Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Dane E34 3.0 i 4.0 litrowe V8


woz

Rekomendowane odpowiedzi

OK, dla tych nie w temacie. Od chyba tygodnia zawracam dupsko ludziom tutaj na forum z pytaniami odnosnie silnikow 3.0 i 4.0 litrowych V8 w modelu E34. Pisalem do ludzi, ktorzy maja takie egzemplarze na allegro, a odpowiedzi odnosnie np spalania byly rozne, wiec ciezko bylo dokladnie sprecyzowac co i jak. Wiec pogrzebalem po necie, i trafilem na taka fajna stronke, ktora ma wszystko fajnie i, tak mi sie po prostu wydaje, dosc konkretnie i rzeczowo napisane. Czy ktos moze potwierdzic czy te dane sa mniej wiecej trafne? Chodzi mi tutaj o spalanie, o KM, Nm itd nie ma problemu. Dodalem je tak ot z rozpedu <bmw_1> OK, juz pisze:

E34 530i Touring - 218KM, 218KM, 0-100 - 8,3s, Spalanie (90km/hr, 120km/hr, miasto) - 8,6L, 10,6L, 15,2L.

E34 540i Touring - 286KM :twisted: , 400Nm :twisted: , 0-100 - 6,4s, :twisted: , Spalanie (90km/hr, 120km/hr, miasto) - 7,8L, 10,1L, 18,1L.

Wiec okazuje sie, ze to roznica raptem 3 litrow na setke miedzy tymi modelami?? (w miesice. Na trasie pali mniej??. To mozliwe?? :? :? )

Jesli ktos ma jakies watpliwosci co do tej info, to prosze dajcie znac. A jezeli to w miare trafne, to tez dajcie znac. Juz z checia zamknalbzm ten temat u siebie w glowie :D:D

Tak z ciekawosci. Nie wiem czy pytalem. Te widlaste 3 i 4 litrowki sa udanymi silnikami? W miare bez problemowymi? Wszelkie info mile widziana.. <bmw_2> <bmw_2> bmw_beer bmw_beer bmw_beer

[ Dodano: 30 Listopad 08, 22:15 ]

Sorry, po 218KM w modelu 530, mialo byc 290Nm :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec okazuje sie, ze to roznica raptem 3 litrow na setke miedzy tymi modelami?? (w miesice. Na trasie pali mniej??. To mozliwe?? )

Wszystko mozliwe 4.0 ma dłuzsze przełoznia wiec mozliwe ze ta sama predkosc jest

przy nizszych obrotach a to juz na trasie bedzie procentowało niższym spalaniem :wink:

Tak z ciekawosci. Nie wiem czy pytalem. Te widlaste 3 i 4 litrowki sa udanymi silnikami? W miare bez problemowymi? Wszelkie info mile widziana..

M60 ma pare bolączek ale generalnie to dosc dobra konstrukcja :

-Po kupnie trzeba zrzucic miske i sprawdzic sruby mocujące pompe olejową bo mają

tendencje do odkrecania sie i mogą narobic niezłego bigosu

-Wrazliwe na rzezbe w układzie wydechowym / wycinki katów + wspawywanie

różnych rurek hydraulicznych oraz niewłasciwe wspawanie gniazd sondy lambda

skutkują najczesciej duzo wiekszym spalaniem

-Odma do wymiany mniej wiecej co 150tys kilosków , potrafi znacząco wpływac

na pływanie obrotów oraz osiągi zwłaszcza w przedziale 1,5-3tys obrotów

-Uszczelki wewnetrzne pokryw zaworów , czesto przepuszczaja i zalewają olejem

gniazda swiec co w efekcie prowadzi do zakłóceń w pracy silnika tzn nie kazda

iskra jest w tym momencie co potrzeba = silnik kuleje nie ma mocy rosnie spalanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawosci. bo wlasnie przez przypadek wpadlem na te dane.. :)

Co powiecie na temat silnika M30B35? czyli 3,5 litrowka. Nm wieksze niz w 3 litrowej V8. Czy to przypadkiem nie jest ten silnik o ktorym kiedys przeczytalem na jakims forum, ze jest "bullet proof" - czyli jest po prostui kulo odporny. Nie do zajechania!!!! :D Jak jest z tym silnikiem w porownaniu do M60B30?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...