Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


325td Potrzebuje informacji


slawek44

Rekomendowane odpowiedzi

witam. Dwa miesiace temu kupilem 325td z szesciocylindrowym silnikem. Rok 95. No i potrzebuje wszelkich informacji na temat tego auta a dokladnie silnika. Jak sie ten silnik nazywa, jakie ma slabe punkty i jakie mocne, o co w nim trzeba szczegolnie dbac, o czym niezapominac. Jaki lac olej? Czy ma pasek czy lancuszek rozrzadu, czy trzeba to wymieniac? Jesli ktos zna sie na tym silniku, posiada taki, to niech sie rozpisze tutaj troche. Mile widziane linki do stron w tym temacie. To jest moj pierwszy diesel i nie za bardzo wiem jak sie tym bawic.

PROBLEMY: Jak kupilem to bmw to jechalo max 140km/h Umylem benzyna jakas rure (chyba dolot turbo) i kolektor (chyba) i w nim jakies male picki podczyscilem. Teraz jedzie juz na max. Ale jak jest zimny silnik to troche nim rzuca, zreszta na cieplym nieraz tez. Czasem jak przybutuje mu mocno i przelacze bieg to nie reaguje na gaz. Musze puscic gaz i nacisnac ponnownie zeby zatrybil. Czasem tez, na zimnym, zgasnie gdy wrzuce na luz. Nastepna sprawa- kiedy jeszcze jest zimny silnik i jade na 4 lub 5 biegu nie dajac gazu to szarpie, kiedy lekko dodam gazu to tez szarpie ale mniej. Przestaje szarpac i silnik ciagnie rowno jak wdepne do spodu. Jaka lub jakie moga byc tego wszystkiego przyczyny? Niedawno zauwazylem ze jeden kabelek jest odlaczony i nie wiem gdzie mam go wepchnac. A pisze na nim AGR. za co on odpowiada? I jeszcze prosba. Czy podeslal by mi ktos zdjecie silnika tego auta jesli takowe posiada lub chociaz ta czesc z agr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje wyboru. Silnik M51, taki sam jak TDS tylko bez intercoolera. slaby punkt to pompa wody, poprostu trzeba wymieniac co 100tys km i jest OK. Nowa,ze sredniej polki 160 zl. Latwa do wymiany. Rozrzad na lancuch, wymienia sie dopiero, gdy halasuje, ale raczej jest wieczny. Przy wymianie filtra paliwa najlepij nie szukac zamiennikow, a zalozyc DOKLADNIE taki sam jaki jest teraz. Przed zima proponuje sprawdzic swiece zarowe i wymienic plyn w ukladzie chlodzenia. Ja leje olej Mobil1 10W40. Wymiana oleju i filtra oleju co 7500km, a co 15000km wymiana filtra paliwa i powietrza. Paliwo tylko z pewnego zrodla, ja zawsze BP, albo Shell i nie mialem nigdy problemow. Te problemy o ktorych piszesz moga swiadczyc, ze cos z pompa (to slaby punkt). Najlepiej jedz do serwisu Bosch i niech sprawdza, to koszt ok. 60zl, nie polecam sprawdzania w innych serwisach, bo to pompa Boscha. Mam do tego auta instrukcje obslugi, ksiazke sam naprawiam i kilka innych rzeczy po Polsku, wszystko w komputerze. Moge nagrac na plytke i Ci wyslac, ale nie potrafie wyslac tego maile, a wiec jesli chcesz to podaj adres, a wysle Ci poczta (w tym tygodniu, bo w sobote jade do pracy na 3 tygodnie). Moj e-mail adamndg@o2.pl, albo tel. 606 386 813.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega Importer w zasadzie wspomniał tylko o pompie wtryskowej ale to jest chyba najsłabszy punkt tej konstrukcji. Prawdą jest ze paliwo trzeba lać pewne bo pompa uzywana koło 1000zł a objawy jakie Ty masz to wskazują na kończącą się właśnie pompe wtryskową... Na Ciepłym dobrze odpala? długo kręcisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...