siwyopole Opublikowano 6 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Witam.Przymierzam sie w najblizszych tygodniach do kupna bmw 5 z silnikiem 3.0 d (218 km) rok 04-05.Zbieram wlasnie informacje od uzytkownikow lub znawcow tego pojazdu.Chodzi mi konkretnie o filtr czasteczek stalych.Czy byl on zakladany we wszystkich autach tego modelu, czy dopiero po 2005 r?A takze lancuch rozrzadu.Czy jest to element eksplatacyjny (np co 100 tys km), czy fabryczny lancuch nie powinien byc wymieniany gdyz wytrzymuje kilkaset tysiecy kilometrow? Przy okazji prosze o Wasze opinie co najczesciej psuje sie w tym modelu?Z gory dziekuje i pozdrawiam <bmw_1> [ Dodano: 9 Styczeń 09, 21:09 ] No Koledzy...jak nie jestescie pewni to piszcie co sie Wam kojarzy w tym temacie?Czytalem gdzies, ze filtr ten to wydatek rzedu kilku tys zl (obecnie ok 5-7)a jego wymiana jest raczej nieunikniona co jakies 120-150 tys.Co z rozrzadem nie mam pojecia czy w BMW sie go wymienia?Czekam na Wasze podpowiedzi i licze na pomoc.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wandrew Opublikowano 4 Marca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Witam, kupiłem jakis miesiąc temu takie własnie autko - dokładnie bmw e60 530 d 218km z 2004 roku - co mi odrazu nawaliło to alternator - przy uderzeniach na drodze programator nawala i wyłącza sie cała elektryka ale auto jedzie dalej. Co do rozrządu to ponoć starcza na miliony km co do filtru nie mam zielonego pojęcia - byłem w stando i nic mi takiego nie wspominali abym wymianił pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 4 Marca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Czytałem nie dawno - chyba w "Motorze" - że jęsli sie odpowiednio ekspolatuje filtr czasteczek stałych to też moze być częścią praktycznie nie wymagajaca wymiany. Podstawa to dobre paliwko i - bardzo ważne - jeśli kopmuter wyswietli informacje, że jest w trybie dopalania cząsteczek stałych do najlepiej jest przegonić troche auto na wyzszych obrotach po za miastem, aby procedura mogła spokojnie przebiec do końca. Wiele osób nie wie o tym i np podczas dopalania cząsteczek gasi np samochód, co jest bardzo szkodliwe. Co do łańcuha - nie zagladasz, chyba że zaczyna wydawać niepokojące dźwięki. PS. Czy akurat w tym modelu jest filtr najlepiej sprawdzić po VIN'ie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk325e36 Opublikowano 12 Marca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 Co do lancuchow rozrzadu z reguly jest spokoj. Dpf (filtr czastek stalych) dozywotnio ????? Niestety ,ale maksymalne przebiegi do wymiany to 160 tys km (ogolnie nie tylko Bmw) Co do przeganiania w trakcie wypalania to nie jestem pewny czy to wlasciwe niech sie wypowie ktos kto faktycznie zna cala procedure , bo wlasnie dawanie w palnik powoduje tez zapychanie sie filtra. Dlaczego - kazdy diesel jak dasz buta to daje chmure i wtym momencie sadza zatrzymywana jest przez filter dpf. Co do dpf to auta w nie wyposazone nie znosza dobrze jazdy tylko po miescie. Pala tez wiecej od analogicznie tej samej wersji bez dpf. Wniosek: to ustrojstwo powstalo ze wzdgledu na ekologie i niestety problemy i koszty spadly na uzytkownikow tego wynalazku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 12 Marca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 Ojciec Dziewczyny a takie. po kupnie nawalił alternator i dwu mas. wywalł na dzień dobry 3500 w serwisie;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mobilcar Opublikowano 28 Marca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Filtr cząstek stałych jest we wszystkich BMW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.