szafarzszafarz Opublikowano 24 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 Moja bmka E36 318 z 1993 r z silnikiem m40 z gazem CHYBA łapie lewe powietrze doradzcie mi jak to sprawdzić no i gdzie ona może je łapać :?: :?: :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kri$$ Opublikowano 24 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 sprawdź stan gumowych elementów układu dolotowego: rurek, węży - może sparciały, w końcu wiekowe autko, oraz ich zamocowanie - może jest za luźne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 24 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 Możesz też użyć tzw."startera" lub "samostartu" różnie mówią,to taki rozpuszczalnik w sprayu. Na odpalonym motorze,jeśli przerywa psikasz po kolei po wężach i słuchasz czy zmienia się praca silnika,bo np.w miejscach trudno dostępnych(kolektor ssący od spodu)ciężko jest coś wyczuś palcami czy zobaczyć. Jak pryśniesz w którymś miejscu i ewidentnie załapie lepsze obroty,a jak powtórzysz operację i sytuacja się powtórzy,masz pewność,że tam jest nieszczelność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YontecK Opublikowano 25 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Października 2008 a jakie objawy masz że wydaje Ci się że lewe powietrze łapie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szafarzszafarz Opublikowano 25 Października 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Października 2008 gumowe elementy wszystkie sprawdziłem i nie wiem czy czasem nie były wymieniane bo są jak nowe (może poprzedni właściciel miał już ten sam problem i wymienił wszystkie elementy gumowe) A objawia mi się to tym, że kiedy jadę samochodem około 100km/h i chcę wyprzedzić inny samochód to redukuję bieg i jeśli mam powyżej 4 tys obrotów to tracę moc i silnik dziwnie zaczyna mi przerywać, a jeśli jadę na gazie to wybija mi gaz a kiedy na benzynie to tracę moc i muszę spuścić silnik z obrotów, pochodzi chwilę na wolnych obrotach i znów zaczyna chodzić normalnie. Pytałem wielu osób i wszyscy zgodnie stwierdzili że to lewe powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YontecK Opublikowano 25 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Października 2008 Silnik m40; m42; m43 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szafarzszafarz Opublikowano 26 Października 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 To jest BMW E-36 318 1993 rok produkcji i silnik jeszcze m-40 benzyna + gaz lovato Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YontecK Opublikowano 26 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 A w jakim stanie masz świece, kable zapłonowe, palec rozdzielacza i całą kopułkę? Miałem kiedys podobnie w moim m40 i sie okazało że cewke zapłonowa mam uszkodzoną. pękł ten bolec w gnieździe do którego się kabel wysokiego napięcia podłącza. Co do gum które wyglądaja jak nowe, to mozna by jeszcze sprawdzić starterem tak jak kolega wyżej napisał kolektor dolotowy przy łączeniach z głowicą, tam też są uszczelki, które nie wymieniane przy zdejmowaniu kolektora potrafią być nieszczelne. A w jakim stanie masz rozrząd? popychacze hydrauliczne są ciche czy juz słychać hałas? Pisząc że wybija Ci gaz masz na myśli strzały i wybuchy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szafarzszafarz Opublikowano 26 Października 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 Świece kupiłem nowe NGK vline 20 a co do rozrządu to nie wiem autko kupiłem 2-3 miasiące temu wszystko jest oki tylko wlasnie ten jeden problem. Słychac takie stuki jak przy dizlu to zawór już jest zużyty ale pytałem że to normalka w BMW i z tym można jezdzić A jak sprawdzić rozrząd i ten palec sam to moge zrobić?? [ Dodano: 26 Październik 08, 10:43 ] A że wybija gaz no to raz tak strzeli i zabezpieczenie wybije albo takie 2 węże takie standardowe wybijannie gazu tak jak to w wiekszosci aut sie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YontecK Opublikowano 26 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 Stuki jak przy dieslu to własnie zawieszające się popychacze lub zużyta reszta rozrządu (wałek, dzwigienki, pastylki). Czy to jest normalka? hmm... to jest przypadłość silników m40 ale da się zrobic tak żeby tego nie było. Zużyte zawory to niestety temat do remontu w takim przypadku silnik nigdy nie osiągnie pełnych swoich możliwości i na dodatek będzie prawdopodobnie palił więcej oleju silnikowego niż benzyny. A wymieniany był pasek rozrządu?? Teoretycznie powinien być wymieniany co 60tys km o ile się nie mylę. Doraźnie palec i kopułkę rozdzielacza zapłonu mozna wyczyścić i raczej jesteś w stanie sam to zrobić (polecam lekturę książki Sam naprawiam BMW E30 lub E36, mozna ją w sieci znaleźć z nieoficjalnych źródeł, aczkolwiek wersja papierowa jest o wiele lepsza). Co do zdiagnozowania zużycia części rozrządu to trzeba odkręcić pokrywę rozrządu i zbadać wizualnie jak wygląda wałek (mam tu na myśli wyżłobienia, które