miki78 Opublikowano 19 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2006 Jeżdżąc na gazie z samochodu znika benzyna, na 100km ok. 1,5litra benzyny. Czyli jazda na gazie jest nie opłacalna. Paliwem nie śmierdzi, również nie były widoczne wycieki benzyny. Na komputerze nie było żadnych błędów silnika, pracował idealnie. Sonda lambda pracowała ładnie. Wszyscy mechanicy mówili że musi być bak dziurawy lub przewód, nawet mówili że paruje. Samochodu nigdzie nie oddałem. Połączyłem przewód dopływowy i odpływowy. Paliwo nie znikało, czyli tak jak myślałem gdzieś jest nieszczelność w układzie zasilania Montronic. Więc założyłem przekaźnik, który wyłącza pompę paliwową, w momencie przejścia na gaz. Okazało się, że ubytki są dalej benzyny jeżdżąc na gazie. Założyłem przewód przezroczysty żeby zaobserwować, kiedy, w jakim momencie i czy w ogóle idzie benzyna. Przełączyłem instalację gazową na tryb awaryjny (zapalanie tylko na gazie) zauważyłem, że przy rozruchu rozrusznika paliwo przez ok. 1sek jest wyciskane. Więc odłączyłem bezpiecznik z pompy, paliwo już nie było wyciskane. Codziennie rano po odpaleniu samochodu wyciągałem bezpiecznik pompy a wieczorem wkładałem. Myśląc, że paliwo nie będzie znikało, a kiedyś pobawię się z nieszczelnością układu wtryskowego. A tu niespodzianka paliwo dalej znikało ( czyli zasysa to co jest w przewodach). Więc codziennie rano wyciągam bezpiecznik pompy i ściągam przewód paliwowy a wieczorem zakładam. Paliwo nie znika, no może troszeczkę to co się rozleje przy ściąganiu przewodu paliwowego. Teraz zastanawiam się co to może być, powiedział bym że wtryski nie trzymają ale samochód równo pracuje idealnie, sonda to potwierdza. Chyba że wtryskiwacz rozruchowy puszcza ale to też by było widoczne na sondzie. Co wy na to? Może ktoś miał podobną sytuację. Ta moja Bawarka po nocy na zimnym silniku (temp. powie. poniżej +10 stopni C) nie zapala na gazie. Więc codziennie poświęcam jej 2 min. Już niedługo wiosna . Fajnie że będzie zapalała na gazie choć jest to nie zalecane. Ale trzeba zlokalizować te znikanie paliwa. <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 19 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2006 bez przesady , powinenes zapalać na benzynie , zalecaja też żeby raz na jakiś czas pojeżdzić na benzynie, chyba nie chcesz szybkiej śmierci silnika :!: a z ta zabawą wieczorem odłączasz rano podłączasz to jakaś paranoja :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 19 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2006 Jednym slowem jak anrazie mordujesz swoj silnik ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki78 Opublikowano 19 Marca 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2006 Paranoja? Ile kilometrów rocznie robisz? Ja dziennie od 100 do 300. Licz 1,5 do 4,5l benzyny + normalne spalanie na gazi Czyli sam rozruch by kosztował od 5,25zł do 15,75zł + 27zł gaz 100km Czas i pora to zrobić ale wież mi że nie ma czasu. A jak widzisz zlokalizowanie tego ubytku nie bedzie proste. Gaz jest suchy ma też inną temperaturę spalania, ale to nie oznacza że silnik zajedzie się. Pomyśl że bardziej szkodliwe dla silnika jest przekroczeni obrotów 5000tyś, nie wymienianie olejów. Na gazie zawsze wypalają się zawory i gniazda. Ale to już inny temat. Pozdraiam bmw_beer l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 19 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2006 Pomyśl że bardziej szkodliwe dla silnika jest przekroczeni obrotów 5000tyś, cooooooo?? jakby było szkodliwe to odcięcie by zrobili np. przy 4500, bardziej szkodliwe jest jeżdżenie na za niskich obrotach, na wysokich silnik się NIE NISZCZY, gaz to dopiero niszczy hehehehe :evil: nie wiem czy po miescie czy w trasie, moja M40 1,8 liczac w mieście 10 litrów to wychodzi koło 36 zeta czyli jaki wniosek: wyrzuć gaz mniej kłopotów :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pershing Opublikowano 19 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2006 Niszczy sie Piotrze niszczy , nie raz byłem swiadkiem zabijania całkiem dobrego silnika na paleniu gumy mimo że silnik