bmw316i Opublikowano 12 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 dlaczego w e36 318i podczas jazdy ok 80 km/h na 5 biegu obroty 2400 spalanie wynosi ok. 7l, a 30km/h na 2 biegu przy tych samych obrotach strzałka pokazuje ok. 15l? czy samochody tyle pala na niskich biegach czy tez jest to błędne wskazanie licznika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Wskazanie jest dobre; upraszczając... na tych samych obrotach jest podawana taka sama ilość paliwa; przejechanie 100km z większa prędkością zajmuje mniej czasu; więc auto na 100 pali mniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b129 Opublikowano 31 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 racja zakladajac ze np przy 2000tys obr pali 0,5L na 5 minut to jadać na piatym biegu predkoscia przykladowo 100km/h dystans 100km pokonamy w godzinę czyli 5min = 0,5L wiec 60min = 6L a jadac na jedynce i majac predkosc 20km/h 100km przejedziemy w 5h czyli 300min wiec spalanie wychodzi 30L!!! oczywiscie zakładając ze przepustnica jest otwarta jednakowo w 1 i 2 przypadku.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 31 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 korni8808 i b129 ładnie to opisaliście bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Ja tez mielm kiedys dylemat jak wskaznik byl wogole poza licznikiem jak stal w miejscu. Nie wiedzialem o co chodzi. U mnie wskaznik jest do 30L/100km. Jak stoje to chowa sie za ta trzydziestka. Na poczatku nie wiedzialem o co biega, ale proste. Nie pokonujemy zadnego dystansu, wiec rownie dobrze moglby spalac milion na przejechanych sto kilometrow.. :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Na postoju ekonomizer nie przelicza zużycia paliwa i pokazuje max. woz, ty masz 30 u mnie pokazuje 39,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 U mnie przy mojej jeżdzie po mieście nie widze go praktycznie wcale :mrgreen: :mrgreen: chyb ze czasem mi sie na oczy pokaze:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Kurcze ja bym chciał mieć ten ekonomizer co jest na desce rozdzielczej. Posiadam BC i tam mi tylko średnie pokazuje... przemo_wrc, kryzys jest więc spokojniej jeździj i zostaw nam trochę paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 A ile ci srednia wychodzi?? mi max wyszło 21L /100KM ale to było cały cas kręceinie silnika... palenie kapci itp:P.... przyznaje sie musiałem sie wyzyć :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Średnia jest w granicy 10-11l po mieście. No max miałem na 1/4mili i na autostradzie (zamykanie licznika - ale udało się tylko 245km\h) 18l ps.ale jak hardcore to przy paleniu kapcia miałem coś koło twojego spalania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 To mało Ci po miescie plai... zobaczyy o ile mi spadnie spalnie... wzucie nie było mało oleju który był dawno wymieniany... stayry filtr powietrza i paliwa... mysle ze po wymiane tegowszystkoego spalanie spadnie troszke w gół.. tak to po mieście koło 16-17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 No powinno być mniejsze spalanie. Ja mam serie silnik 2.5 170KM (teraz 198KM) i mniejszą masę pojazdu co ma znaczący wpływ na spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaxxx Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Dołącze sie do tematu, ja mam e34 m50b25 ia i pali mi w miescie spokojnie jezdząc 15 :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 No max miałem na 1/4mili i na autostradzie (zamykanie licznika - ale udało się tylko 245km\h) Jaki masz dyfer ze na 325i zrobiłes 245kmh ?? i patrzyłes tylko na zegary czy miałes jakiegos GPSa na szybie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Mordulec, ja mam 323TI Compact 170KM seria + chip który podniósł moc do 198KM (ale nie zabrałem tego papierka od poprzedniego właściciela z wykresem z hamowni - nad czym rozpaczam do