążków odczuwac albo

krzywą tarcze jak np przy hamowaniu koło zaczyna myszkowac w płaszczyznie poziomej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zużycie zawieszenie powoduje luzy na kierownicy a nie wibracje

a co kolega napisał?

dzis wyczulem ze kolo ma luzy

dlatego napisałem:

"Wygląda na końcówkę drążka kierowniczego,trzeba wziąć też pod uwagę łożysko,sworzeń,tuleje wahacza. Jesli na dziurach strasznie tłucze to sprawdź łącznik stabilizatora" Krzywa tarcza lub uszkodzona opona bardzo dobrze pasuje do wibracji,ale nie do stukania w zawieszeniu,ani do luzów na kole. Może też być tak,że kolega ma do wymiany i część zawieszenia i oponę lub koło do wyważenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie wylazlem z pod auta i jest nieciekawie. Bo wszyscy tu macie racje. Rozwalone mam wszystkie gumy, drazki, tuleje wsporniki stabilizatory no wszystko i chyba lozysko jedno poszlo w konsekwencji. Az cud ze jeszcze sie nie zabilem. Teraz sie zastanawiam czy lepiej i taniej jest wymienic cale wahacze czy tylko jego poszczegolne czesci tzn tuleje i sworznie. Ogolnie to cale przednie zawieszenie wymieniam po niedzieli wiec poradzcie mi cos w tym temacie. Jakie firmy najlepsze itd. Kazda podpowiedz mile widziana. Powiem tylko ze w e36 wydaje mi sie wymiana jest latwiejsza jak w e34.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o tuleje itp. to FEBI nie jest drogie bardzo,a dosyć dobre,LEMFORDER drogi,dobry. Czemu E34 trudniejsze do wymiany? Wymieniasz całe wahacze to chyba łatwiej niż wyprasowywać sworznie. Swoją drogą podziwiam,że nie zauważyłeś tak znacznego zużycia zawieszenia i nawet jeździłeś 160km/h. U mnie każde stuknięcie w zawieszeniu powoduje dokładne sprawdzenie stanu zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od niedawna mam to auto i jak kupilem je w holandii to tak caly czas tutaj jestem a nie wiem czy wiesz jak to jest na emigracji.... ciagle brak czasu... i sie mowi "wroce do polski to wymienie" bo niby taniej. A okazuje sie ze tutaj ceny takie same jak w polsce. a w e34 tuleje wahacza wybijalem pol dnia. Naprawde. i grznie dopiero pomoglo. Tak podliczylem i mam tak:

Drazek kierowniczy+koncowka 120zl

łącznik stabilizatora 100zl

Tuleje i sworznie wahacza 200zl

Łożysko piasta kola 200zl

Ceny sa razy dwa bo wszytko wymieniam w obu kolach razem to daje ponad 700zl. Co jeszcze moglbym przy okazji wymienic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację,ja tez ostatnio jak miałem do wymiany łączniki stabilizatorów to nie kupiłem tutaj w Norwegii tylko wróciłem do Polski z uszkodzonymi i tam zmieniłem.

Co do wymiany zawiechy to nie bardzo jest co więcej robić,sprawdź tył,bo wbrew pozorom bardzo wpływa na prowadzenie auta i może sprawdź klocki hamulcowe,ewentualnie stan amortyzatorów i wystarczy. To masz dużo lepszą sytuację skoro ceny części są w Holandii takie niskie. Tutaj są niektóre nawet kilkakrotnie wyższe niż w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tyl mam gobry bo tarcze i klocki zmienil mi brat jak byl moim autem w polsce. Fakt ze na jakies badziewiackie ale sa nowe. Amory mam dobre. Po zastanowieniu zdecydowalem ze sam wszystko wymienie. Nie wiem tylko jak ze sworzniami w wahaczach. czy da sie je wymienic "na parkingu" bo jak nie to chyba bede zmuszony kupic cale wahacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tyl mam gobry bo tarcze i klocki zmienil mi brat jak byl moim autem w polsce. Fakt ze na jakies badziewiackie ale sa nowe. Amory mam dobre. Po zastanowieniu zdecydowalem ze sam wszystko wymienie. Nie wiem tylko jak ze sworzniami w wahaczach. czy da sie je wymienic "na parkingu" bo jak nie to chyba bede zmuszony kupic cale wahacze.

