///M3 Opublikowano 6 Stycznia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 mysle ze jednak 520 to za malo ? .. 150 KM ? mysle ze choc 170 by sie przydalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 6 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 To ja sobie tez troche poteoretyzuje :drunk: Spalanie to pojemnosc + obroty Dlaczego dizle pala mniej niz benzyniaki o podobnej pojemnosci ? bo dizle kręcą sie od samego dołu a beznyniaka trzeba troche pogonic zeby sie krecił. Jednak są wyjątki w benzyniakach : Przykładem takiego silnika w Beemkach była ETA ktora mimo swojej duzej (2.7L) pojemnosci paliła w okolicach 7L / 100km a to tylko dlatego ze moment obrotowy zaczynał sie bardzo nisko i wystarczyły małe obroty ze spokojnie auto przyspieszało. Idac dalej tym tokiem rozumowania to co napisał : powiem śmiało że spali mniej przy 200km/h dam sobie ręke uciąć że spali mniej jest słuszne a to z uwagi na to ze obroty 2.0 beda znacznie wyzsze niz w 2.8 a co za tym idzie wzrost spalania (mimo mniejszej pojemnosci) bedzie wypadkową obrotow silnika w 2.0 -ktos powie to czemu nie dac dyferka z 2.8 do 2.0 a odpowiedz jest prosta bo najprawdopodobniej nie byłby w stanie sie rozpedzic do tych 200kmh Mechaniki nie oszukamy Zakładamy ze w miescie poruszamy sie w podobnym zakresie obrotów czyli do 3tys i tak dla auta z silnikiem 2.0 spalanie oczywiscie bedzie mniejsze z racji pojemnosci niz ma to miejsce w przypadku 2.8 tak jak wczesniej pisał Patryk o powietrzu itd Warto zwrócic uwage na styl jazdy kierowców bo czesto jest tak ze ktos majac 1.8 / 2.0 spala wiecej bajury niz kierowca np 2.8 (nie wynika to z pojemnosci tylko zacięcia sportowego szofera ) :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 6 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 może trochę ot ale mam katalog BMW 2003r w którym to różnica średniego spalania dla silników r6 wynosi 0,1l na trasie to samo; w mieście 2,2 jest oszczędniejsze o 0,6l od 2,5 i 3,0 które mają równe; dane dla seri3 dla 5er: 520i (poj:2171): 12,2/7,1/9,0 525i: 13,1/7,2/9,4 530i: 13,1,/7,4/9,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 7 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 powiem śmiało że spali mniej przy 200km/h dam sobie ręke uciąć że spali mniej no przy takich prędkościach zgadzam się w 100% :mrgreen: Pisałem o oszczędnej jeździe. 520i (poj:2171): 12,2/7,1/9,0 525i: 13,1/7,2/9,4 czyli jak pisałem na 0.5litra pojemności ok.1l różnicy w spalaniu. 2.2motor o 0.6l mniej niż 2.5. Warto zwrócic uwage na styl jazdy kierowców bo czesto jest tak ze ktos majac 1.8 / 2.0 spala wiecej bajury niz kierowca np 2.8 (nie wynika to z pojemnosci tylko zacięcia sportowego szofera ) i to podsumowuje nasze wypociny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 7 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 To ja sobie tez troche poteoretyzuje :drunk: Spalanie to pojemnosc + obroty Dlaczego dizle pala mniej niz benzyniaki o podobnej pojemnosci ? bo dizle kręcą sie od samego dołu a beznyniaka trzeba troche pogonic zeby sie krecił. Jednak są wyjątki w benzyniakach : Przykładem takiego silnika w Beemkach była ETA ktora mimo swojej duzej (2.7L) pojemnosci paliła w okolicach 7L / 100km a to tylko dlatego ze moment obrotowy zaczynał sie bardzo nisko i wystarczyły małe obroty ze spokojnie auto przyspieszało. No, zgadzam sie. A wiec moge poprzec swoja teorie, ze 328 moze spalic mniej niz np 325. Poniewaz ma wiekszy moment (280Nm do 240Nm), czyli kreci sie od samego dolu i obroty sie koncza na 4000rpm.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek v8 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 I jak tam ///M3?Zdecydowales sie juz z jakim silnikiem bedzie ta Twoja E39?W kwestii zuzycia paliwa wiesz juz conieco... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 e tam ! moje 1.8 jak trzeba spali 10.5 -11 L w miescie co udalo mi sie uzyskac taki wynik w pazdzierniku a moim rekordem jak do dzis dnia jest 22L na 100 w miescie wiec to wszystko zalezy od tego kto ma jakiego buta (nie tylko) [ Dodano: 7 Styczeń 09, 23:50 ] a jesli chodzi o E39 zdecydowalem sie na 523 525 i 528 czyli nic nie postanowilem kupie racej to co bedie najładniejse Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 8 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 kupuj 540, wystarczy na kilka lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dj_drops Opublikowano 8 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 albo 530 a tak na serio jak gdzieś wcześniej pisałem: kup to co będzie w lepszym stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.