Endriu250588 Opublikowano 14 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Siema ziomki.. mam e36 325i vanos 94r... i sie tak zastanawiam czy mam TĄ "szpere" w mej becie.. po czym poznać ze ona jes w aucie i o co chodzi z tym ze nie raz pisze SZPERA 25% ALBO 100%.. pomocy BO JEŚLI JEJ NIE MAM TO MAM ZAMIAR kupić TAKA :lol: <bmw_4> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal-lubin Opublikowano 15 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 100% to zaspawany most...uciazliwe do jazdy codziennej...25% to fabryczna... jak sprawdzic???podnies caly tyl i pokrec kolem...jezli bedziesz krecil jednym i drugie bedzie krecic sie w tym samy kierynku to znaczy ze masz szperunek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Endriu250588 Opublikowano 15 Listopada 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 dzisiaj podniosłem auto i kręciłem jednym kołem a drugie zaczęło sie kręcić w przeciwnym kierunku ale jak kolega zaczął kręcić drugim w tą samą stronę to jak ja pościłem to oba się kręciły razem w tą samą stronę ....ale jak auto odpaliłem i wałczyłem 1 bieg z kołami w górze to kręciły sie oba w tą samą stronę ale każde z nich da sie zatrzymać gołą ręką... Więc co jest nie tak albo czy tak ma być??????????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 15 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 podjedż sobie na jakąś lużnieszą nawieszchnię albo nawet i asfalcik i zrób start taki porządny jak dwa ślady zostaną to napewno jest ja jescze czuje na zakrętach bo tak lekko dupka trzeszczy przy szerokich kapciach jak skręcam a jak jedno kółko palić będzie oponkę znaczy szperki niet :lol: [ Dodano: 15 Listopad 08, 18:21 ] i tak jak pisze rafał 100% to most sztywny 25% fabryczna ale na 100% to byś nie pojeżdził to już wyczynówka jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterOKL Opublikowano 15 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 zrób start taki porządny jak dwa ślady zostaną to napewno jest ja swoją 320i potrafie tak zrobic a szpery nie mam (niestety) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 15 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 zresztą jak jest szperka to się czuję jak wspaniale bunia bokiem chodzi <bmw_1> [ Dodano: 15 Listopad 08, 18:28 ] zrób start taki porządny jak dwa ślady zostaną to napewno jest ja swoją 320i potrafie tak zrobic a szpery nie mam (niestety) no to już niewiem mi się wydaje że to się czuje ja nawet na wstecznym jak cofam to dupka trzeszczy zaznaczam że zbieżność igła nie 4 ślady [ Dodano: 15 Listopad 08, 18:29 ] jak niema szpery to mechanizm daje na jedno koło które ma lżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterOKL Opublikowano 15 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 jak niema szpery to mechanizm daje na jedno koło które ma lżej i tu sie zgodze <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jareknes Opublikowano 15 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 Ej Chlopaki temat szpery walkowany jest stale sa posty na ten temat wystarczy poszukac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 15 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 sam wiem jak to się szuka ale jak kogoś przypili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal80 Opublikowano 25 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 podnies tyl auta do gory i krec kolem jak sie beda oba krecic w jedna strone to szpera jest a jak w odwrotnych kierunkach to nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 25 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 podnies tyl auta do gory i krec kolem jak sie beda oba krecic w jedna strone to szpera jest a jak w odwrotnych kierunkach to nie ma Tak nie sprawdzisz czy jest szpera , olej jest na tyle gesty w moscie ze oba koła beda kreciły sie w tą samą strone przez co błędnie mozna zinterpretowac posiadanie owej szpery. Zeby to sprawdzic nalezy podwindowac jedna strone auta i sprobowac pokrecic jesli sie da pokrecic to nie ma szpery natomiast jesli nie to szpera jest :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal80 