///M3 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 mam w planach w tym roku kupic e39 ! z tego co ja wiem 523 ma 170 KM 525 jakos 190 i 528 tez 190 ? czy sie myle? ktora bedzie lepsza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterOKL Opublikowano 3 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 528i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomski Opublikowano 3 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 Pomiedzy 528 a 525 jest 2-3km roznicy ale i moment lepszy. Przesiadlem sie z 523 na 528.Roznica jest,ale nie moge powiedziec ze 523 sie nie zbieralo.Tez ma swoja moc,lecz potem czlowiek chce wiecej Mysle ze jesli szukasz tylko w tych przedzialach to znajdz kilka ogloszen i wybierz najlepszy egzemplaz.Np. ja kierowalem sie tym ze 528 byla w lepszym stanie i cenowo niz 525 lub na odwot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chiro Opublikowano 3 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 530d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 4 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Akurat szukam bardzo intensywnie E39 najchętniej w touringu i wg.tego co wyczytałem,wypytałem,posprawdzałęm wychodzi na to,że 528i jest najlepszym rozwiązaniem(przynajmniej dla mnie). Jest nieco większe spalanie niż 523 czy 525,ale moment jest większy,mocy jest więcej. Mordulec może potwierdzić,że te 523 i 525 nie mają w rzeczywistości swoich fabrycznych 170 czy 192KM,co zostało sprawdzone na zlocie w Toruniu jeśli dobrze pamiętam (trzeba zapytać Mordulca,on wie dokładnie). Za to 528 zazwyczaj mają jakiś bonus i zdaża się,że fabryka wypuszcza je z 200KM zamiast z 193KM pod maską. 523 i 525 mają ok.2500cm pojemności,528 ma 2800cm,więc i spala więcej,ale i daje od siebie więcej. 530D to niestety nie jest super produkt,ale to już dłuższa historia i zależy również od roku produkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dj_drops Opublikowano 4 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 trochę OT: ale dlaczego 530d to nie jest super produkt ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 4 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Poszukaj,popytaj użytkowników,którzy mają przebiegi powyżej 200tyś.km jak z ich pompami,itd. Dziwne zbiegi okoliczności,że akurat te motory mają podobne usterki przy podobnych przebiegach. Spytaj mechaników,którzy robili te motory co Ci o nich powiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chiro Opublikowano 4 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Moich dwóch znajomych bmw e39 530d w touringu z przebiegami powyżej 200tys oba auta są z 2000 roku i na razie żadnych większych problemów nie mieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 4 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Widocznie dobrze trafili,akurat ich egzemplarze się nie psują Tak się składa,że padają pompy podające paliwo, wtryskiwacze(coś koło 6tyś.zł komplet), turbiny(nie rzadko), to z takich drogich napraw,a częstych. Poza tym auto raczej dla dobrze ustawionych ludzi,zarabiających spore sumki. Drogi filtr powietrza, częste zmiany klocków i tarcz hamulcowych(z tyłu przez ASC, z przodu z powodu ciężkiego auta,dobrze hamującego),dużo oleju(coś koło 10l jak dobrze pamiętam) i nie wlejesz jakiegoś g...wna, awaryjne skrzynie biegów, zawieszenie też dość drogie, czasem problemy z elektroniką. Na pewno bardzo duży wpływ na usterki ma użytkownik,bo jeśli ktoś pałuje zimny motor lub gasi gorący nie studząc turba to oczywiste,że je zajedzie,ale są też sprawy,które powtarzają się w wielu przypadkach u normalnych użytkowników. Poza tym jak kolega ///M3, przesiada się z E36 1.8 to wątpie,żeby chciał pakować tyle kasy w utrzymanie 530D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 nie nie ja mysle o 528 lub 525 dieselka nie chce jakos malo przekonany jestem choc terazniejsze diesle jadą dobrze i malo spalaja ale jakos przyzwyczajony do benzynki i szukam informacji czy oplaca sie takie autko kupic [ Dodano: 4 Styczeń 09, 16:34 ] a co do 530D to kolega sprzedaje nie wiem z jakiego powodu