Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


silniczek krokowy jak czyscic?


luk4sh88

Rekomendowane odpowiedzi

Najlepsza metoda według mnie to jest :

1. wypłukać benzyną albo rozpuszczalnikiem

2. następnie albo do rzadkiego oleju , albo do ropy

Ponieważ chodzi o to że w środku , ta łopatka co się kręci do połowy obrotu nie może być zanieczyszczona ani też nie może być za luźna ,musi chodzi w miarę oporowo aby silnik nie skakał na obrotach , dlatego nie zaleca się mycia samą benzyną albo ropą .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze ze srubami moze nie byc wiekszego problemu jak bedzie sie je odkrecac na zupelnie simnym silniku. A uszczelke wypadalo by wymienic nawet jak sie nie porwie. W ogole dziwnie umiejscowili ten silniczek. W e30 nie mialem takiego problemu, wszystko bylo na wierzchu...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Gość Mordulec
moim zdaniem albo elektryka jest ok albo zlom. zresztą słychac jak on pracuje.

No i własnie tez tak kiedys myslałem ze skoro elektryka chodzi to krokowiec jest

dobry , dopiero uswiadomił mnie gosc na diagnostyce ze np na kompie nie pokaze

błedu krokowca bo "elektryka działa" a krokowiec bedzie za cieżko lub za luźno

chodził , dlatego czyszczenie go raczej jest wskazane :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

odswierze nieco temat :)

wczoraj wyciagnalem silniczek krokowy w celu wyczyszczenia. Nie bylo latwo go wyciagnac, bo u mnie znajduje sie pod kolektorem dolotowym. Podaje linka jakby ktos nie wiedzial jak go wyciagnac: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=454501

Mam pytanie do tych ktorzy tez wyciagali silniczek krokowy. Tam w srodku jest taki obrotowy element, ktory obracajac sie, zamyka lub otwiera przelot powietrza. U mnie ten tloczek, gdy silniczek krokowy jest odlaczony, znajduje sie w takiej pozycji ze nie zamyka do konca przeplywu (jest mala szparka :) ).

Czy tak powinno byc???

Poza tym zauwazylem ze na korpusie silniczka jest taka zalakowana sruba. Do czego ona sluzy??

Musze w koncu uporac sie z tymi obrotami. Jak zalacza sie wentylator od chlodnicy, to obroty spadaja na chwile (wieksze obciazenie dla silnika) i pozniej sie stablizuja. A tak chyba nie powinno byc. Poza tym jak dojezdzam do skrzyzowania i wrzucam na luz, to obroty spadaja do okolo 1000 i dopiero jak sie zatrzymam to spadaja do poprawnych.

O co tu chodzi??

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest pod kolektorem... :| Ja też przymierzam się do czyszczenia ale bez demontowania kolektorka się raczej nie obejdzie... Dlatego warto by mieć pod ręką jakiś sklep z częściami w razie ukręcenia spieczonych śrób albo porwania się uszczelki ;)

obejdzie się obejdzie... ;p odkręcasz puszkę filtra powietrza, zdejmujesz rury, ściągasz przepustnicę i masz dojście i do separatora oleju i do silniczka...

tylko uwaga, co by go wydłubać to trzeba ten piździelec na bagnet oleju odkręcić i trzeba z nim ostrożnie co by nie urwać nic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie kto wogole wymysli czyszczenie krokowca ??? moim zdaniem albo elektryka jest ok albo zlom. zresztą słychac jak on pracuje.

i tu mam pytanko jak slychac ze pracuje? Bo u mnie dostaje te tam swoje 13,5v ale nie slychac zadnych odglosow ani pracy... W M10 jest na samym wierzchu wiec chyba go przeczyszcze:D <bmw_3>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniczek namocz w bezynie ekstracyjne lub w nafcie i najlepiej przedmuchaj sprezonym powietrzem pod dosc duzym cisnieniem to wszystkie syfy wyjda przd montazem spryskaj dobrze to wachadelko w srodku i powinno dzialac jak tak zrobilem jak mialem e30 i bylo wszystko ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie kto wogole wymysli czyszczenie krokowca ??? moim zdaniem albo elektryka jest ok albo zlom. zresztą słychac jak on pracuje.

w silniczku krokowym są elementy ruchome, które wraz z zanieczyszczeniem pracują nieprawidłowo, w tym celu ktoś wymyślił czyszczenie silniczka krokowego, czyściłem swój, czyściłem też w poprzednim aucie... i nigdy z tym potem problemów nie miałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...