dj_drops Opublikowano 24 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Witam i pytam, ma ktoś z wrocka założony zestaw hid o temperaturze 6000K ? I miałby czas podjechać gdzieś wieczorkiem i pokazać jak to świeci ? Stoję przed dylematem 4300 a 6000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 1 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Witam i pytam,ma ktoś z wrocka założony zestaw hid o temperaturze 6000K ? I miałby czas podjechać gdzieś wieczorkiem i pokazać jak to świeci ? Stoję przed dylematem 4300 a 6000 ja mam 8000K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dj_drops Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 i jak to świeci? W szczególności jak śnieg pada albo deszcz? Może jeździsz gdzieś wieczorami koło centrum? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 1 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 i jak to świeci? W szczególności jak śnieg pada albo deszcz? Może jeździsz gdzieś wieczorami koło centrum? niedawno wymieniłem na nowe... jak świeci... hmmm... no dużo lepiej od normalnych lamp, nie ma powodu do marudzenia, co do centrum to różnie to bywa wieczorami, można się jakoś w któryś dzień zgadać teraz mam problem bo nie mam jak bo mi padło wczoraj ogrzewanie (chyba wiatrak nagrzewnicy) więc... się nigdzie wieczorem nie wybieram, bo jak szyby zaparują to dupa blada, poza tym zimno... ale jutro jadę z tym do serwisu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 1 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Witam i pytam,ma ktoś z wrocka założony zestaw hid o temperaturze 6000K ? I miałby czas podjechać gdzieś wieczorkiem i pokazać jak to świeci ? Stoję przed dylematem 4300 a 6000 Zestaw HID...chłopie daj sobie spokój z tym shitem.Może fajnie to świeci ale zajebiście napierd*** po oczach innych kierowców (czyt. oślepia).Ksenony muszą miec system samopoziomowania oraz spryskiwacze.Bez tego każdy patrol niebieskich zabierze Ci dowód rejestracyjny.Ja sam wkurw*** się na maxa gdy mija mnie auto z takim zestawem i wali po oczach jak bomba atomowa.W ostatnich numerach "Auto Świat" oraz "Motor" były artykuły na ten temat.Lepiej zainwestowac więcej kasy i kupic porządne lampy.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jareknes Opublikowano 1 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Nie denerwuj sie tak ja latalem na hidach 1,5 roku w e34 ustawione w stacji obslugi lampy nigdy Policja nie przywalila do mnie sie za to a i kolesie nie mrugali z przeciwka w lampach z soczewka hidynawet sie sprawdzaja...Kazdyma prawo do swojej opini A propo artykulow firmy naprodukowaly zestawow ksennonowych po 2 tys+ a tu ludziska kupuja po 2 paki i maja takie same efekty to i nagonka w prasie jest Konkurencja nie spi Ksenony montowane w pierszych egzemplazach nie posiadaly ani spryskiwaczy ani mechanizmu samopoziomujacego naprzyklad w audi i czy wlasciciele tych pojazdow musza usunac ksennony .Dyrektywa UE odnosnie regulacji prawnej dot. ksennonow ma date 2004, Dla mnie osobiscie jest to taki sam temat jak z navigacja bylo szumu bo automapa wynajela policje do kontroli map w navigacjach i juz po sprawie niema wyroku wsadzie na ten temat i Policja odstapila od czynnosci .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 1 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Jasne,że każdy ma prawo do swojej opinii.Jeśli dj_drops chce sobie HID'y zamontowac to pewnie zamontuje.Jednak o temacie jest coraz głośniej zarówno w prasie jak i programach motoryzacynych więc niestety rutynowa kontrola drogówki może zakończy się tym o czym pisałem wcześniej.HID-y emitują zupełnie inną wiązkę światła niż ksenony i to jest powodem oślepiania innych.Sam myślałem nad montażem HID-ów na światła długie.Na krótkie nie założyłbym tego nigdy ale to moja opinia i nie każdy musi jej podzielac.Jedni są za inni nie.Moja wypowiedź opiera się jedynie na informacjach z prasy.Jareknes ich używał i był zadowolony więc decyzja należy do zainteresowanego <bmw_2> Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jareknes Opublikowano 1 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Dokładnie tak mowisz .Rozwazalem ta opcje ale po przeczytaniu info w necie odstapilem od montazu HIDow na dlugich czeste wlaczanie i wylaczanie nie sluza