Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


[E30] wybuchy gazu


DIEGO E30

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów gaziarzy :) Wiecie co moze byc przyczyna częstych wybuchów gazu?Co prawda mam zwykła instalke bez kompa ,ale nigdy nie zdarzały mi sie te wybuchy.Teraz mam mały problem z prądem w aucie i jestem w trakcie likwidacji usterki i zastanawiam sie czy strzały wiąża się z niesprawną elektryką.Gaz wybucha w trakcie jazdy.Równo dwa lata temu wymieniłem świece, kable , a dzisiaj kupiłem palec bo mój jest złamany ;]

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa lata temu? To troszkę dawno. Nie wiem ile jeździsz rocznie,ale same świece powinieneś zmienić choćby ze starości(2 lata). Przewody,filtry,palec,kopułka,to musi być w dobrym stanie. Te części mają wpływ i na strzały i na spalanie,moc,itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doprowadz elektryke do ładu i jak cos to podjedz na regulacje w VW mam gaz

chyba 2giej generacji i odpowiednio na zime i na lato trzeba go troche skorygowac

bo jak wiadomo gaz jest w innej proporcji (ilosc propanu / butanu ) sprzedawany w zimie a

inny w lecie u mnie to pomaga i strzały sa sporadyczne a co do samych swieczek to akurat

w VW wymieniam srednio co 30-35tys i jest gitara :wink:

Wykrec swieczki i jesli nie sa mokre to ja bym ich na pałe nie zmieniał :wink:

Wydaje mi sie ze drobna korekta na mikserze gazowym i bedzie spoko bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze drobna korekta na mikserze gazowym i bedzie spoko

No to jutro jade do gaziarza.Dziwi mnie jeszcze jedna rzecz , na zimnym silniku na gazie jest cos takiego(wolne obroty) łyt łyt łyt łyt, a jak sie rozgrzeje jest ok.W mikserze sam se moge ciut odkręciś śrubke i to zniknie prawdopodobnie,ale wtedy rozstroje całkowicie gaz i wogóle bedzie lipa.

Na dzien dzisiejszy zaraz ide wymienic palec w kopułce ,sprawdze swiece ewentualnie podmienie stary komplet , zmierze kable domowym sposobem.

Tak wogóle mam usterke w elektryce.Przed chwilą byłem zmierzyc napięcie ładowania i wynosi na zaciskach aku na wolnych obrotach 14,44 V czyli w normie.Mrygają mi kontrolki na zegarach, kurna co sie dzieje.

Jutro odwiedze tych gaziarzy.

podjedz na regulacje w VW

co to jest to VW? Bo coś nie trybie :lol:

[ Dodano: 29 Grudzień 08, 17:03 ]

miałeś Volkswagena?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro odwiedze tych gaziarzy. Mordulec napisał/a:

podjedz na regulacje w VW

co to jest to VW? Bo coś nie trybie

[ Dodano: 29 Grudzień 08, 17:03 ]

miałeś Volkswagena?

W mojej wypowiedzi zabrakło przecinka/kropki :drunk: {pojedz na regulacje . W VW..}

A VW cały czas mam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej wypowiedzi zabrakło przecinka/kropki {pojedz na regulacje . W VW..}

A VW cały czas mam

No to wszystko jasne :) Czytałem teraz o Blosie , chyba trza bedzie sie skusić.Na allegro stoją po 280 zl.Mozliwe ,że spadnie spalanie no i brak zwężek, hmmmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe ,że spadnie spalanie

nie spadnie, blos ma to do siebie, że trochę więcej łyka gazu.