sworznie są wprasowywane, sam ich nie wymienisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego nie chcesz się zabić i innych to zrób sobie całe zawieszenie od a-z bo ja wiem jak to jest na emigracji warto poświęcić parę jurków i mieć sumienie czyste mój dobry kolega pozbawił 4 ludzi życia bo też twierdził że pójdzie po kosztach i teraz jak jestem w Polsce to odwiedzam go na cmentarzu mam wyrzuty bo JA MU TO ZMIENIAŁEM przemyśl co ci napisałem :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja proponuje sprawdzić wyważenie kol skoro nic sie nie dzieje do 80km/h no i skoro przy hamowaniu rzuca kierownica to wymień tarcze i powinno byc ok. Za telepanie całym autem może byc odpowiedzialna opona ( może ma guza na boku albo druty w niej postrzelały ) najczęściej w tylnym kole. Zużycie zawieszenie powoduje luzy na kierownicy a nie wibracje. <bmw>

pi*** hipolicie, wywalone tuleje wahacza przedniego powodują bicie i przy hamowaniu i przy jeździe powyżej 100-130, jak do tego są wywalone łączniki i sworznie, to ma prawo gibać i przy jeździe i przy hamowaniu

z racji tej, że zawieszenie robiłem całe, tuleje wrzuciłem od M3 to cuś na ten temat wiem

problem zniknął w momencie naprawy zawieszenia, kół nawet palcem nie dotknąłem, tarczy też

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam ze satan znowu ma racje. Swoja droga dodam ze łacznik stabilizatora z prawej strony to wogole juz gumy nie ma. Mozna sobie wyobrazic w jakim stanie jest reszta zawieszenia. Ja sie dziwie ze auto w miare dobrze trzyma sie drogi i wcale az tak mocno nie plywa z takim zawieszeniem. Tylko te stuki mnie zaniepokoily i dlatego zagladnalem pod spod. Dobrze ze mam tu na miejscu jeszcze e34 bo bym byl uziemiony

PS Satan ile to twoje m52b28 pali w trasie? Mysle juz od dawna o 530d ale od mniej dawna o jakims minimum 2.8 w benzynie a ostatnio coraz czesciej mam checi na cos jeszcze wiekszego. Najlepiej 5.0 w benzynie. Tu w nl i tak za paliwo firma mi wraca. Interesuje mnie ile zerzre taki wariat w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam ze satan znowu ma racje. Swoja droga dodam ze łacznik stabilizatora z prawej strony to wogole juz gumy nie ma. Mozna sobie wyobrazic w jakim stanie jest reszta zawieszenia. Ja sie dziwie ze auto w miare dobrze trzyma sie drogi i wcale az tak mocno nie plywa z takim zawieszeniem. Tylko te stuki mnie zaniepokoily i dlatego zagladnalem pod spod. Dobrze ze mam tu na miejscu jeszcze e34 bo bym byl uziemiony

PS Satan ile to twoje m52b28 pali w trasie? Mysle juz od dawna o 530d ale od mniej dawna o jakims minimum 2.8 w benzynie a ostatnio coraz czesciej mam checi na cos jeszcze wiekszego. Najlepiej 5.0 w benzynie. Tu w nl i tak za paliwo firma mi wraca. Interesuje mnie ile zerzre taki wariat w trasie.

w trasie... średnio pomiędzy 6,5-9 zależnie od nogi, jedziesz spokojnie (100-140) to w granicach 7-8, w mieście to lepiej nie mówić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz. Moj kolega zrobil swapa na taki silnik i mowi ze w trasie nawet 14 wezmie... a ponizej 10 nigdy nie zejdzie. To czyli cos ma nie tak

Coś jest powiedziałbym nawet bardzo nie tak, bo tyle to mi po mieście pali i to przy ciężkim bucie.

A co to może być: porządki typu filtry, cewki, świece itp.

bardzo prawdopodobne zasyfiałe wtryski

bardzo prawdopodobne że pomoże wgranie nowej mapy - u mnie po takim zabiegu w zasadzie bezbolesnym dla auta... spalanie spadło masakrycznie, wręcz aż wierzyć mi się nie chciało, że zwykłe wrzucenie nowej mapy aż tyle może dać, poza tym silnik ożył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wiec jestem po wymianie zawieszenia przedniego i moge powiedziec ze jest rewelka teraz. Wymienialem w warsztacie tu w holandii. Wymienione mam tuleje i swoznie wahaczy, laczniki stabilizatorow, laczniki drozkow, jedno lozysko i zacisk hamulca. Za czesci zaplacilem 170€ i 50€ za robote. Ale prawde mowiac zaplacilbym jeszcze stowe wiecej za samo wykonanie gdyz zrobione jest rewelacyjnie. Juz drugi raz robilem auto w tym warsztacie i drugi raz jestem happy. Bo jak ostatnio moj brat zostawil 1600zl w polskim warsztacie i wszystko prawie i tak bede musial poprawiac (chociazby piszczacy hamulec- bo zle dobrali klocki do tarcz) to mnie szlag trafial. pocieszam sie tylko tym ze moj brat jest jeszcze totalnym laikiem w sprawach napraw wiec mogliby by mu nawet debowy tlok wkrecic... Reasumujac... Juz kolejny raz utwierdzam sie w przekonaniu ze lepiej auto naprawiac w holandii niz w polsce. Lepsze materialy, lepszy facch, cena podobna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...