zarnikom a podrugie zarnik sie rozgrzewa dlatego w bi ksennonachstosuje sie przeslone lub zmiane ogniskowej poprzez przesuniecie zarnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spike90 Opublikowano 1 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 ja spotkałem się z opinią w jakimś piśmie, że system poziomowania nie zawsze zdaje egzamin w naszych warunkach drogowych. Chodzi o to, że system na naszych dorgach w stylu tarki, kolokwialnie mówiąc głupieje. Było to jakoś to wytłumaczone fachowo, nie potrafię tego powtórzyć. Ale coś jest na rzeczy, wg mnie wszystkie auta typu Q7, X5, XC 90 etc, napieprzają po oczach, aż miło, pomimo tego że maja te wszystkie systemy. A czasem nawet głupi POldon, jak ma światła od 1944 nie ustawione też potrafi oślepić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jareknes Opublikowano 2 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 W kleje kawalek cytatu z konferencji poswieconej oswietleniu aut wypowiedz kolesia z instytutu transportu Tomasz Targosiński, Instytut Transportu Samochodowego Rozwój technologii sprawił, że pojawiły się nowe, wydajniejsze źródła światła: żarówki halogenowe dwuwłóknowe, np. H4, żarówki halogenowe jednowłóknowe, np. H1, H7, a także wyładowcze źródła światła (ksenony) np. D2R. Zaczęto również stosować nowe metody projektowania i wytwarzania elementów kształtujących wiązkę światła. Pojawiły się konstrukcje elipsoidalne - reflektory soczewkowe, podobne konstrukcyjnie do projektora, a także konstrukcje FF(free form) w których zastosowano plastikowe odbłyśniki o skomplikowanych kształtach. Dzięki nowym technologiom uzyskano znaczne lepsze wykorzystanie dużo większego strumienia świetlnego. Dzięki temu nowoczesne światła znacznie lepiej oświetlają drogę, ale z drugiej strony pojawiły się problemy ze zwiększonym oślepianiem innych użytkowników. Do rozwoju technicznego musiały zostać również dostosowane wymagania homologacyjne. Zmieniono liczbę punktów pomiaru światła i wymagane wartości, jednak generalna"uproszczona do paraboloidy" koncepcja wymagań pozostała niezmieniona. Wynikało zarówno z nacisków przemysłu jak też z zasady funkcjonowania EKG ONZ, gdzie wszystkie zmiany podejmowane są jednogłośnie. Obecnie funkcjonują trzy różne rodzaje wymagań dla reflektorów, zależnie od zastosowanych źródeł światła: podstawowe, halogenowe i wyładowcze. W przygotowaniu są wymagania dotyczące systemów "inteligentnych". W praktyce obserwuje się duże zróżnicowanie wiązek świetlnych emitowane przez reflektory. Reflektory najtańsze spełniają wymagania homologacyjne w minimalnym stopniu. W zależności od zastosowanej żarówki, ten sam reflektor może emitować światło o zupełnie różnych parametrach, często niespełniających podstawowych wymagań. Instytut Transportu Samochodowego przeprowadził badania stanu oświetlenia na wyrywkowej grupie samochodów osobowych. Okazało się, że zaledwie 11% aut miało prawidłowo ustawione światła. Pozostałe ustawione były źle, przy tym 58% reflektorów przekraczało 200% dopuszczalnej tolerancji. Z przeprowadzonych badań wynika także, że nawet przy idealnym ustawieniu świateł, tylko część z nich (40%) całkowicie spełnia wymagania homologacyjne. Wiele świateł ma niekorzystnie ukształtowaną wiązkę pomimo spełnienia formalnych wymagań. Przyczyny tego stanu rzeczy to: rozdźwięk między homologacją a wymaganiami eksploatacyjnymi, obecność na rynku reflektorów i żarówek złej jakości, brak obowiązku badania współdziałania reflektorów z poszczególnymi żarówkami, nie dość wnikliwe badanie świateł na stacjach kontroli pojazdów oraz niedokładne przyrządy, wreszcie brak dbałości o właściwe ustawienie świateł u samych użytkowników. oraz Pana Policjanta: Leszek Jankowski, Biuro Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. W ubiegłym roku policjanci skontrolowali 4 845 058 kierujących, ujawnili łącznie 433 161 przypadków jazdy z nieprawidłowym oświetleniem pojazdu. Z powodu stwierdzonej niesprawności technicznej pojazdów zatrzymano blisko 300 000 dowodów rejestracyjnych. Najczęściej ujawniane nieprawidłowości techniczne związane z oświetleniem pojazdu to przepalone żarówki, uszkodzone reflektory i lampy, wadliwe ustawienie świateł, dodatkowe oświetlenie, sprzeczne z obowiązującymi przepisami. Jazda bez właściwego oświetlenia była przyczyną 118 wypadków, w których zginęło 26 osób. Do wypadków dochodzi z powodu brudnych świateł, braków w oświetleniu, jazdą bez włączonych świateł oraz nieprawidłowym ustawieniem świateł. Wszystkie te czynniki wpływają na opóźnione dostrzeganie przeszkód na drodze i spóźnioną reakcję kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 2 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Skjuzmi........ czy ktoś z was może wie, że e36 miało też seryjnie montowane spryskiwacze lamp i takie inne bajerki ? fakt faktem.. wyglądało to co najmniej żałośnie i "dociśnięte na siłę" no ale było, to raz... dwa... xenon nikogo oślepiał nie będzie jak będzie prawidłowo ustawiony... bardziej mnie oślepiają te z systemem samopoziomującym, który reaguje na naszych dziurach jak... nie powiem co... ale źle i z opóźnieniem b. dużym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spike90 Opublikowano 2 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 no właśnie- w tym co czytałem chodziło że system samopoziomujący "czując dziurę" zmienia tam te parametry światła, a auto w tym czasie przejeżdża już trzy inne dziury i cale zabawa w samo poziomowanie o kant dupy rozbić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dj_drops Opublikowano 2 Lutego 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 dokładnie, spryskiwacze mam seryjne, soczewki też, więc samopoziomowania mi brak, ale... no właśnie chyba nie myślicie że samopoziomowanie ma czas reakcji 0.1s pytanie_bmw to jest poprostu udogodnienie dla tych "bardziej leniwych" że jak zapakują teściową i inne graty z tyłu auta same światła zjadą w dół. Druga sprawa jest taka że samopoziomowanie często nawala w autach i owocuje pięknym efektem "mrugania" światła - nie wiem jak to nazwać ale tak to widać. Więc myślę że sprawa oślepiania innych to kwestia wizyty na stacji diagnostycznej i ustawienia. Od czegoś jest jeszcze regulacja świateł w aucie, po mieście można dać delikatnie w dół żeby mieć 100% pewności a na trasie i tak tylko przez chwilę ktoś przedemną jedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 2 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 no właśnie- w tym co czytałem chodziło że system samopoziomujący "czując dziurę" zmienia tam te parametry światła, a auto w tym czasie przejeżdża już trzy inne dziury i cale zabawa w samo poziomowanie o kant d*** rozbić ano właśnie... jeszcze jak to jakaś osobówka to pół biedy.. a jak to jakiś land cruiser czy inna cholera, to zdążysz oślepnąć zanim wypoziomuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SYMECEKe36coupe Opublikowano 2 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Jeśli chodzi o oslepianie, to robią to kolesie którzy wsadzają HID-y do lamp bez soczewek , wtedy strumień swiatła wali na wszystkie strony.(przypomne ze w e36 od roku 93/94 nie było już soczewek). 8000K to już przesada , jest to przerost formy nad treścia. Najbardziej zbliżoną barwe do swiatła dziennego mają 4300K. Takie też chyba montują w fabrycznych lampach. Wiec jak kupować HID-y to 4300 max 5000 , do lamp z soczewką!! i udać się do warsztatu na regulację , wtedy powinno byc OK , nikogo nie będzie się oslepiać. 4300K nie rzycają sie tak w oczy jak 8000K czy nawet 6000K , więc z policją nie powinno być tyle problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 2 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Jeśli chodzi o oslepianie, to robią to kolesie którzy wsadzają HID-y do lamp bez soczewek , wtedy strumień swiatła wali na wszystkie strony.(przypomne ze w e36 od roku 93/94 nie było już soczewek). 8000K to już przesada , jest to przerost formy nad treścia. Najbardziej zbliżoną barwe do swiatła dziennego mają 4300K. Takie też chyba montują w fabrycznych lampach. Wiec jak kupować HID-y to 4300 max 5000 , do lamp z soczewką!! i udać się do warsztatu na regulację , wtedy powinno byc OK , nikogo nie będzie się oslepiać. 