Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Dolot powietrza


adaho

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Postanowilem troszke podlubac w moim E34 M50B20 zmienilem dolot powietrza na wlasnej konstrukcji. Do 3000 obr/min silnik szybko sie wkrecal, za to pow 3000obr/min szarpalo nim, jak by sie dlawil. Czy ktos mial podobnie przy zmianie dolotu na sportowy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"dolot powietrza wlasnej konstrukcji" nie jest najlepszym pomyslem...

chyba, ze zachowales podobna srednice i dlugosc przewodu doprowadzajacego powietrze do kolektora i odizolowales wlasciwie filtr od cieplego powietrza generowanego przez silnik

...

co to znaczy sportowy wg Ciebie??

pewnie kolega ma na mysli filtr (jakis stozek, wkladke)

ps.

nastepnym razem bardziej precyzyjnie opisz problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Stozek jest w oslonie termicznej, a dolot wykonany jest z rur pokrytych tasma termoizolacyjna, zmniejszylem srednice i wydluzylem dlugosc dolotu, srednica byla zmniejszana stopniowo co mialo wywolac zwiekszenie predkosci powietrza dostajacego sie do silnika, moze bylo go za duzo dlatego sie nim dusil, ale im obroty sa wyzsze tym silnik potrzebuje wiecej powietrza wiec dlaczego zacza sie dusic jak obroty wzrastaly??

[ Dodano: 12 Grudzień 08, 11:38 ]

Do stozka jet doprowadzone zimne powietrze poprzez rure majaca poczatek pod zderzakiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego wiem dolot powinien mieć stałą objętość; dlatego teoretycznie zmniejszenie średnicy i wydłużenie zachowa te parametry;

natomiast długość dolotu decyduje o pracy na niskich i wysokich obrotach;

nie mam na tyle precyzyjnych danych czy chodzi tylko o kolektor;

ale długi dolot elastyczność na niskich obrotach;

krótki na wysokich;

dlatego stosuje się różnego rodzaju klapki w kolektorze do regulacji;

może dlatego nie pracuje na wysokich;

zwężenie powoduje, że w jednostce czasu przelatuje mniej powietrza-przekrój poprzeczny ma mniejsze pole

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrocilem i zwiekszylem srednice dolotu, silnik sie nie dlawi przy wysokich obr. znajomy mechanik powiedzial ze w zaden spodob nie da sie wyliczyc srednicy i dlugosci idealnego dolotu do tego silnika, poprostu trzeba dlugosc i srednice dobierac metoda prob i beldow wiec sobote spedze w garazu i poprobuje jeszcze.

Dla porownania wzielismy omege z silnikiem 2,0 16V auta maja podobna moc i wage zobaczymy co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Postanowilem troszke podlubac w moim E34 M50B20 zmienilem dolot powietrza na wlasnej konstrukcji. Do 3000 obr/min silnik szybko sie wkrecal, za to pow 3000obr/min szarpalo nim, jak by sie dlawil. Czy ktos mial podobnie przy zmianie dolotu na sportowy??

źle zrobiłeś , jeżeli wydłużyłeś drogę nie zmniejszając średnicy doloty to poprostu silnik pobiera za dużo powietrza w stosunku do mieszanki , + do tego zły odczyt z przepływki = szarpanie na wyższych ale za to z dołu lepiej ciągnie . Są dwa teraz wyjścia , znowu przerobić dolot , na odpowiedni ,albo zwiększyć dawkęw komputerze na wtryskach , będzie lepiej szedł , ale pewności Ci nie dam bo odczyty z przepływki są nieodpowiedni , bo przepływka odczytuje mały przelot powietrza = małe obroty = mała dawka paliwa , z dołu trochę na początku wspomaga krokowiec regulując dawką , ale później odczyt przepływki oraz z przepustnicy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...