samael Opublikowano 20 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 Witam! Gdzies od miesiaca glowie sie co dzieje sie z serduszkiem mojej buni. Na wstepie - motor m50b20 bez vanosa, bez gazu w automacie, nie katowany. Sytuacja wyglada tak: Od jakiegos czas moja Bunia zaczela zostawiac zaslony dymne za soba - bialy dym, wiec zaczalem sie zastanawiac jaki jest tego powod. Pierwsze co pojechalem na komputer, jest blad - sonda lambda - mysle problem rozwiazany. Dopiero tydzien temu wymienilem bo wczesniej nie mialem kasy (kupilem boscha za 300zl), ale zeby nie bylo na wszelki wypadek wymienilem jeszcze swiece - ngk bkr6ek - stara po wyciagnieciu okazala sie dosc zmeczona zyciem. zalozylem nowa sade i pojechalem na kompa skasowac blady - pieknie zadnych bledow wiecej mi nie wyskoczylo .... ale sytuacja sie nie zmienila. Mysle dalej - uszczelka pod glowica:/ ale plynu chlod ubywa na prawde niewiele (mniej wiejej 1 miarka na zbiorniczku na 1kkm) przypuszczam ze gdzies sie saczy ale nie zlokalizowalem. Poza tym bierze mi lewe powietrze gdzies przy kolektorze dolotowym ale to zrobie dopiero w przyszlym roku bo teraz nie mam czasu. Silnik niby rowno pracuje, czasami cos mu odbije ale odpala na kopa i ma moc, poza tym cos glosno pracuje - wiem m50 tak ma, ale przedtem bylo ciszej, mam wrazenie jakby to wtryskiwacze tak cykaly. Poza tym raz sie przytrafilo ze w zbiorniku znalazla sie benzyna olowiowa - nie pytajcie jak to mozliwe bo przy tym mnie nie bylo. Na analizie spalin weglowodory wyszly 300 (norma 100) czyli nie spalone czastki paliwa. Teraz moje pytanie - lewe powietrze + przeplywka glupieje i komp zle dawkuje paliwo? katalizator szlag trafil? jakies inne propozycje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Predator Opublikowano 24 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2008 Biały dym? Może głowica ci sie kończy i to cały powód? jeżeli ten dym pachnie olejem bo pewnie tak też jest to wykręć świece i zobacz która jest czarna. <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiosl Opublikowano 25 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Ja bym osobiście sie nie martwił jeżeli sprawdziłeś wszystko i jest ok kiedyśsam martwiłem sie o mojae30 bo tez zaczełą "dymić " ale to przez niskie temperatury tak było widać moze masz tak samo/?? jak jest ciepło tzn. powyżej 10 st też dymi na biało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rychu1976 Opublikowano 26 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 jeśli to jest rzeczywiście biały dym to muszę ci powiedzieć że biały jest z wody z oleju byłby bardziej niebieskawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harry Opublikowano 26 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 jesli jest to bialy dym to znaczy ze wybrali papieza taki maly zarcik :party: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek Opublikowano 28 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 u mnie jest to samo - biały dym+szalejące wolne obroty+lekkie ubywanie płynu... komputer nie pokazuje błędów, a spaliny są w normie... jak odłączam przepływomierz to wogóle zaczyna chodzić nierówno - więc przepływka jest ok? do krokowego nie mogę sam się dostać trzeba będzie do mechanika uderzyć, no i może to ta nieszczęsna głowica? ale auto cały czas ma moc, olej ok, woda ok(po za spadkiem poziomu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samael Opublikowano 6 Stycznia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 swiece sa ok, tym bardzieje ze je wymenialem miesiac temu, zadna nie jest okopcona wszystkie ladnie rowno pala. Teraz nie sprawdze czy jak tem jest pow 10 to bedzie kopcic:D Glowica - tez tak myslalem na poczatku ale teraz watpie Po trasie wroclaw-katowice-wroclaw przestala dymic:) ale jak odpalilem na nastepny dzien to znowu to samo:/ Teraz juz tak bardzo sie nie przejuje ale jakis powod tego dymienia musi byc? Slabo nagrzany kat? jakis czujnik wariuje? a moze kat do wywalenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 6 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Jak miałem E34 to w zimne dni(i całą zimę) też dymiła na biało. Jeździłem głównie do pracy 4km i z powrotem. Jak ją przegoniłem na trasie to nie dymiła. Kiedyś zostawiłem na dwa dni na mrozie i jak odpaliłem to dziwnie furczała,dojechałem do warsztatu(do mojej pracy),wjechałem do środka(+20 więc ładnie odtajała) i po kilku godzinach odpaliłem znowu. Zaczęła pluć wodą z tłumika. Wziąłem małe wiertło,wywaliłem dziurkę od spodu w najniższym punkcie końcowego tłumika,nie chciało ściekać,więc powiększyłem drugim wiertłem,jak chlusnęło to chyba ze 2 litry wyleciało. Miałem zaspawać tą dziurkę,ale zostawiłem,bo ta wilgoć ciągle się zbierała w wydechu. W zimie miałem nawet sopel na tym miejscu. Myślę,że zbiera się wilgoć w wydechu i tyle. Jak przejedziesz kilkadziesiąt,czy kilkaset km to wysuszy,ale nie na długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samael Opublikowano 6 Stycznia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Cos w tym moze byc, ale nie bede robil dziury w wydechu:) zobaczymy po zimie czy sytuacja sie zmieni:) dzieki i pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.