ale i tak mi sie podoba http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7403760 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiano Opublikowano 4 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 528i - dobry moment, niezła moc i "chyba" lepszy wypas <bmw_3> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek v8 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Ja tez wybralbym 528i.Moim nastepnym bedzie wlasnie taka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 4 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 523 i 525 mają ok.2500cm pojemności,528 ma 2800cm,więc i spala więcej,ale i daje od siebie więcej. 530D to niestety nie jest super produkt,ale to już dłuższa historia i zależy również od roku produkcji. Moglbym polemizowac czy spalanie 528 bedzie wieksze niz np 525 czy 523. Pamietam w mojej bylej e36 328, spalanie bylo praktycznie takie same jak 325, i nie wiem czy nie podobne do 320. To, ze pojemnosc wieksza nie znaczy, ze bedzie wiecej palilo. 2 i 2,5 litrowki to tez 6 garow, ale 528 przy swoim wiekszym momenice i wiekszej pojemnosci, nie bedzie meczylo sie tak bardzo jak np 523, co tez ma pozytywny wplyw na to, ile pali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek v8 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 woz ma racje,mi tez sie obilo o uszy ze 528 spala mniej niz np.523 albo nawet 520 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 4 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Jak juz to bierz 528i (ubezpieczenie takie same jak przy 523 / 525 a spalanie podobne) Ale skoro juz szukasz E39 i stac Cie na zapłacenie OC to szukaj V-ałki czyli 535i wierz czy nie ale V8 + rozsądny szofer = spalanie takie jak w 2.0 / 2.8 ( manualu ) Wiem ze automat to wygoda itp itd ale plusów manuala widze znacznie wiecej : -przy takiej aurze mozna sobie manualem bez szkody dla skrzyni polatac bokami -spalanie w miescie jest znacznie mniejsze niz w automacie -lepsze przyspieszenie , szybsza redukcja biegów -i nawazniejsze to kierowca decyduje kiedy chce sobie zredukowac a kiedy chce zapiąc np 5tke przy 60 kmh i V8 spokojnie sie potoczy do przodu -kultura pracy i dzwiek V8 powyzej 3tys ...... za paliwo zapłacisz kartą master-card :wink: I tak zeby nie byc gołosłownym spalanie u siebie w E32 (ktore wazy około 200kg wiecej niz E39) mam na poziomie 12-13L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 no tak ja bym od razu chcial 4.4 ale nie wiem czy mnie bedzie stać na czesci do 3.5 i ogolnie utrzymania.. z ubezpieczniem nie ma problemu raczej nie chce sie wywalac ponad 3.0 .. mysle ze narazie starczy mi 2.8 .. ale z 2giej strony strasznie mnie kreci na 7mke e38 w sumie nie duza roznica ceny zakupu.. ehh sam nie wiem .. mam jeszcze czas ale wole powoli mysleć .. oczywiscie manual ( dla świrowni ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 4 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 ale z 2giej strony strasznie mnie kreci na 7mke e38 w sumie nie duza roznica ceny zakupu.. ehh sam nie wiem .. mam jeszcze czas ale wole powoli mysleć .. oczywiscie manual ( dla świrowni ) Wez poprawke ze E39 / E38 to ciezkie auto i przy nie umiejętnym ruszaniu łatwo rozwalic sprzegło ... jak juz chcesz w miare szybko ruszyc to robisz tak wrzucasz 1ke bez przeciagania na sprzegle normalnie ruszasz tak do 3-4 tys , potem wbijasz 2ke i but do 5-6tys i zanim sie zorientujesz masz 110-120kmh V-ka przyspiesza jak mały odrzutowiec przynajmniej taki dzwiek wydaje silnik zadnych ryków pierdów brzęczenia jak to ma miejsce w przypadku aut z przelotowym wydechem z 1.2 pod maską udających auta WueRCe :wink: V8 to bardzo elastyczne silniki mozna jechac na 5tce 50kmh jak i 230kmh :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dj_drops Opublikowano 4 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 kultura pracy i dzwiek V8 powyzej 3tys ...... za paliwo zapłacisz kartą master-card :wink: Święte słowa <bmw_1> mysle ze narazie starczy mi 2.8 1.8 - frajda przez 4 miesiące (pierwsze bmw) 2.0 - frajda przez 3 miesiące 3.0 - niby frajda cały czas - ale