Predator Opublikowano 24 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 Witam kolegów. mam taki problem, mianowicie kiedy było cieplej, jakieś 20 stopni moje bmw w korku po wroclawiu potrafiło wskoczyć na 3/4 zakresu temperatury (nie czerwone pole) a powinno utrzymywać sie na połowie. Wina za to obciążyłem wiskozę która postanowiłem wymienić po zimie i na pewno to zorbie. Teraz pojawił sie drastyczniejszy problem ( przynajmniej dla mojego portfela ). Odkąd zaczęły spadać temperatury powietrza i zaczęły sie przymrozki moja kochana i oszczędna bunia dotąd paląca jedyne 19 litrów benzynki ( obojętnie czy na trasie czy w mieście, odkąd jeżdżę na nowych kulkach 235\50\17 to 20,5l\100) zwarjowala, po zatankowaniu 27l i przejechaniu może 60km dzisiaj wskazuje brak paliwa :cry: . Zauważyłem ze temperatura silnika bardzo długo utrzymuje sie na niebieskim polu ( silnik zimny ), zanim w aucie zacznie robić sie chociaż trochę cieplej muszę przejechać z 5km ( na szczęście mam podgrzewane fotele ). Myślałem ze to może jest termostat ale po przejrzeniu allegro w poszukiwaniu tegoż wynalazku zaczynam sie zastanawiać czy coś takiego sie tam wogule znajduje bo nie znalazłem żadnej oferty dotyczącej termostatu do e32. Co do tych 27l\60km to może sie trochę przyczyniłem ( niektórzy głupieją jak spadnie śnieg ) ale spalanie na silniku który sie normalnie rozgrzewa na pewno było by mniejsze. jeżeli ktoś wie czemu silnik sie tak długo nagrzewa i co trzeba wymienić ( czy jest tam termostat albo cos podobnego )to będę wdzięczny. Na koniec dodam ze BMW e32 mojego ojca z tym samym silnikiem nie dość ze nagrzewa sie owiele szybciej i w środku jest jak w tropikach to jeszcze pali trochę mniej niż moja. <bmw_3> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal80 Opublikowano 24 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 czesc moim zdaniem termostat musi gdzies byc a jezeli chodzi o spalanie i to ze silnik masz zimny to wlasnie moze byc wina termostatu poprostu zacial sie w pozycij otwartej(tym bardziej ze masz lpg) z tad nie dogrzany motor i zimno w srodku.Mozesz tez sprubowac odpowietrzyc uklad chlodzenia moze jest lekko zapowietzrony sadze ze powinno pomoc pozdrawiam.jesli sie myle niech ktos mnie poprawi.Sorry nie doczytalem dobrze nie masz lpg ale i tak stawiam ze to wina termostatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 25 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 5km,żeby zrobiło się cieplej to raczej nie dużo. W E34 miałem wszystko sprawne i tyle musiałem przejechać,żeby ją rozgrzać,w E36 tak samo. To jest 6 cylindrów,6.5litra oleju,12litrów płynu chłodzącego,to się musi chwilę zagrzewać. A jeśli masz padnięty termostat,zrób sobie taki patent na chwilę(parę dni zanim wymienisz) z przodu chłodnicy karton,albo cieniutki styropian i jazda. Wisko pewnie się kręci i chłodzi chłodnicę non-stop,a tak nie będzie chłodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Predator Opublikowano 25 Listopada 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 wczoraj pojechałem za miasto 14km w jedna i 14 w druga a temperatura nie przekroczyła niebieskiego pola. dzisiaj w mieście to samo, jak postałem na światłach to wskakiwała prawie do polowy ale jak tylko ruszyłem i przejechałem kawałek to znowu silnik sie wychładzał do niebieskiego pola. Postaram sie zamówić ta cześć i myślę ze na 100% będzie dobrze. <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 25 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 http://bmwfans.info/original/E32/Lim/735i-M30/ECE/L/M/1991/04/mg-11/ill-11_1118/ <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YontecK Opublikowano 26 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 19litrów pB to i tak sporo mi się wydaje nie mówiąc już o 27 :shock: Termostat tam jest, z wymianą tego ustrojstwa schodzi się kolo 40minut razem z uzupełnieniem płynu w ukladzie chlodzenia i odpowietrzeniem, no góra godzinę A co do nagrzewania się do normalnej temperatury pracy to u mnie schodzi się około 3 do 5 km w zależności od tego czy mam ogrzewanie wnętrza na full czy nie. (nawet przy jeździe na lpg (niestety) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samael Opublikowano 27 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 ja na Twoim miejscu wymienilbym plyn chlod + termostat + dobrze odpowietrzyl. poza tym sprawdz czy nie masz gdzies ubytkow plynu, czy wszystkie weze trzymaja sie kupy. dobrze by bylo sprawdzic rowniez pompe wody. niestety uklad chlodzenia w bmw-e czesto ma problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Predator Opublikowano 27 Listopada 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Dzisiaj wymieniłem termostat na nowy. Stary niestety sie połamał i zablokował w połowie powodując niedogrzanie. Wymiana razem z odpowietrzeniem trwała 15 minut a w środku po chwili mam cieplutko jak nigdy :mrgreen: . dzięki wszystkim za pomoc. bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.