powstają na skutek ślizgania się po nim dzwigienek) Jak wyglądaja same dzwigienki (czy widac na nich jakieś wytarcia, nierówności itp) i prawdopodobnie wymienić popychacze, bo z tego co wnioskuję to właśnie one robią hałas w stylu diesla. Co do tych wybuchów to w m40 da się je zredukować do minimum a nawet do zera. po wymianie układu wysokiego napięcia i po regulacji gazu nie powinno byc z tym problemów przez jakies 15tys km, później świece wymienic wyczyścić kopułke i rozdzielacz i kolejne 15tys. Teraz mi przyszło coś jeszcze do głowy. A jak na luzie auto przegazujesz to też Ci się tak robi że się dusi prycha itd? wpadł mi jeden pomysł do głowy że może to byc wina przepływomierza, a własciwie klapki w nim która się zacina w położeniu otwartym i przez to się dławi silnik bo sterownik błedne dane otrzymuje z przepływomierza, a właśnie przy około 4tys obrotów i przy przyspieszaniu klapka otwiera się na max. W jakim stanie jest przepływomierz? wygląda na grzebany? Ma jakies nawiercenia lub innego rodzaju ingerencje? Dla sprawdzenia możesz go wyjąć i sprawdzić ręką czy jak na max sie otworzy to cz spowrotem klapka wraca na swoje miejsce sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szafarzszafarz Opublikowano 26 Października 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 Oki wielie dzięki jutro to wszystko posprawdzam i napisze Jeszcze raz dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pudzianek_19 Opublikowano 26 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 Świece kupiłem nowe NGK vline 20 a co do rozrządu to nie wiem autko kupiłem 2-3 miasiące temu wszystko jest oki tylko wlasnie ten jeden problem. Słychac takie stuki jak przy dizlu to zawór już jest zużyty ale pytałem że to normalka w BMW i z tym można jezdzić A jak sprawdzić rozrząd i ten palec sam to moge zrobić?? [ Dodano: 26 Październik 08, 10:43 ] A że wybija gaz no to raz tak strzeli i zabezpieczenie wybije albo takie 2 węże takie standardowe wybijannie gazu tak jak to w wiekszosci aut sie dzieje jeżeli masz starzały w dolot to na 90 % wypalone gniazda zaworowe !!! dobra i sprawna głowica a przede wszystkim szczelna nie cofnie Ci ognia do dolotu . Praktycznie każde bmw które strzela na gazie ma wypalone gniazda zaworowe , potwierdzone w praktyce . Albo jak masz zawory hydrauliczne to winą są popychacze . Skutki zaniedbania mogą być bardzo kosztowne !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 26 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 Słychac takie stuki jak przy dizlu to zawór już jest zużyty ale pytałem że to normalka w BMW i z tym można jezdzić Przypuszczam że to jest przyczyną :!: Rozrząd jest już na tyle zużyty, że przy wyższych partiach obrotów zawory nie otwierają się na tyle dostatecznie, aby komory spalania mogły wystarczająco opróżnić się ze spalin, a gaz nie jest wystarczająco zasysany i wybuch następuje w kolektorze a nie w komorze. Auto dlatego jest zamulone <bmw_4> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YontecK Opublikowano 27 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 Jestem za tym żeby najpierw sprawdzić najtańsze przypuszczalne przyczyny, a potem droższe. Bądźmy dobrej mysli A długo w Twoim aucie jest juz instalacja gazowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szafarzszafarz Opublikowano 30 Października 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 A więc wreszcie dopadłem trocgę czasu Sprawdziłem kable zapłonowe widać że są nie oryginalne już ktoś je wymieniał ale wydaje mi sie że są ok ( chyba że w środku gdzies sa juz przegrzane) Palec ten co wybiera na który kabel ma iśc iskra tez chyba jest ok troszke wytarty ale minimalnie Przepływomierz rozkręciłem i ta klapka wsrodku lekko chodzi nie tak bardzo lekko ale żadnych jakichś zacięć nie ma jedyny opór sprawia sprężyna Lewe powietrze sprawdzałem i to nie jego wina bo nigdzie nie ma lewego powietrza Pojawiła sie też nowa koncepcja że wina jest zatkany filtr paliwa ale ja w to wątpie bo kolega mówi że mi sprawdzi wsiadł do auta jedynka i gaz żeby koła zaczęły palic gumy ale jest tak że chwileczke zaczną palic i zaraz silnik spada z obrotów jakby sie dusił i on własnie mówił że filtr paliwa jest zatkany W każdym razie dalej jest to co było [ Dodano: 30 Październik 08, 09:27 ] Na luzie jak autko stoi i je przegazuje to tosamo się dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pudzianek_19 Opublikowano 31 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Pojawiła sie też nowa koncepcja że wina jest zatkany filtr paliwa ale ja w to wątpie bo kolega mówi że mi sprawdzi wsiadł do auta jedynka i gaz żeby koła zaczęły palic gumy ale jest tak że chwileczke zaczną palic i zaraz silnik spada z obrotów jakby sie dusił i on własnie mówił że filtr paliwa jest zatkany durna metoda , tak się sprawdza filtra paliwa , po prostu jak silnik nie może osiągnąć obrotów albo wolno to robi to wtedy jest podejrzenie filtra paliwa , tak samo jak filtra