dziś).A szkoda mi kasy by pojechać i zrobić to samemu. GPS nie miałem, patrzyłem na licznik, więc możliwe że coś oszukał. Ale z tego wszystkiego aż odpadł mi kierunkowskaz (w sumie to 2 razy bo nowy źle zaczepiłem i parę dni później znowu na A4 mi wyleciał ) hehee Leciałem z autem który jechał 220 (też wg. licznika) i odchodziłem mu dość znacząco jak zacząłem wciskać do końca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo 520 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 racja zakladajac ze np przy 2000tys obr pali 0,5L na 5 minut to jadać na piatym biegu predkoscia przykladowo 100km/h dystans 100km pokonamy w godzinę czyli 5min = 0,5L wiec 60min = 6L a jadac na jedynce i majac predkosc 20km/h 100km przejedziemy w 5h czyli 300min wiec spalanie wychodzi 30L!!! oczywiscie zakładając ze przepustnica jest otwarta jednakowo w 1 i 2 przypadku.Pozdro Twoje rozumowanie jest właściwe ale niestety nijak ma się do ekonomizera. A wynika to z różnicy jednostek. Twój tok myślenia to L/min a ekonomizer pokazuje L/km więc jeżeli nasze spalanie jest 10l/100km to bez względu czy przejedziesz 100km tempem emeryta czy lecisz nadświetlną to i tak spalasz 10l/100km. Był nawet odcinek TOP GEAR w którym porównywali czy opłaca sią jechać na tym samy paliwie szybciej i zajechać teoretycznie dalej czy oszczędzać paliwo jadąc powoli. Niestety auto jadące wolniej zajechało dalej. Bo tak jak pisałem chodzi o stosunek paliwa do przejechanych kilometrów a nie do mijającego czasu. P.S. Też tak kiedyś kombinowałem <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 W sumie chyba racja.... bo wychodziło by na to ze im szybcjiej pojedziez tym mniej spalisz.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b129 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 racja zakladajac ze np przy 2000tys obr pali 0,5L na 5 minut to jadać na piatym biegu predkoscia przykladowo 100km/h dystans 100km pokonamy w godzinę czyli 5min = 0,5L wiec 60min = 6L a jadac na jedynce i majac predkosc 20km/h 100km przejedziemy w 5h czyli 300min wiec spalanie wychodzi 30L!!! oczywiscie zakładając ze przepustnica jest otwarta jednakowo w 1 i 2 przypadku.Pozdro Twoje rozumowanie jest właściwe ale niestety nijak ma się do ekonomizera. A wynika to z różnicy jednostek. Twój tok myślenia to L/min a ekonomizer pokazuje L/km więc jeżeli nasze spalanie jest 10l/100km to bez względu czy przejedziesz 100km tempem emeryta czy lecisz nadświetlną to i tak spalasz 10l/100km. Był nawet odcinek TOP GEAR w którym porównywali czy opłaca sią jechać na tym samy paliwie szybciej i zajechać teoretycznie dalej czy oszczędzać paliwo jadąc powoli. Niestety auto jadące wolniej zajechało dalej. Bo tak jak pisałem chodzi o stosunek paliwa do przejechanych kilometrów a nie do mijającego czasu. P.S. Też tak kiedyś kombinowałem <bmw_1> ale jakby nie bylo ekonomizer musi sie posługiwac jednostką czasu. ekonomizer posluguje sie 2 sygnalami jeden z predkosciomierza a drugiego z przeplywki. sygnał z przeplywki podaje ilosc powietrza z ktorego jest obliczna dawka paliwa ktora ma byc wtrysnieta wiec ekonomizer ma podana dawke paliwe ktora jest wtryskiwana ale coz potrzeba jeszcze czasu. wiec jadac 100km/h (ekonomizer pokazuje wskazanie chwilowe czyli zaklada ze bedziesz tak jechal te 100km( bo jednostka jest L/100km) oblicza poprostu ile przez ten czas(w naszym przykladzei 1h) bylo by wtrysniete paliwa .jakby byla jednostka L/10km tio wskazania byly by 10 razy mniejsze bo 10km zrobisz w 10 razy krotszym czasie a wiec benzyny bedzie wtrysneite 10 razy mniej . palac gume na 1 biegu w w przeliczeniu na 100km spali wiecej niz na 2 bo kilometry na 2 bedą szybciej lecialy( a spali tyle samo) wiec po przeliczeniu wyjdzie mniej ale w jednostce czasu np w ciagu 5 minut spali tyle samo na 1 i 2. ot cala filozofia:)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.