dawid357 Opublikowano 30 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Witam. Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć, jak wygląda obieg wody w bmw e39 2.8 98r. chodzi mi dokładniej o to którym przewodem wpada woda do nagrzewnicy a którym z niej wypływa... I od czego jest ten trzeci przewód do nagrzewnicy?? Potrzebuje tego gdyż chyba mam źle podpięty reduktor od gazu i zdarza mu się zamarznąć :evil: A tak być nie może.. Miałem e34 2,5 na blosie i chodziła niczego sobie, a z tą mam problem.. Więc jeśli by ktoś był w stanie opisać pod które przewody ma być podpięty reduktor był bym bardzo wdzięczny uklon_bmw Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YontecK Opublikowano 31 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Hej! http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD51&mospid=47544&btnr=64_0676&hg=64&fg=18 Z tego schematu wynika że dolny wąz to zasilanie nagrzewnicy, które idąc przez zawory i pompke recyrkulacyjna rozdzielane jest na lewą i prawą strone nagrzewnicy (ogrzewanie dwustrefowe, dla kierowcy i pasażera) i później wraca górnym wężem spowrotem do układu chłodzenia silnika. W tym przypadku najlepiej będzie umieścić reuktor pionowo pomiedzy tymi dwoma wężami (5; 12) żeby sie nie zapowietrzał. Pozdrawiam <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 31 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 W tym przypadku najlepiej będzie umieścić reuktor pionowo pomiedzy tymi dwoma wężami (5; 12) Według mnie powinien być założony na przewodzie nr5. żeby sie nie zapowietrzał. Tego nie rozumię :? Jak ma się zapowietrzać skoro w układzie nie powinno być powietrza :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YontecK Opublikowano 31 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Przy załozeniu że jest umieszczony pionowo, jak do jego górnego króćca podłączysz zasilanie a do dolnego powrót to mam wrażenie że się zapowietrzy. W układzie nie ma powietrza wtedy kiedy całe powietrze zastąpi ciecz chłodząca a jak nie da rady zastapić go w reduktorze to będzie zapowietrzony. Mozliwe że masz rację co do tego węża nr5. Ja u siebie juz w drugim aucie mam podłączony reduktor właśnie w ten sposób. E30 w takim stanie już kupiłem, a w e32 sam tak zamontowałem i jest ok, reduktor nie marźnie, a ogrzewanie wewnątrz auta działa tak jak przed montażem lpg działało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 31 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 tak jak pisze przedmówca YontecK powinienies miec podpiete pod przewody oznaczone 5-12 to jest jak najbardziej prawidłowo, nie bedzie zadnego problemu z ogrzewaniem lub jakim kolwiek zapowietrzaniem przy właczonym lub wył. ogrzewaniu bo zawor ogrzewania omijasz, jak tak bedziesz miał podłonczone napewno bedzie wszystko ok. Wiem z własnego doswiadczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 31 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Przy załozeniu że jest umieszczony pionowo, jak do jego górnego króćca podłączysz zasilanie a do dolnego powrót to mam wrażenie że się zapowietrzy. W układzie nie ma powietrza wtedy kiedy całe powietrze zastąpi ciecz chłodząca a jak nie da rady zastapić go w reduktorze to będzie zapowietrzony. Nie ma takiej możliwości :!: Jeśli w układzie jest powietrze (i wtedy może reduktor zamarzać) to znaczy, że jest coś nie tak, albo jest źle odpowietrzony układ :!: A odpowietrznik jest zazwyczaj w najwyższym punkcie układu chłodzącego, dlatego niema to znaczenia w jakiej pozycji jest reduktor, byle nie wystawał ponad maskę :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid357 Opublikowano 1 Listopada 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Dziękuje pięknie za pomoc <bmw_1> Tak jak mówicie miałem podpięty reduktor równolegle do przewodu 5 i 12 jednak wlot i wylot był zamieniony przy reduktorze... Odpowietrzyłem całość standardowo wąż pod sufit i przelewanie całego układu, narazie jest ok.. mam nadzieję, że tak pozostanie Dzięki jeszcze raz pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YontecK Opublikowano 2 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Tak jak mówicie miałem podpięty reduktor równolegle do przewodu 5 i 12 jednak wlot i wylot był zamieniony przy reduktorze... Czyli do górnego króćca zasilanie, a do dolnego powrót? -tak w ramach ścisłości pytam, żeby potwierdzić moja teorie na temat niemożliwości odpowietrzenia układu chłodzenia z tak właśnie podłączonym reduktorem A co do odpowietrzania to ja zawsze robię tak: Przekręcam kluczyk, włączam ogrzewanie na max, wlewam powoli płynu tyle ile wejdzie, odkręcam odpowietrznik na termostacie aż do momentu kiedy zacznie lecieć z niego woda bez bąbli powietrza, potem go zakręcam, zakręcam korek wlewu, odpalam silnik i oserwując wskazówkę termometru czekam aż się nagrzeje do normalnej temperatury pracy, gaszę silnik i jeszcze raz odkręcam odpowietrznik na termostacie, jeżeli leci z niego woda bez powietrza to zakręcam a później już tylko cieszę się jazdą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.