powietrza . ,,, zmień kolegę hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter17 Opublikowano 31 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 a co moze byc przyczyna jezeli autko ciezko odpala, a jak odpali to sa wystrzaly w dolocie i w pewnym momencie gasnie jakby paliwa nie dostalo?? filtry sa nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 31 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Na luzie jak autko stoi i je przegazuje to tosamo się dzieje Zmień fitr, koszt nie wielki, a wykluczysz "podejrzanego" :!: Jeśli to dalej będzie to nadal obstaje przy tym ca napisałem wyżej. Podjedź jeszcze na stację diagnostyczną i sprawdź skład mieszanki paliwo-powietrze. durna metoda... ...,,, zmień kolegę hehe Podpisuję się pod tym. <bmw_4> a co moze byc przyczyna jezeli autko ciezko odpala, a jak odpali to sa wystrzaly w dolocie i w pewnym momencie gasnie jakby paliwa nie dostalo?? filtry sa nowe Sprawdź świece i przewody WN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YontecK Opublikowano 31 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Piter17 napisał/a:a co moze byc przyczyna jezeli autko ciezko odpala, a jak odpali to sa wystrzaly w dolocie i w pewnym momencie gasnie jakby paliwa nie dostalo?? filtry sa nowe Sprawdź świece i przewody WN I szczelnośc dolotu. najczęściej gdzieś od spodu jest nieszczelność lub na węzu od silniczka krokowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek44 Opublikowano 31 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Panie pan pasek rozrzadu wymien lepiej. Koszt okolo 100zl. Ja nie wymienilem bo silniczek chodzil elegancko-az urwal sie pasek. Koszt 350 euro plus pierdółki. Wlasnie jestem w trakcie wymiany silnika. Jak kiedys klepaly mi zawory to na wyzszych obrotach nie bylo problemu z przyspieszaniem. Jak wymienilem popychacze klekot ustal i auto nieznacznie prawie nieodczuwalnie lepiej sie rozpedzalo, no ale klekot ustal. Ogolnie ja polecam na poczatek nic nie kupowac tylko poswiecic troche czasu autku. Wykrecic caly "gaznik" mam na mysli dolot powietrz i paliwa. Pr\eplywka, przepustnica, silnik krokowy dotrzec az do wtryskow i wszystko to w benzynie umyc. Ja tak kiedys zrobilem i auto wyraznie zrywniejsze bylo. Obroty rowniejsze, zadnych szarpniec normalnie cacko. Na twoim miejscu jednak przede wszyskim wymienil bym ten pasek i popychacze. Mam ten sam silnik i duzo z nim przezylem. Z tym ze ja zyje a silnik padl-przez pasek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter17 Opublikowano 31 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 przewody sa nowe i swiece tez nowe boscha autko jezdzi na benzynie, na gdy wykrecilem swiece byly mokre od benzyny tak jakby wogole iskry nie bylo, fajki tez sa nowe, czy to moge byc cewki ze nie przepala benzyny?? czy moze komputer poszedl sie ******?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pudzianek_19 Opublikowano 1 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 przewody sa nowe i swiece tez nowe boscha autko jezdzi na benzynie, na gdy wykrecilem swiece byly mokre od benzyny tak jakby wogole iskry nie bylo, fajki tez sa nowe, czy to moge byc cewki ze nie przepala benzyny?? czy moze komputer poszedl sie ******?? kopułkę sprawdź , bo to wychodzi na kopułkę , hmm cewka to raczej na amen siada chodź może być przebicie na cewce tej od pobudzenia i prad jest mniejszy , do tego warunki pogodowe i słaba iskra . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YontecK Opublikowano 1 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 a co moze byc przyczyna jezeli autko ciezko odpala, a jak odpali to sa wystrzaly w dolocie i w pewnym momencie gasnie jakby paliwa nie dostalo?? filtry sa nowe Mam jeszcze jedna koncepcję na te dolegliwości. Może to być wina regulatora ciśnienia paliwa, który umieszczony jest na listwie wtrysków. Może mieć pękniętą membranę i wtedy paliwo przedostaje się do kolektora dolotowego przez wężyk podciśnienia. Co skutkuje zalewaniem się silnika (mokre świece, nieprzepalona benzyna w cylindrach). Żeby sprawdzić czy to wina regulatora najlepiej było by podmienić od kogoś, ale można też sprawdzić poprostu czy w węzyku od podciśnienia znajduje się benzyna, po próbie odpalenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gilus140 Opublikowano 29 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Mam podobny problem z moja bima. Ciezko zapala jak juz zapali to chodzi.a czasem ladnie zapali ale nie chce wejsc na obroty. dochodzi do 3 lub czterech tysiecy.... dzieje sie to na przemian raz ciezko pali a raz pali ale nie wychodzi na obroty... mam silnik z 93r. 2.0 24v HELP.... uklon_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 29 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 HELP.... uklon_bmw Jakiej pomocy oczekujesz :?: :? Tak naprawdę to chyba wszystko zostało napisane powyżej :?: Szukasz warsztatu :?: Bez urazy :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.