bmw316i Opublikowano 2 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 co moze powodowac ze podczas jazdy z predkoscia w zakresie 65-70 na kierownicy czuc delikatne wibracje jabky telefon komórkowy przyłożony poduszką? powyzej 70 ustają natomiast po przekroczeniu 140 występują nieregularnie co 30 sekund czasem co minute jedna seria trwa około 3 sekund i są bardzo mocne do tego stopnia że w ostrym zakręcie cięzko jest utrzymać prawidłowy tor jazdy. koła są wyważone, podejrzewam opony, jednak znajomy mechanik zasugerował że byćmoże winny jest dyferencjał. znajomy miał podobny przypadek w astrze 1, okazalo sie ze wibracje ustaly po wymianie przednich amortyzatorów. zawieszenie w idealnym stanie, na stacji diagnostycznej wykazano zaledwie kilka procent zużycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 4 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 ja u siebie na letnich alu i oponach 225/15/65 mam wariacje w zakresie 135-140km/h ale po zmianie na stalówki i zimówki problem zniknał w całym zakresie prędkości.Ja podejrzewam o to śruby zabespieczajace ktore mialem przy alusach bo nie wyważałem koł na aucie.Staraj sie nie przekraczac 140 dopoki sie nie wyjasni co to tak miesza.Co do mostu to nie słyszalem takich histori ale w bmw most wisi na poduszce-moźe ona juz sie zestarzała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal80 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 zwroc uwage na podpore walu pednego,tam jest lozysko zalane guma jak bedzie mialo luzy to moze powodowac takie wibracje w zaleznosci od predkosci z jaka obraca sie wal raz sa raz ich nie ma pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 5 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 u mnie wymiana podpory wału razem z łożyskiem nie zmieniła nic w tym temacie,dodatkowo wymieniłem też łącznik elastyczny skrzynia/wał i ustały uderzenia przy wrzucaniu 1 biegu ale tez nic na drgania nie pomogło.Rzuć na te elementy okiem bo może faktycznie juz kaplica z nimi i wpada wszystko w rezonans. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rychu1976 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 może być również tak że ktoś podporę wału wymieniał i nie złożył dobrze wału też się z czymś takim spotkałem wał jest źle wyważony i też wibruje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmw316i Opublikowano 7 Grudnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 czy da sie tą usterke naprawic nie wymianiając walu na nowy/inny? jezeli winny jest wal dlaczego na luzie też czuć te wibracje? jaki moze byc koszt naprawy usterki w nieautoryzowanym serwisie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekbmwe34 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 każda z tych opcji co piszą chlopaki jest możliwa,ale naiprawdopodobnie felgi masz krzywe,albo tarcze,tak może sie stac jak wiedziesz w kałuże a są rozgrzane tarcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Najpierw sprawdź felgi i opony,one mogą bić w pewnym zakresie prędkości.Już to praktykowałem i to z nowymi oponami,które reklamowałem.inne raczej wykluczam.Gdyby bił wał to czułbyś to przy każdej prędkości.A most nic do tego nie ma.Co najwyżej może wyć jak się zużyje.Ewentualnie podjedź na diagnostykę i sprawdź zbieżność,bo to też może być przyczyną.Powodzonka! <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 8 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 czy da sie tą usterke naprawic nie wymianiając walu na nowy/inny? jezeli winny jest wal dlaczego na luzie też czuć te wibracje? jaki moze byc koszt naprawy usterki w nieautoryzowanym serwisie? Można by sie pobawić w wywaźanie wału i tu nie ma potrzeby wymiany na nowy.Ale zacznij od najtańszych i najmniej pracochłonych rzeczy:koła(opony+felgi+ścieżka diagnostyczna) Co do tematu luz/wał to jadąc na luzie rozłączasz w skrzyni zębatki tak ze żadna para nie współpracuje_nie ma przeniesienia napedu z silnika na most/koła ale wał sie obraca bo to wlasnie koła poprzez most napedzaja wal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmw316i Opublikowano 8 Grudnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 koła dobre wyważone, po oponach nic nie widac ale sa juz zuzyte wymienie na nowe bo i tak mialem to zrobic. tarcze są napewno dobre bo nie biją przy hamowaniu. jak nic nie da zmiaan opon pojade na zbierznosc. czy w e36 touring ustawia sie tez zbieznosc kol z tylu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Predator Opublikowano 8 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Mialem podobny objaw w e34 z automatem. Najbardziej było to czuć w czasie spokojnego przyspieszania , jak dawałem ostro po gazie to w całym zakresie prędkości drgania nie były odczuwalne. W moim przypadku była to usterka krzyżaka na wale ( nie tyle miał luz co zardzewiał i zachowywał sie jak zaspawany ). Proponował bym wjechać na kanał i skontrolować krzyżak jak i tez pozostałe elementy napędu. Co do kol to może masz jakieś nie oryginalne felgi, może od innego modelu i nie zgadza sie otwór centrujący? Jeżeli tak to sprawę załatwią pierścienie centrujące. <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmw316i Opublikowano 8 Grudnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 felgi oryginalne stalowe z kolpakami. w tym tygodniu jade do serwisu moze cos wykryja jesli nie to jeszcze napisze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.