Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


spalanie na 1 i 2 biegu


bmw316i

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

racja zakladajac ze np przy 2000tys obr pali 0,5L na 5 minut to jadać na piatym biegu predkoscia przykladowo 100km/h dystans 100km pokonamy w godzinę czyli

5min = 0,5L wiec 60min = 6L a jadac na jedynce i majac predkosc 20km/h 100km przejedziemy w 5h czyli 300min wiec spalanie wychodzi 30L!!! oczywiscie zakładając ze przepustnica jest otwarta jednakowo w 1 i 2 przypadku.Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mielm kiedys dylemat jak wskaznik byl wogole poza licznikiem jak stal w miejscu. Nie wiedzialem o co chodzi. U mnie wskaznik jest do 30L/100km. Jak stoje to chowa sie za ta trzydziestka. Na poczatku nie wiedzialem o co biega, ale proste. Nie pokonujemy zadnego dystansu, wiec rownie dobrze moglby spalac milion na przejechanych sto kilometrow.. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mało Ci po miescie plai... zobaczyy o ile mi spadnie spalnie... wzucie nie było mało oleju który był dawno wymieniany... stayry filtr powietrza i paliwa... mysle ze po wymiane tegowszystkoego spalanie spadnie troszke w gół.. tak to po mieście koło 16-17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No max miałem na 1/4mili i na autostradzie (zamykanie licznika - ale udało się tylko 245km\h)

Jaki masz dyfer ze na 325i zrobiłes 245kmh ?? i patrzyłes tylko na zegary czy miałes

jakiegos GPSa na szybie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mordulec, ja mam 323TI Compact 170KM seria + chip który podniósł moc do 198KM (ale nie zabrałem tego papierka od poprzedniego właściciela z wykresem z hamowni :( - nad czym rozpaczam do dziś).A szkoda mi kasy by pojechać i zrobić to samemu.

GPS nie miałem, patrzyłem na licznik, więc możliwe że coś oszukał. Ale z tego wszystkiego aż odpadł mi kierunkowskaz (w sumie to 2 razy bo nowy źle zaczepiłem i parę dni później znowu na A4 mi wyleciał ) hehee

Leciałem z autem który jechał 220 (też wg. licznika) i odchodziłem mu dość znacząco jak zacząłem wciskać do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

racja zakladajac ze np przy 2000tys obr pali 0,5L na 5 minut to jadać na piatym biegu predkoscia przykladowo 100km/h dystans 100km pokonamy w godzinę czyli

5min = 0,5L wiec 60min = 6L a jadac na jedynce i majac predkosc 20km/h 100km przejedziemy w 5h czyli 300min wiec spalanie wychodzi 30L!!! oczywiscie zakładając ze przepustnica jest otwarta jednakowo w 1 i 2 przypadku.Pozdro

Twoje rozumowanie jest właściwe ale niestety nijak ma się do ekonomizera.

A wynika to z różnicy jednostek. Twój tok myślenia to L/min a ekonomizer pokazuje L/km

więc jeżeli nasze spalanie jest 10l/100km to bez względu czy przejedziesz 100km tempem emeryta czy lecisz nadświetlną to i tak spalasz 10l/100km. Był nawet odcinek TOP GEAR w którym porównywali czy opłaca sią jechać na tym samy paliwie szybciej i zajechać teoretycznie dalej czy oszczędzać paliwo jadąc powoli. Niestety auto jadące wolniej zajechało dalej. Bo tak jak pisałem chodzi o stosunek paliwa do przejechanych kilometrów a nie do mijającego czasu.

P.S. Też tak kiedyś kombinowałem <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

racja zakladajac ze np przy 2000tys obr pali 0,5L na 5 minut to jadać na piatym biegu predkoscia przykladowo 100km/h dystans 100km pokonamy w godzinę czyli

5min = 0,5L wiec 60min = 6L a jadac na jedynce i majac predkosc 20km/h 100km przejedziemy w 5h czyli 300min wiec spalanie wychodzi 30L!!! oczywiscie zakładając ze przepustnica jest otwarta jednakowo w 1 i 2 przypadku.Pozdro

Twoje rozumowanie jest właściwe ale niestety nijak ma się do ekonomizera.

A wynika to z różnicy jednostek. Twój tok myślenia to L/min a ekonomizer pokazuje L/km

więc jeżeli nasze spalanie jest 10l/100km to bez względu czy przejedziesz 100km tempem emeryta czy lecisz nadświetlną to i tak spalasz 10l/100km. Był nawet odcinek TOP GEAR w którym porównywali czy opłaca sią jechać na tym samy paliwie szybciej i zajechać teoretycznie dalej czy oszczędzać paliwo jadąc powoli. Niestety auto jadące wolniej zajechało dalej. Bo tak jak pisałem chodzi o stosunek paliwa do przejechanych kilometrów

a nie do mijającego czasu.

P.S. Też tak kiedyś kombinowałem <bmw_1>

ale jakby nie bylo ekonomizer musi sie posługiwac jednostką czasu. ekonomizer posluguje sie 2 sygnalami jeden z predkosciomierza a drugiego z przeplywki. sygnał z przeplywki podaje ilosc powietrza z ktorego jest obliczna dawka paliwa ktora ma byc wtrysnieta

wiec ekonomizer ma podana dawke paliwe ktora jest wtryskiwana ale coz potrzeba jeszcze czasu. wiec jadac 100km/h (ekonomizer pokazuje wskazanie chwilowe czyli zaklada ze bedziesz tak jechal te 100km( bo jednostka jest L/100km) oblicza poprostu ile przez ten czas(w naszym przykladzei 1h) bylo by wtrysniete paliwa .jakby byla jednostka L/10km tio wskazania byly by 10 razy mniejsze bo 10km zrobisz w 10 razy krotszym czasie a wiec benzyny bedzie wtrysneite 10 razy mniej . palac gume na 1 biegu w w przeliczeniu na 100km spali wiecej niz na 2 bo kilometry na 2 bedą szybciej lecialy( a spali tyle samo) wiec po przeliczeniu wyjdzie mniej ale w jednostce czasu np w ciagu 5 minut spali tyle samo na 1 i 2. ot cala filozofia:):):))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...