coraz częściej żałuje że nie kupiłem 4.0 co by nie mówić: apetyt rośnie w miarę jedzenia - ciesze się że nie miałem okazji jeździć M5 bo już bym pewnie nie mógł spać wogóle uklon_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 5 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 woz ma racje,mi tez sie obilo o uszy ze 528 spala mniej niz np.523 albo nawet 520 panowie bez żartów!!! Gdyby tak było to wszyscy mielibyśmy 5.0 pod maską,bo pali tyle co 1.6, albo i mniej. Jak myślicie z czego bierze się moc w silniku? Z powietrza? Owszem,ale spalanego z paliwem,a więc skoro masz większą pojemność(zasysa więcej powietrza) to potrzebuje więcej benzyny. Na samym powietrzu nie pojedziesz. Różnica w spalaniu np.w benzynowych E39 jest ok.1litr paliwa na każde 0.5litra pojemności. Czyli jak 520 pali 10l w mieście to 525 spali ok 11l. Fakt,że to nie kolosalne różnice i na pewno nie adekwatne do oferowanych osiągów,ale nie piszcie,że 520 pali mniej niż 528!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 ja z eMek jezdzilem e36 M3 ale to by mnie zjadło mimo ze w zakupie drogie nie jest ale podziekuje nie chce stacji benzynowej stawiac pod chata ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek v8 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Tak masz racje E34-Patryk,roznice w spalaniu 520-525 moga byc porownywalne i ja o tym wiem.Dlatego napisalem,ze OBILO MI SIE O USZY a nie ze wiem,znam,mialem i jezdzilem...Chodzilo mi o ta niewielka roznice w spalaniu.Zle sie wyrazilem-moj blad :oops: .Ale kiedys tez rozmawialem z gostkiem co ma 528i i w kilku ogloszeniach o sprzedazy widzialem ze bylo napisane "srednie spalanie 9,7l" a w 520 10,4l i stad mi sie to wziello.Wiec nie traktuj mnie prosze jakbym chcial zrobic z Was idiotow i wciskal wszystkim jakies kity,bo do tego mi daleko.Poprostu pisze to co slyszalem.pozdrawiam :wink: <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 6 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Kurcze, moglbym sie sprzeczac, ze 328 bnedzie palilo mniej niz 325. Patryk, mowisz o roznicach w mocy, ale 328 i 325 ma tyle samo kucykow. Wiem, ze 328 ma wieksza pojemnosc, ale za to ma wiekszy Nm. Ciagnie od samego dolu i nie kreci sie silnik powyzej 4500 obrotow, gdzie w 325 musisz bardziej go w obroty wcisnac, zeby cos pojechal. Nie sadzisz, ze to moze rowniez miec wplyw na spalanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dj_drops Opublikowano 6 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 sprawa jest prosta: - w mieście: duży silnik zawsze spali więcej od małego - na trasie: większy spali mniej od małego tak to niestety w praktyce wygląda, co do różnic w spalaniu czy to istotne? Zależne od stylu jazdy, jakości paliwa, aury pogodowej, automat/manual... Jak na mój gust 525 ma silnik w sam raz - nie za mały nie za duży, więc czy to będzie 525 czy 528 różniące się momentem, to myślę że ta różnica w spalaniu będzie mało widoczna w kieszeni - więc kup to co będzie w lepszym stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 6 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Jeśli miałbym wybierać między 525 a 528 to oczywiście,że wezmę 528(i takiego ostatnio szukam),ale różnica między 525 i 528 jeśli chodzi o spalanie będzie ok.0.5l/100km,więc dla niektórych niezauważalna,a jeśli ktoś odpowiednio jeździ(zmienia biegi,utrzymuje stałą prędkość itd.)to faktycznie może zejść 528 niżej ze spalaniem niż 525. - w mieście: duży silnik zawsze spali więcej od małego - na trasie: większy spali mniej od małego też nie do końca,wszystko zależy i od prędkości i od warunków(temperatura,zróżnicowanie terenu,itd.). Poza tym weźcie 520 i 540 puście w trasę i powiedzcie,że 540 mniej spali. Oprócz umiejętności kierowcy i stanu technicznego pojazdu(bardzo ważne) liczą się też warunki w jakich jeździcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dj_drops Opublikowano 6 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 powiem śmiało że spali mniej 8) przy 200km/h dam sobie ręke uciąć że spali mniej :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.