nie przekroczył obrotów odcinki. A niskie obroty swoja drogą , pierwsze padna panewki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki78 Opublikowano 19 Marca 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2006 Piotr, Hi, hi... no co ty wyrzucić gaz?Wwystarczy zrobić tą benzynkę i nie będzie trzeba poświęcać 2 min dziennie, co jest uciąrzliwe w pewnym sensie. bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajac Opublikowano 19 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2006 To ze paliwo znika majac zle zalozona instalacje gazowa to zadna nowosc a mianowicie; dlatego zle ze podczas palenia na gazie pompa paliwowa powinna byc odlaczona poniewaz przez ulamki sekund podczas palenia na gazie pompa pcha nadal paliwo ktore pozniej jest spalane razem z gazem a TO NIE DOPUSZCZALNE.U mnie od razu w gazowni odlaczyli pompe jak pale na gazie i na nim jezdze poniewaz nie dosc ze pchala by paliwo to przy jego malych ilosciach w zbiorniku lub jezdzie na zydzie po pewnym czasie by sie zatarla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid325 Opublikowano 19 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2006 Mi podobnie znikało paliwo i przyczyną tego był pęknięty wężyk przy listwie wtryskowej i wcale tego nie było widać :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pershing Opublikowano 19 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2006 U mnie też ten węzyk pękał , juz 2 razy wymianiałem , a nie śmierdziało ci paliwem wtedy z dmuchawy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid325 Opublikowano 19 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2006 Trochę czuć było ale silnik ciepły i szybko wysychało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki78 Opublikowano 19 Marca 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2006 Zając Instalacja przypuszczam że jest dobrze założona, w tym warsztacie zakładałem już 5 instalację zawsze było wszystko ok. Raczej jest to nie możliwe żeby spalał gaz i bezyne, za równo pracuje. W dodatku ubytek paliwa jest widoczny równiesz na trasie, kiedy pompa jest całkowicie odłączona. Ale bedę miał to na uwadze może coś zostało przeoczone? Pershing, Dawid W moim przypadku raczej wężyk można wykluczyć, nie śmierdzi. W dodatku pompa nie pracuje całkowicie. Postaram się zaopserwować ten wężyk dla pewnośći. Dzięki za podawanie usterek w waszych <bmw> może w ten sposób znajdę przyczynę. <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid325 Opublikowano 19 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2006 Ja po tym wymieniłem wszystkie wężyki i teraz ani kropla nie ubywa :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki730i Opublikowano 19 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2006 zrob tak: zapal na gazie(odlacz bezpiecznik) i jak bedzie nagrzany silnik to na wolnych obrotach zakrec butle. zobacz czy zgasnie czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rumunm5 Opublikowano 19 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2006 To ze paliwo znika majac zle zalozona instalacje gazowa to zadna nowosc a mianowicie; dlatego zle ze podczas palenia na gazie pompa paliwowa powinna byc odlaczona poniewaz przez ulamki sekund podczas palenia na gazie pompa pcha nadal paliwo bzdura pompa powinna chodzic nonstop (tak jest przystosowana poto zamykane sa wtryskiwacze a silniki na wtrysku zaleca sie odpalanie na benzynie poniewaz po 1 parownik musi sie lekko rozgrzac aby odpowiedno rozparowywac ten gas po drogie sonda musi zaczac dobrze pracowac po 3 kiedy przelaczamy z gazu na benzyne niema tej zwloki aby pompa ruszyla i napompowala benze wybacz nic do ciebie niemam mozesz byc zle poinformowany lecz jak do konca niewiesz to niewprowadzaj ludzi w blad dobry warsztat gazowy to moze potwierdzic <bmw_1> <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rumunm5 Opublikowano 19 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2006 a tak poza tym to te paliw ktore ubywa spotkalem sie z niektorymi autami kttorym komputer sam odlicza benzyne sadzac po kilometrach i automatycznie wskaznik