adaho Opublikowano 10 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Witam Postanowilem troszke podlubac w moim E34 M50B20 zmienilem dolot powietrza na wlasnej konstrukcji. Do 3000 obr/min silnik szybko sie wkrecal, za to pow 3000obr/min szarpalo nim, jak by sie dlawil. Czy ktos mial podobnie przy zmianie dolotu na sportowy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 11 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 co to znaczy sportowy wg Ciebie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 12 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 "dolot powietrza wlasnej konstrukcji" nie jest najlepszym pomyslem... chyba, ze zachowales podobna srednice i dlugosc przewodu doprowadzajacego powietrze do kolektora i odizolowales wlasciwie filtr od cieplego powietrza generowanego przez silnik ... co to znaczy sportowy wg Ciebie?? pewnie kolega ma na mysli filtr (jakis stozek, wkladke) ps. nastepnym razem bardziej precyzyjnie opisz problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 12 Grudnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Witam Stozek jest w oslonie termicznej, a dolot wykonany jest z rur pokrytych tasma termoizolacyjna, zmniejszylem srednice i wydluzylem dlugosc dolotu, srednica byla zmniejszana stopniowo co mialo wywolac zwiekszenie predkosci powietrza dostajacego sie do silnika, moze bylo go za duzo dlatego sie nim dusil, ale im obroty sa wyzsze tym silnik potrzebuje wiecej powietrza wiec dlaczego zacza sie dusic jak obroty wzrastaly?? [ Dodano: 12 Grudzień 08, 11:38 ] Do stozka jet doprowadzone zimne powietrze poprzez rure majaca poczatek pod zderzakiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 12 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 z tego wiem dolot powinien mieć stałą objętość; dlatego teoretycznie zmniejszenie średnicy i wydłużenie zachowa te parametry; natomiast długość dolotu decyduje o pracy na niskich i wysokich obrotach; nie mam na tyle precyzyjnych danych czy chodzi tylko o kolektor; ale długi dolot elastyczność na niskich obrotach; krótki na wysokich; dlatego stosuje się różnego rodzaju klapki w kolektorze do regulacji; może dlatego nie pracuje na wysokich; zwężenie powoduje, że w jednostce czasu przelatuje mniej powietrza-przekrój poprzeczny ma mniejsze pole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 13 Grudnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Skrocilem i zwiekszylem srednice dolotu, silnik sie nie dlawi przy wysokich obr. znajomy mechanik powiedzial ze w zaden spodob nie da sie wyliczyc srednicy i dlugosci idealnego dolotu do tego silnika, poprostu trzeba dlugosc i srednice dobierac metoda prob i beldow wiec sobote spedze w garazu i poprobuje jeszcze. Dla porownania wzielismy omege z silnikiem 2,0 16V auta maja podobna moc i wage zobaczymy co z tego wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 teoria się potwierdza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pudzianek_19 Opublikowano 15 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 WitamPostanowilem troszke podlubac w moim E34 M50B20 zmienilem dolot powietrza na wlasnej konstrukcji. Do 3000 obr/min silnik szybko sie wkrecal, za to pow 3000obr/min szarpalo nim, jak by sie dlawil. Czy ktos mial podobnie przy zmianie dolotu na sportowy?? źle zrobiłeś , jeżeli wydłużyłeś drogę nie zmniejszając średnicy doloty to poprostu silnik pobiera za dużo powietrza w stosunku do mieszanki , + do tego zły odczyt z przepływki = szarpanie na wyższych ale za to z dołu lepiej ciągnie . Są dwa teraz wyjścia , znowu przerobić dolot , na odpowiedni ,albo zwiększyć dawkęw komputerze na wtryskach , będzie lepiej szedł , ale pewności Ci nie dam bo odczyty z przepływki są nieodpowiedni , bo przepływka odczytuje mały przelot powietrza = małe obroty = mała dawka paliwa , z dołu trochę na początku wspomaga krokowiec regulując dawką , ale później odczyt przepływki oraz z przepustnicy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 15 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 zmniejszylem srednice i wydluzylem dlugosc dolotu źle zrobiłeś , jeżeli wydłużyłeś drogę nie zmniejszając średnicy. pytanie_bmw Dalej teoria: http://felicia.autokacik.pl/pages/tuning/tun_teoria.htm#Powietrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 16 Grudnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Test z omega wypadl dosc dobrze opel przegral o prawie caly samochod <bmw_3> wiec dolot zostanie krotszy i z wieksza srednica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.