Przewody,filtry,palec,kopułka,to musi być w dobrym stanie

nawet na benzynie to musi być dobre. U mnie są jakieś stare świece, przewody stare beru, chyba jeszcze oryginalne (przebicia to mają takie, że świecą w ciemności) i nie mam od samego początku żadnych strzałów. Z drugiej strony znam takich co w kółko wymieniają świece, przewody itp. i napieprza im gaz co chwila. Moim zdaniem to :

podjedz na regulacje, moze za uboga mieszanka

W jednej berci mam autronica al700, w drugiej blosa i powiem, że na autronicu chodzi lepiej i mniej pali, ale możliwe, że to sprawność silnika inna w jednym i drugim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie spadnie, blos ma to do siebie, że trochę więcej łyka gazu.

czytałem tu i tam , jedni piszą ,że deczko obniża sie spalanie , a jedni ,ze ciut wzrasta.Akurat napisałem ,ze moze spadnie :)

Co do wybuchów pojawiły sie nagle.Pierwszy niedawno po zatankowaniu całej butli gazu na stacji LUKOIL(ruska), poprostu cena mnie zwabiła.Po przejechaniu około 30 km zaczęły się jaja.Od tamtego momentu narazie raz byłem na orlenie(dolałem za 20 zl) jednak pierdy są nadal.Pozostaje regulacja plus małe naprawy o których wyzej wspomniałem.

Jutro napisze ,czy sie coś polepszyło.

[ Dodano: 30 Grudzień 08, 16:04 ]

Witam ponownie dzisiaj dobrałem się do kopułki ,a konkretnie do jej styków :) Jak widać na zdjęciu niżej styki są w fatalnym stanie.Foto ukazuje jeden styk ,ale reszta wygląda tak samo tylko,że zdjęcia są lipnej jakości i zamieściłem jedno zdjątko.Jestem w trakcie czyszczenia tych styków na lustro :lol: Zobacze co z tego wyjdzie bo jak narazie nie pali mi sie wydawać 135 zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widze to one sa duzo wzarte, wiec czysczenie chyba niewiele pomoze. A blos powinien ci zmniejszyc spalanie a raczej na pewno zmniejszy. ja jak zalozylem blosa do m40b16 spalanie spadlo o okolo 2-3 litry. Problem w blosie polega na tym ze jest on w pl sprzedawany z tzw. rurkami, ustalajacymi ilosc gazu w blosie, do silnikowo mocy od okolo 180km. Po zalozeniu jego mialo spasc spalanie a wzroslo. Dopiero po zalozeniu rurki, ktora tylko 1 gazownik u mnie chcial sprowadzic spalanie spadlo z ponad 13 do okolo 10-11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja pali max 12 w mieście i okolo dychy w trasie.Wyczyściłem troche styki jednak dalej są troche ubabrane.Musiałbym jeszcze troche nad tym posiedziec ,ale nie bardzo sie da bo ten wżer wlazł głeboko w styk i musiałbym chyba szlifować na wylot, ale efekt jest widoczny.Nie wiem jak to teraz chodzi bo jeszcze nie założyłem, w piątek dokończe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie ma co ratować. Nowa bremi na alledrogo 116 zł, palec 34 zł.

Prawda prawda ,ale ja narazie wsadze wyczyszczoną kopułkę i zobacze czy bedzie jakas róznica.

Narazie przełoże naprawy na rok 2009 :lol:

A wam życze wszystkiego dobrego , szcześcia , zdrowia (bo to najważniejsze) no i żeby wasze lale kulały sie jak nowe :D

Dzieki za porady no i wogóle :)

Pozdrawiam do zobaczenia w 2009

[ Dodano: 2 Styczeń 09, 20:51 ]

Witam ponownie w 2009 :) Niestety nie udało mi sie uporac z problemem.Napisze po krótce co zdziałałem.Wyczyszczoną kopułke wsadziłem i nie było zadnej reakcji w trakcie kręcenia, pojechałem dzis na szrot i wychandlowałem drugą w niezłym stanie wizualnym za 30 zl(patrz zdjęcie).Po jej zainstalowaniu równiez nie ma reakcji prawie zadnej.Tyle tylko ,że silnik czasem zaskoczy i trzyma 400-500 obrotów i , a dodawanie gazu nic nie daje.Na gazie i na benzynie jest tak samo.W końcu zalałem swiece , dwa razy czyściłem i i jest troche lepiej poprostu silnik częsciej zaskakuje ,ale chodzi jakby nie wiem na dwóch garach :? Narazie doszedłem do wniosku ,że slinik jest na maksa zalany i zostawiłem w spokoju.Teraz ładuje sie aku bo padł i mam nadzieje ,że do jutra sparuje paliwo i bedzie ok.

