DIEGO E30 Opublikowano 23 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Witam w takim stanie są moje szcztoki w alternatorze.Jedna jest wyraznie krótsza i zastanawiam czy to jest przyczyną mocnych szarpnięć w trakcie jazdy, które występują przeważnie jak wjade w dziure oraz mniej na równej powierzchni.Zabezpieczyłem klemy bo były strasznie zasrane i klika innych mas jednak szarpnięcia są nadal. Moje pytanie do Was to czy te szczotki nadają sie do wymiany?Jak tak to gdzie takie cos kupic bo obawiam sie ze zostają mi tylko szroty. Dziekuje i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzidzius2 Opublikowano 23 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 szczotki są do wymiany powinieneś je normalnie kupić w sklepie tylko nie wiem czy możesz wymienić same szczotki czy razem z regulatorem napięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 23 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Same szczotki można przylutować, tylko, że jak dokupisz to będą pewnie badziewne i szybko skończą się. Ułamała ci się jedna szczotka i już słabo dociskało. Cały regulator Hella w IC kosztuje coś około 40 zł. Poza tym jak włożysz nowe szczotki bez przetoczenia tulejek stojana to będzie druciarstwo i pewnie sypnie się szybko. Musisz rozłożyć alternator i zrobić komutator (przetoczyć jeśli jest z czego) jak nie to regeneracja w zakładzie. Płaciłem za takie coś 50 zł, wklejenie nowego komutatora. Włożenie nowego regulatora bez zrobienia komutatora będzie na krótko. Poza tym możesz wymienić sobie od razu łożyska i będziesz miał alternator jak nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 23 Grudnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Dzieki za info jednak zastanawiam sie czy nie pojechac na szrot po cały alternator.Niepotrzebnie wziąłem się za to przed swietami.Teraz to bede musiał poczekac do poniedziałku ze wszystkim , moze jutro skocze na szrot po sam regulator napiecia z tymi szczotkami.Co do tych tulejek to narazie nic nie wyje wiec nie bede tego regenerował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 23 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Ja kupiłem cały regulator ze szczotkami za 24zł, moze i nie był jakiejs ekstra firmy ale hula juz ok. roku i pewnie jeszcze pochodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 23 Grudnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Ja kupiłem cały regulator ze szczotkami za 24zł, moze i nie był jakiejs ekstra firmy ale hula juz ok. roku i pewnie jeszcze pochodzi Kupiłeś moze na allegro czy w jakims konkretnym sklepie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Predator Opublikowano 24 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2008 Ja proponuje ci kupić regulator nowy i przetoczyć tuleje. na szrocie i tak pewnie nikt ci nie sprzeda samego regulatora tylko będziesz musiał kupić komplet w ciemno. jeżeli masz zamiar kupić sam regulator bez przetaczania tulei to radze daruj sobie i poskładaj tak jak jest bo szkoda twojej kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbych Opublikowano 24 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2008 naprawa alternatora.... http://www.oichan.org/mods/alter/alter2.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 25 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Kupiłem w normalnym sklepie z częściami. wedlug mnie lepszy z gorszej firmy ale nowy niz stary oryginalny, przynajmniej jezeli chodzi o regulator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Wczoraj kupiłem jakies rzemiosło za 19 zl tzn regulator.Założe moze jutro i zobacze czy jest jakis efekt.Jesli chodzi o całkowitą regeneracje alternatora to przełoże to na wiosne. [ Dodano: 25 Grudzień 08, 22:43 ] Właśnie wymieniłem regulator i wszystko poskładałem ,ale dalej jest lipa.Chyba regeneracją alternatora zajme sie zaraz po swietach, a teraz bede szukał dalej.Moze w stacyjce sie cos pierdzieli i plusowa klema wygląda podejrzanie w sobote ją wymienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbych Opublikowano 13 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Wczoraj kupiłem jakies rzemiosło za 19 zl tzn regulator.Założe moze jutro i zobacze czy jest jakis efekt.Jesli chodzi o całkowitą regeneracje alternatora to przełoże to na wiosne. [ Dodano: 25 Grudzień 08, 22:43 ] Właśnie wymieniłem regulator i wszystko poskładałem ,ale dalej jest lipa.Chyba regeneracją alternatora zajme sie zaraz po swietach, a teraz bede szukał dalej.Moze w stacyjce sie cos pierdzieli i plusowa klema wygląda podejrzanie w sobote ją wymienie. starych regulatorow sie nie kupuje/stare to dobre wino/regulator napiecia mozna kupic w kazdym motoryzacyjnym sklepie/to sa rzeczy uniwersalne/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YontecK Opublikowano 13 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Ja dzis własnie regenerowałem przypadkiem alternator kolegi. mial nowy regulator ze szczotkami ale okazolo sie ze jest wytarty komutator. W domowych warunkach zrobilem to tak ze rozkrecilem alternator, wkręciłem w imadło jego część tak żeby komutator swobodnie mogł się obracać. założyłem na niego pasek i napędzałem wiertarką. Zdeformowany slizg spiłowałem pilnikiem podczas obracania i wyszło prawie jak na tokarce. Oczywiście do pomocy potrzebna mi była druga osoba do trzymania wiertarki, co mnie kosztowało wypicie piwka ;p ale efekt jest o niebo lepszy niz wkręcenie szczotek bez ruszania komutatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIT Opublikowano 15 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 Witka panowie komutator jest w silniku elektrycznym a nie w alternatorze ślizgi wystarczy przetrzeć papierem ściernym o małej gradacji i zmontować wszystko do kupy nowe szczotki i tak się dotrą do ślizgów samoistnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YontecK Opublikowano 16 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 Witka panowie komutator jest w silniku elektrycznym a nie w alternatorze Sorki za ten komutator, mialem na myśli wirnik. Pomyliło mi się z prądnica prady stalego w ktorej tez jest komutator. A co do ślizgów to zależy. Moj kumpel miał na ślizgach jakby rowki po tym jak się szczotka wypieła z uchwytu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 16 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 Ważne żeby te pierścienie ślizgowe były równe, bo jak będą rowki to może szczotka kantować i ułamać się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 16 Stycznia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 Jestem pare tygodni po wymianie regulatora i jest poprawa jesli chodzi o napiecie.Wcześniej miałem na wolnych obrotach na zaciskach aku 13,4 V ,a a teraz pokazywało dokładnie 14,44 V.Mrygają mi kontrolki delikatnie na jałowych obrotach a po przygazowaniu jest ok.Chyba bede musiał sie zaintersować bardziej tym alternatorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.