Opublikowano 26 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 w takim razie nie wiem juz jak to jest posiadam dwie sztuki bmw w jednej jest szpera tak twierdzi gosc z serwisu doszedl do tego po numerze vin i kola kreca sie jednym kierunku,w drugiej nie ma i kreca sie w przeciwnych kierunkach sadze ze olej nie ma tu nic do tego chyba ze ktos ma w moscie smole a nie olej [ Dodano: 26 Listopad 08, 12:35 ] zreszta na moja glowe most zeszperowany rozni sie zasada dzialania od zwyklego i jesli nie ma szpery to chodzby byl zalany jak wczesniej napisalem smola tez kola krecilyby sie w roznych kierunkach w koncu czyms te mosty musza sie roznic.Jesli sie myle to poprawcie mnie ale wydaje mi sie ze nie nie spotkalem jeszcze mechanizmu roznicowego nie zblokowanego zeby kola krecily sie w jednym kierunku.pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 26 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 dzisiaj podniosłem auto i kręciłem jednym kołem a drugie zaczęło sie kręcić w przeciwnym kierunku ale jak kolega zaczął kręcić drugim w tą samą stronę to jak ja pościłem to oba się kręciły razem w tą samą stronę ....ale jak auto odpaliłem i wałczyłem 1 bieg z kołami w górze to kręciły sie oba w tą samą stronę ale każde z nich da sie zatrzymać gołą ręką... Więc co jest nie tak albo czy tak ma być??????????????? Masz zwykły most. Szpera 100% (spaw) oznacza ,że oba koła dostają po równo Nm bez względu na to jaką mają przyczepność.(dwa ślady przy ostrym ruszaniu choćby jedno stalo na asfalcie a drugie w błocie no i przy okazji walka ze stałym ujażmianiem trakcji) Co do Twojego testu to wyklucza szpere 100%(spaw) bankowo. Co do szpery innej niż 100% również test ją wykluczył bo: Nie dziw się ,ze jak rozbujasz koła na podniesionym tyle to oba będą kręciły się w tą samą stronę bo wtedy nie ma miedzy nimi róznicy w oporach(przyczepności)mechanizm nie różnicuje wiec sie kręcą. W sytuacji -podniesiony tył i oba kręcą sie w tą samą stronę jest prawidłowe dla zwykłego mostu bo bezsensem jest konstruować most w którym napędzane jest tylko jedno koło a drugie poprostu się wlecze bezproduktywnie. Mechanizm różnicowy uaktywnia się w przypadku różnicy w oporach(przyczepności) względem siebie tych kół,więc jeśli jedno zatrzymujesz to robisz różnice i wtedy jest akcja. drugie koło zacznie kęcić sie szybciej o tą wartość jaką spowolniłeś to pierwsze. Gdybyś miał szperę 100% to ręce byś przypalił beż jakiejkolwiek różnicy w prędkości obu kół. Gdybyś miał szperę np 25% to w opisanym przez Ciebie tescie udałoby się Tobie trochę spowolnić koło które byś zatrzymywał(wtedy drugie o tą wartość by kręciło się szybciej) ale do zera byś go nie zatrzymał i w pewnym momencie również zaczęłoby smażyć ręce. Masz zwykly most [ Dodano: 27 Listopad 08, 00:42 ] Jesli sie myle to poprawcie mnie ale wydaje mi sie ze nie nie spotkalem jeszcze mechanizmu roznicowego nie zblokowanego zeby kola krecily sie w jednym kierunku.pozdro Szakal a przyglądnij się jak ktoś kręci bąki z mechanizmem różnicowym(zwykłym): upala się jedna opona(koło) od stony odciążonej tymczasem drugie kolo bez palenia toczy się również w tą samą stronę inaczej nie ma(przecież nie będzie toczyć się w przeciwną) kiedy jest takie upalanie (jedno na maxa kręci a drugie się toczy to mechanizm różnicowy zwykły ma sporo roboty żeby wyrównać różnice i może szybko klęknąć) kręcenie bąków ze szperunkiem nie obciąża tak samego mostu bo i tak nawet to dociążone kolo będzie upalane a różnica prędkości(oporów toczenia)z którą musi zmierzyć się taki most będzie o np 25% mniejsza i to w zależności od szpery jaką mamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broder Opublikowano 27 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Zeby to sprawdzic nalezy podwindowac jedna strone auta i sprobowac pokrecic jesli sie da pokrecic to nie ma szpery natomiast jesli nie to szpera jest :wink: Dokladnie - podnosisz jedna strone auta lewarkiem i krecisz tylnym kolem. Jak sie zakreci to szpery nie ma , jesli sie nie da krecic - masz szpere. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.