Jak narazie zaczynam sie coraz bardziej wkurzac :x

Mam prosbe do posiadaczy m40 tek.Potrzebuje fotke kabli zapłonowych jak one są popodłączane ze swiecami i kopułką.Co prawda oznaczyłem sobie jak to ma być,ale z nerwów juz sam nie wiem.

Beryl Ty masz m40 stki, pomozesz mi z tymi fotkami? :D

[ Dodano: 3 Styczeń 09, 19:11 ]

Panowie po problemie samochód normalnie zapala.Wybuchu narazie nie było co znaczy ze była kopułka juz mocno wytarta.I tak pojade do gaziarzy dla pewnosci.Na koniec nie omieszkałem pomotac kabli :lol: ,ale juz jest ok.

Dziekuję Wam za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam chciałbym ponownie rozpocząć dyskusje na temat wybuchów spowodowanych zanikaniem prądu.Streszcze co wymieniłem:

1.Cewka

2.Czujnik stukowy

3.Swiece(ngk-nowe)

4.Klemy w aku zakonserwowane

5.Kopułka(używka ze szrotu-patrz zdjęcie)

6.Regulator napięcia

7.Czujnik położenia wału(uzywka)

Kabli narazie nie zmieniałem.Wyrzuciłem odcięcie zapłonu od alarmu bo padło podejrzenie,ze to to nawala.

Dalej mam szarpnięcia jak jade i od czasu do czasu wybuch gazu.

Dodam ,że przełącznik/centralka gaz-benzyna obeszedłem zwykłym kabelkiem i dalej szarpie.Zastanawiam się nad stacyjką ,ale wymieniac w ciemno to mi sie narazie nie śpieszy.

Co sie kurna dzieje, na benzynie te same jaja :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DIEGO E30,

wiec moje zdanie jest takie: strzały głownie są od ukł. zapłonowego jeżeli masz do wymiany jeszcze przewody to je wymień tylko nie na jakieś Janmory czy Sentechy zmień na coś mądrego

myśle że u ciebie nie dzieje się nic z zanikaniem pradu

tzn. z tego co pamietam zawsze przed strzałem w kolektor jest takie zjawisko jak by prad zanikał a w praktyce ono nie wystepuje-jest taka gwałtowne zmulenie i strzał, tak jest u ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Wam ze u mnie prymitywnie ale skutrecznie zostal rozwiazany problem z wybuchami gazu (bo w ciagu 6 miesiecy strzelil mi 4 razy - duzo,malo?). przewód idący od krokowca do kolektora ma kolanko z frezem prawda? u mnie poprzedni wlasciciel ''zjechal'' frez i jest to w miare luzne. przy wybuchu gaz tamtedy wylatuje bo kolanko wysuwa sie z otworu. auto oczywiscie gaśnie wiec musze otworzyc maske, wsadzic to spowrotem na swoje miejsce, odpalam auto i chodzi bez problemu. wiem, ze to nie sposob na unikniecie wybuchow, ale przynajmniej ratuje przeplywomierz :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie w poniedziałek wymieniłem kostke w stacyjce i dalej lipa.Co najlepsze szarpnięcia podczas jazdy występują tylko podczas skręcania w prawo , a było ich juz chyba z milion i występują tylko podczas skretu w prawo ani razu nie zdarzyło sie to w lewo.

Szczerze to nie wiem co dalej robic , zastanawiam sie czy to wina prądu czy tez moze dyfra bo jak skręcam w prawo to wtedy prawe koło jest odciążone i moze cos sie pieprzy w moście.Poprostu rozważam kazdą opcje.

Moze ktoś z Was ma jeszcze jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka, ja miałem cos takiego tylko objawy były nieco inne a mianowicie:

-strzały gazu>>>wymieniłem kable i OK:):):)

-falowanie na obrotach

-straszne zamuły po dodaniu gazu >>>>wymieniłem silnik krokowy OK

-szarpanie

nie gwarantuje ze to bedzie to samo, ale moze

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...