Sorek_19 Opublikowano 2 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Witam. Jestem tu nowy, od kilku miesiecy jestem posiadaczem BMW E30 Kombi. Koles od ktorego kupowalem twierdzil ze zrobil swap silnika z m20b20 na m20b25. W dowodzie mam wbite ze jest to 320 (m20b20). I nie wiem jaki w koncu mam silnik :twisted: Kolektor ssacy jest od silnika m20b20, na glowicy wybite jest 2,5 czyli m20b25. Jak jeszcze moge sprawdzic jaki mam silnik?? Prosze o pomoc. Tutaj jest fotka: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/273f42debf3fa6a3.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 2 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Witam rozważmy inną drogę dedukcji.Wydaje mi się ,ze jeśli zrobisz setkę w około 8 sekund to masz m20b25 :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 3 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 nr.koń. glowicy 2.5 to 885 i powinno byc jeszcze oznaczenie 2.5/2.7na głowicy ps.jak by co to posiadam kolektor ssacy od 2.5 na sprzedanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pudzianek_19 Opublikowano 3 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 jeżeli na głowicy ma wybite 2,5 albo 2,5/2,7 to na 100 % to 2500 cmm , a jeżeli nie ma nic , albo jest 2,7 to może to być albo eta ( 2,7 ) albo 2,0 , nie mozna było dopasować głowic z 2,0 do 2,5 , tłoki waliły by w zawory , no chyba że ktoś zastosował płaskie tłoki od diesla ... ale za duzo roboty , ale wtedy to czułbyś moc ... i to sporą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sorek_19 Opublikowano 3 Listopada 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Zrobie setke w 8 sekund napewno. na glowicy miedzy 1 a 2 swieca jest takie koleczko i tam wybite jest jak byk 2,5. Wiec glowica jest od 2,5 litra. A jakie sa objawy tego ze przeplywka jest od 2 litrowego silnika??? Moze slabiej "ciagnac" i przerywac na niskich obrotach??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 3 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 jezdzisz samochodem i nie wiesz co masz pod maska? ten cały silnik to 2.5 ssacy ze zdjecia tez wyglada na 2.5! a skad wiesz ze przepływka jest od 2.0? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 3 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 no chyba że ktoś zastosował płaskie tłoki od diesla ... ale za duzo roboty , ale wtedy to czułbyś moc ... i to sporą . moglbys rozwinac mysl........... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sorek_19 Opublikowano 3 Listopada 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 No jezdze i nie wiem co jest pod maska. Bo kolektor ssacy jest napewno od 2 litrowego silnika, przeplywka jest od 2 litrowego poniewaz jej numer konczy sie na 83, na glowicy jest wybite 2,5. Numery silnika znajdujace sie po lewej stronie od lapy mocujacej silnik od strony kierowcy sa takie: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1e38bcd7faa319f6.html Czy teraz mozna okreslic jaki to silnik???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pudzianek_19 Opublikowano 3 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 no chyba że ktoś zastosował płaskie tłoki od diesla ... ale za duzo roboty , ale wtedy to czułbyś moc ... i to sporą . moglbys rozwinac mysl........... głowica z od 2,0 ma bardzo małą komorę spalania ( w silniku m20 ) , ale głowica od 2,0 pasuje tylko do silnika 2,0 albo Ety ale tej zwykłej , a tak ogólnie to chodzi oto że tłoki w 2,0 oraz w starej ecie są płaskie dzięki czemu głowica mozna spokojnie załozyć głowicę od 2,0 do ety , zwiekszy się dość sporo Cisnienie natomiast w silnikach 2,5 oraz super eta tłoki są wypukłe , co powoduje że lekko wystają poza obrzeża tulei , jakby zastosował głowice do super ety albo od 2,5 to niestety zawory waliłby o tłoki , ale jest jeszcze jedna opcja wał od diesla , tylko nie pamiętam czy od 2,4 czy od 2,5 ( róznica jest na panewkach bodajże - ilość zamków i po której stronie się znajdują ....) do tego płaskie tłoki i można już załozyć głowicę od 2,0 ... a i jeszcze średnica dolotu oraz wydechu , chodzi o kolektory , jest tam też pewnie ograniczenie , otwór w głowicy 2,0 dolotu i wydechu jest mniejszy , trzeba go odpowiednio rozwiercić oraz dopracować do większych kolektorów od 2,5 - ale to nie duża róznica 2 mm albo 3 , ale to już jakieś % mocy jest ... to takie małe sprostowanie .... [ Dodano: 3 Listopad 08, 22:20 ] No jezdze i nie wiem co jest pod maska. Bo kolektor ssacy jest napewno od 2 litrowego silnika, przeplywka jest od 2 litrowego poniewaz jej numer konczy sie na 83, na glowicy jest wybite 2,5. Numery silnika znajdujace sie po lewej stronie od lapy mocujacej silnik od strony kierowcy sa takie:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1e38bcd7faa319f6.html Czy teraz mozna okreslic jaki to silnik???? to nie tak powinno wyglądać , powinno być pomiędzy 1 a 2 cylindrem , tzn na głowicy pomiędzy 1 a drugą fajką od świecy ... no gdzieś w tym miejscu , i wybite w kółku 2,5/2,7 to wtedy na 99% albo 2,5 albo super eta . ja mam przepływkę od 2,0 i nie czuć róznicy .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.