4300K nie rzycają sie tak w oczy jak 8000K czy nawet 6000K , więc z policją nie powinno być tyle problemów. Stary... ale ja mam u siebie normalne xenony, zarówno lampa jak i cała reszta... a nie jakieś przeróbki gwarantuję Ci, że nie wali po oczach Nawet by mi do łba nie przyszło pakować czegoś takiego do lampy bez soczewki i bawić się w jakieś amatorskie przeróbki p.s. swoją drogą w 2 warsztatach się dziwili skąd takie lampy... i tak to wszystko... szczerze powiem nie wiem, tak kupiłem p.s. 2 - to normalne żarniki xenonowe, bez żadnych przejściówek itp. itd. najnormalniejsze w świecie reflektory xenonowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SYMECEKe36coupe Opublikowano 2 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 SataN mając na myśli kolesi którzy pakują HID-y do lamp bez soczewki nie miałem na myśli ciebie. Chodziło mi o to że tacy mistrzowie się zdarzją. Jezeli tym masz normalne xenony to co innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 2 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 SataN mając na myśli kolesi którzy pakują HID-y do lamp bez soczewki nie miałem na myśli ciebie. Chodziło mi o to że tacy mistrzowie się zdarzją. Jezeli tym masz normalne xenony to co innego. A są tacy są... szwagier sobie w ten sposób lampy spalił, bo mu się moje spodobały... i wsadził jakieś dziwne żarówki do puga 406 całe lampiony z dymem poszły mueheheheheheheh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SYMECEKe36coupe Opublikowano 2 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Wracając do twoich lamp , to są jakieś zamienniki z xenonem tak?? wiem ze można kupić lampy HELLA z xenonem do e36 , ale to już konkretny wydadek , no ale jakość tez na najwyższym poziomie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek v8 Opublikowano 3 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Ja mialem zakladac HID-y do lamp bez soczewki ale po tym co tu przeczytalem juz mi sie ich odechcialo.... Chyba zaczne zbierac kase na uzywane lampy hella z ksenonami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dj_drops Opublikowano 3 Lutego 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 problem jest taki że chyba nie było do e34 dedykowanych lamp z xenonami a zresztą koszt takich jeżeli by były mógłby nie być warty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 3 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 problem jest taki że chyba nie było do e34 dedykowanych lamp z xenonami a zresztą koszt takich jeżeli by były mógłby nie być warty. Do e34 podejdą te z e32 a do e 32 już lampy ksenonowe są(drogie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 3 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Skjuzmi........ czy ktoś z was może wie, że e36 miało też seryjnie montowane spryskiwacze lamp i takie inne bajerki ? spryski do lamp były na pewno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 4 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 potwierdzam sam miałem takie i to w roczniku 1992 (chyba że szkopek sam je domontował w późniejszych latach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jareknes Opublikowano 4 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 cytat 1 ze strony www.xenony.pl : "W przypadku przeróbek przepisy nie mówią nic na temat specjalnych wymagań co do lamp xenonowych. Obowiązujące “Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów” o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania)." Cytat 2 ze strony www.admoto.pl : Rozmowa z podkom. Piotrem Sroką, specjalistą Wydziału Ruchu Drogowego KWP Lublin - Czy zmieniając tradycyjne lampy na ksenonowe, narażamy się na mandat lub zatrzymanie dowodu rejestracyjnego? - Jeżeli kierowca pojedzie do stacji diagnostycznej, która wyda zaświadczenie, że lampy są zgodne z przepisami, to nie musi obawiać się problemów z policją. Po takich przeróbkach do stacji diagnostycznej warto pojechać nie tylko po zaświadczenie, ale również po to, by w razie konieczności skorygować ustawienie świateł. Reflektory ksenonowe świecą bowiem bardzo intensywnie i jeśli są źle ustawione, zagrażają bezpieczeństwu ruchu. - Na jakie kary narażają się kierowcy, którzy nie mają zaświadczenia, a ich ksenony oślepiają innych? - Policjanci mogą kierowcę takiego samochodu pouczyć, ukarać mandatem w wysokości od 20 do 500 zł, skierować wniosek o ukaranie do sądu grodzkiego, a ponadto zatrzymać dowód rejestracyjny samochodu do czasu przedstawienia przez kierowcę zaświadczenia ze stacji diagnostycznej o zgodności reflektorów samochodu z obowiązującymi przepisami. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.