Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Chip tuning za 25groszy???


Faraon

Rekomendowane odpowiedzi

Dostępne w sprzedaży te cudotwórcze "chipy" są w istocie najzwyklejszymi rezystorami (opornikami) o wartości (oporności) 10 ohmów. http://www.elektroda.net/nauka/kalkulatory/rezystory.html

Rezystor ten, ci specjaliści od tuningu zalecają podłączyć równolegle do czujnika temperatury zasysanego powietrza, w układzie zasilania silnika (ww. adres opisujący równoległe łączenia oporników), czyli gdzieś między filtrem powietrza a kolektorem ssącym. Czujniki te posiadają swoją własną oporność, która zmienia się w zależności od temperatury zasysanego powietrza (bimetal). Przyłączając równolegle opornik, zmniejszamy oporność czujnika, co powoduje przesłanie do układu sterującego wtryskiem przekłamanej informacji o niższej temperaturze zasysanego powietrza (w uproszczeniu - latem komputer myśli że jeździmy zimą). Czujniki te mają dwa wyprowadzenia do których przyłącza się końcówki rezystora. Widziałem między innymi na aukcjach Allegro, w jak nieprofesjonalny sposób można to zrobić. Bez trudu wyszukacie sobie nawet zdjęcia tej chałtury. Ja osobiście udałbym się do sklepu i dokupił sobie potrzebne do podłączenia się pod czujnik końcówki i zrobił przejściówkę w raz z zamontowanym opornikiem.

Gdzie nabyć ten "super-chip"? W każdym sklepie z częściami elektronicznumi lub giełdzie elektronicznej. Opornik ten według mojej wiedzy, nie kosztuje więcej niż 25 gr. Nie wiele więc kosztuje wypróbowanie tego chipa a stosunek przyrostu mocy do zużycia paliwa pozostawiam Waszej ocenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

Bajka jak dla mnie taki czips , jakby to bylo takie proste ze kazdy moze sobie w domu

home-made zrobic takie cudo to by wszyscy spece od czipsowania popadali :lol:

A tak w skrócie to wynika z tego co napisałes ze po takim rezystorku auto smiga

cały czas na ssaniu , ot cały bajer :lol: <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako elektronik podejde do tematu naukowo:

pisałeś: że komputer mysli że jedziemy w zimie jak jest lato, więc:

w normalnych warunkach w lecie jest mało tlenu w powietrzu i komp zmniejsza dawkę paliwa żeby utrzymać proporcję paliwo-powietrze,

jakgo oszukamy to komp "mysląc" ze powietrze jest zimne czyli dużo tlenu, zwiększa dawkę paliwa a ponieważ tak naprawdę jest mało tlenu ( bo jest lato :!: ) to mamy zbyt bogatą mieszankę,

a dalej niech się wypowiedzą koledzy mechanicy co się dzieje przy spalaniu zbyt bogatej mieszanki, może wypalanie zaworów np.

WNIOSEK, do du... z takim chipem, jedyne co zyskujemy ( tracimy :evil: ) to więcej chla i tak drogiej wachy oraz niszczymy silnik :!:

PS.

- sorry all za zagmatwane wyjaśnienie oraz przydługiego posta ( nudziło mi się w nocy, hehehehehe ) :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako elektronik podejde do tematu nauko:

pisałeś: że komputer mysli że jedziemy w zimie jak jest lato, więc:

w normalnych warunkach w lecie jest mało tlenu w powietrzu i komp zmniejsza dawkę paliwa żeby utrzymać proporcję paliwo-powietrze,

jakgo oszukamy to komp "mysląc" ze powietrze jest zimne czyli dużo tlenu, zwiększa dawkę paliwa a ponieważ tak naprawdę jest mało tlenu ( bo jest lato :!: ) to mamy zbyt bogatą mieszankę,

a dalej niech się wypowiedzą koledzy mechanicy co się dzieje przy spalaniu zbyt bogatej mieszanki, może wypalanie zaworów np.

WNIOSEK, do du... z takim chipem, jedyne co zyskujemy ( tracimy :evil: ) to więcej chla i tak drogiej wachy oraz niszczymy silnik :!:

PS.