opada moj kolega tak mial i aby zresetowac sciagal na chwile kostke ze zbiornika i sie wskznik sie podniosl do poprzedniego poziomu to byl peugeot 605 a drogi przypadek to bmw e34 92rok 2.0cm3 sadzac po kilometrach komputer przeliczal zuzycie paliwa ale paliwo nieuciekalo tylko wskaznik opadal mimo jazdy na gazie po wylaczeniu kluczyka np.postoju komp sie resetowal i poziom powracal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 19 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2006 Zdania sa rózne na temat gazu , ale wydaje mi sie ze mimo wszystko pompa powinna chodzic cały czas , nie wiem czy nie jest to niezbedne do chłodzenia wtrysków . Poza tym raz na jakis czas wypada przepalic auto na benzynie , ja mam w pasacie instalacje od 3 albo 4 lat i przelatane juz 110tys na gazie , ale nigdy nie odpalam na gazie , zawsze na benzynie . W zimie to przynajmniej ten pierwszy kilometr przejezdzam na benzynce natomiast latem to praktycznie po parunastu metrach przerzucam na gaz bo woda w układzie nie jest az taka zimna :wink: Ale jak to mowią co gaz to obyczaj :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łazik Opublikowano 20 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2006 mój też bierze paliwka ale około 2-4 litrów na 1000-1500 km.sam dokładnie niewiem bo niemierzyłem przynajmniej tak pokazuje kontrolka od stanu paliwa.no ale ja zawsze pale na paliwie.w lecie przerzucam zaraz na gaz a w zimie po ok.500 metrach :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iria Opublikowano 23 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2006 ja sie nie znam na gazie ale co do 5000 oborotow i wiecej to raczej przesada ja juz kilkoma autami zrobilem po 100 tys mil to jakies 162 tys kil i przewaznie na 5 tys jezdzilem i wogole katowalem silnik a olej czasem po 16 tys kil wymienialem z braku czasu i checi i jedynie co wymienilem to pompe wodna w jette 2000 2.0 8 zaworowa i wiejcej nic a dlatego wymienilem bo to szmelc plastikowy i popekala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid325 Opublikowano 23 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2006 Dla poloneza lub fiata to by było katowanie 5000obr. zdaje mi się że BMW lubi większe obroty :roll: bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 23 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2006 Dokladnie silniki BMW sa to silniki wysoko obrotowe ... Wiadome jest to ze jak ktos bedzie ciagle jezdzic na jedynce lub dwojce na 6 tys to meczy silnik ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 23 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2006 Dokladnie silniki BMW sa to silniki wysoko obrotowe ... Wiadome jest to ze jak ktos bedzie ciagle jezdzic na jedynce lub dwojce na 6 tys to meczy silnik ... Wysoko obrotowe ?? zawsze myslalem ze japonia robiła silniki gdzie w seryjnych hondziawkach odciecie bylo kolo 8,5tys :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maltarn Opublikowano 23 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2006 Dokladnie silniki BMW sa to silniki wysoko obrotowe ... Wiadome jest to ze jak ktos bedzie ciagle jezdzic na jedynce lub dwojce na 6 tys to meczy silnik ... Wysoko obrotowe ?? zawsze myslalem ze japonia robiła silniki gdzie w seryjnych hondziawkach odciecie bylo kolo 8,5tys :?: Z tego co słyszałem to w 2.2 V-TEC odcinka przy 9800rpm :mrgreen: a moment przy ok 6000rpm :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łazik Opublikowano 23 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2006 no m3 e30 m wersji rajdowej[300km] kręciło się z tego co wyczytałem do 9300 tyś/min :mrgreen: ale czy to prawda? :roll: :roll: :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 23 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2006 no m3 e30 m wersji rajdowej[300km] kręciło się z tego co wyczytałem do 9300 tyś/min :mrgreen: ale czy to prawda? :roll: :roll: :roll: No wszystko fajnie pieknie ale Trolowi chodzilo o zwykłe beemki ze sa wysoko obrotowe dlatego nie bardzo rozumiem co miał na mysli :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.