Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


M30 :(


Dyzio 735

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem uzytkownikiem m30 w ktorym wiecznie cos trzeba robic, poprawiac itd itp mam sasiada ktory posiada e34 z tym samym motorem co ja i tez go wiecznie widze z maska w gorze. Wszedzie mozna znalesc dobre opinie na temat tego silnika ze zywotny, mocny itp, jednak jest to stara konstrukcja i widac po niej nieublaganie plynacy czas. :( dodam ze ani moj ani znajomego samochod nie sa meczone, katowane czy cos w tym stylu, normalnie uzytkowane zgodnie z przeznaczeniem. Ma jeszcze ktos z was wieczne problemy z tym silnikiem?? to by bylo na tyle wracam do walki z nie rowna praca mojego m30 ( jak bym wiedzial ze bedzie chodzic na 5 garow to kupil bym jakies stare 5 cylindrowe audi bo i tak lepiej chodzi :) ) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kolego z tym audi to sie nie rozpędzaj , kuzyn ma tą nowszą 100 z 2,6 V6 pod maską i juz chyba z 3 miesiąc stoi bo sie do jazdy nie nadaje (ciekawe czy juz trawa w niej rośnie). Sasiady mają 1 80 B4 2.0 i A4 1.9 TDI wcale niestare i też maska cały czas w górze. W A4 już była głowica robiona , drugi z A6 2.5 TDI pięknie juz mu panewa wali , przysłuchuje sie z uśmiechem jak z bramy wyjezdza. M30 juz swoje latka ma , ale i ze swoimi M50 mam problemy chociaż nowsze NIE NARZEKAJ NA BABCIE bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może masz juz za mocno zmeczony

Wlasnie ze nie silnik przyjechal z niemiec i od roku jest u mnie w samochodzie, grama oleju nie bierze wiecznie mam problem np z praca na wolnych obrotach tj. nie chodzi na wszytkie, byl problem z lewym powietrzem wyeliminowalem go chodzila ok ale tylko 3 dni i znowu to samo :( nie mam pojecia co jest grane 1500obr. i ladnie juz chodzi na wszyskie a co najsmieszniejsze wczoraj chodzila przez jakis czas ok i czasem tak chodzi ok ale wiekszosc czasu kukeje. PROSZE pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem problemy z obrotami,z nierówną pracą,nie łapał jednego garka itd.w M20 w E34,zmiana świec,przewodów WN i przede wszystkim kopułki(bo ledwo żyła),nowe filtry i autko odżyło. Kopułkę oglądałeś? Czy nie jest wypalona,popękana,to dla niej bardzo ważne. Motor przyjechał z Niemiec,sprawdź dla świętego spokoju ciśnienie na cylindrach,to już nie te czasy,że co z niemiec to dobre. Niemcy też walą niezłe wałki,a do tego mnóstwo Polaków tam mieszka i też robią różne przekręty z autkami. Nie uwierzyłbyś jak szybko z 600tyś.km przebiegu robią 210tyś.,nową książkę serwisową i wstawiają do komisu piekne autko,nieźle wyjeżdżone. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kopulka w dobrym stanie przeczyscilem ja ale nic nie pomoglo:( cisnienia nie sprawdzalem ale raczej na pewno oki niebierze nawet grama oleju. Zostawilem na noc krokowca w benzynie ale mysle ze raczej to nic nie da niestety:(. A co do tych swiec i kabli to nie wiem mysle ze 5 tys km nie nie duzo wiec powinny byc oki. Jeszcze jutro poszperam jaki nic nie wymysle to wtedy zmienie te kable i swiece :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krokowy to lepiej zanurz w nafcie,jest tłusta,a benzyna sucha. Jeśli się zaciera to nafta może pomóc,benzyna wątpie. Zrób jeszcze taki eksperyment,ja próbowałem w M20 i zadziałało. Miałem uszkodzoną,wypaloną kopułkę,ziomek powiedział,żebym dobrze wyczyścił styki,powycierał ją w środku i spryskał WD-40. Zrobiłem tak,później zostawiłem,żeby ociekło(nie wycierałem) i po pół godzinie złożyłem. Chodziła lepiej. Możesz spróbować,to nie takie drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe,kolega taki pesymistyczny i krytyczny do M30 ale ze jest zagazowana to sie juz nieprzyznal :P

Daj raz na jakis czas odpocząc przeplywce i przegon autko na bp. Po za tym troche wysokich obrotow nie jednokrotnie poprawia jak katuje. Najleprzym przykladem jest moj sznycel,po za malym przegieciem z mojej strony(strzelil konik-popychacz zaworowy) autko smiga jak "ta lala" .

Nie zaprzecze ze autko nie ma ze mna latwego zycia ale trzymam sie prostych zasad:

*nigdy nie szaleje na zimnym silniku

*nigdy nie szaleje na gazie

*czeste wymiany oleju to podstawa w zagazowanym M30 (u mnie max do 10tys.km)

*jak silniczek dostanie w .... to chwile dam mu popracowac-nie gasze go od razu

*kable ,swiece,kopolka,paluch,cewka muszą byc igla(buma nie nawidzi "zlego" prądu

Autko mam od prawie poltorej roku i szczelnosc idealna,zadnych wyciekow i wszystko git.

Powiem tak i mam nadzieje ze nieuraze.M30 jesli kuleją to tylko z winy wlasciciela,wiek i archaiczna konstrukcje czas tak szybko niezlamie :P

Zadbane M30 zrobi przebiegi o jakich M50 czy nawet M60 nawet sie nie sni :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak i mam nadzieje ze nieuraze.M30 jesli kuleją to tylko z winy wlasciciela,wiek i archaiczna konstrukcje czas tak szybko niezlamie :P

Zadbane M30 zrobi przebiegi o jakich M50 czy nawet M60 nawet sie nie sni :P

bmw_beer <bmw_2> Dokładnie!

Sam marze o E34/E32 z M30tką pod maską,ale z kasą krucho... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kaspri84 do zagazowania zmusila mnie polska szara rzeczywistosc jak chyba kazdego z nas:( ostatnio dzwonil do mnie wujek z usa i pytal czy cena benzyny spadla bo u nich jak wczysniej caly bak do swojej toyoty lal to placil 40$ a teraz 19$ :shock: Aco do eksploatacji to naprawde dbam o silnik. Ps ja tez teraz uwazam ze to super silnik jak chodzi ok :mrgreen: <bmw_3>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...