- sorry all za zagmatwane wyjaśnienie oraz przydługiego posta ( nudziło mi się w nocy, hehehehehe ) :!:

Hehe napisales to wprost idealnie , a potem zbyt bogata mieszanka = szukanie nowego silnika ...

Bardzo Ci zalezy na czipie , podjedz do sklepu elektronicznego zakup kosteczke , poszukaj na dobrych stronach szwedzkich i tym podobnym , a znajdziesz odpowiednie oprogramowanie . Koszta tez nie duze , a bezpieczne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
Koszta tez nie duze , a bezpieczne .

a nieduże to znaczy mniej wiecej jakie?

Sama kosc od 10-30zł , nagranie kosci jesli nie masz programatora to jakies

15-20zł w jakimkolwiek serwisie elektronicznym i na koniec podmiana czipsa :lol:

Ten patent na pewno dziala w E30,E34 , nie wiem jak jest w nowszych modelach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
:arrow: OxstylE i Mordulec a macie taką kosteczkę do skopiowania albo adres stronki :evil: bo tak zachwalacie :roll:

Ja to chyba wklejałem nawet na forum kiedys , a jak nie to poszukam bo gdzies

na dysku mialem , były do praktycznie wszystkich E30 od 318 do M3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
Ja to chyba wklejałem nawet na forum kiedys , a jak nie to poszukam bo gdzies

na dysku mialem , były do praktycznie wszystkich E30 od 318 do M3

_________________

a do e36? czy pasują te same?

Tego Ci nie powiem bo tam byly do konretnych EPROMów i oryginalny nr sterownika i kosci

tez był wazny dla 325i bylo np 3 wersje . Ale skoro u Ciebie w E36 tez jest M40 to mysle

ze sterowniki sa te same .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukac szukac i dawac dawac happy_bmw

jedna firma za 1700 PLN proponuje coś takiego:

______________________Fabrycznie_______po tuningu

Pojemność silnika..................1796..............l 1796 l

Stopień sprężania....................8.8:1.............8.8:1

Moc (KM)..................................113................126

Moc (KW)...................................83..................92

Moment obrotowy.......................162 Nm..........180 Nm

Prędkosć Max...........................186 km/h .............189 km/h

Zużycie paliwa (90 km/h)...........5,7 l/100km .........5,5 l/100km

Zużycie paliwa (120 km/h)...........7,4 l/100km...........7,2 l/100km

Zużycie paliwa (miasto)..............9,6 l/100km ..........8,9 l/100km

tylko najpierw trzeba doprowadzić do serii a tu nie ma jak się zhamować ;(

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbym miał 1700 to bym kupił silnik :D

pozdro

Dokladnie ... :mrgreen:

Ja mam na kompie u siebie czipsy do :

Model jednostki Podnosi

318iS 175 + 12 PS

320i 172/173/380/381 cca. + 5 PS + 10 Nm

320i 152 cca. + 5 PS

325i 153 cca. + 5 PS

325i 172/173/380/381 + 10 PS + 20 Nm

325i 172/173/380 + 15 PS + 30 Nm

325i/327iAlpina 152/153 + 10 PS

M3 2,3l 071 + 5 PS + 10 Nm

M3 2,3l 071 + 10 PS + 20 Nm

M3 2,5l EVOIII 091 + 10 PS + 20 Nm

A mozna znalesc jeszcze wiecej , te znalazlem dzis na szybko . Od naszych sasiadow .

A jest jeszcze gosciu szwedzki , ktory tez ma czipsy pod konkretne kompy . Ale nie moge znalesc :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcecie te wsady do eepromow o ktorych piszecie do E30 , E34 to piszcie wysle Wam , ale akurat sa one wszystkie do kitu , przyrost mocy jest na nich praktycznie nieodczuwalny , szczegolnie dla wersji 320 , poniewaz to jest prawie oryginalny wsad dla 325 , i natym tylko polega a roznica . Tak wogole to nie oplaca sie chipowac benzyn , bo tak naprawde przyrost mocy to maksymalnie 8-10 KM , i srednio prezklada sie to na moment , troche lepsze efekty mozna uzyskac z turbo benzyny. A tak naprawde to moim zdaniem oplaca sie chipowac tylko turbo diesle , dla bmw piekne efekty mozna uzyskac z tds , ktory oryginalnie moim zdaniem jest strasznie mulasty jak na przewidziana dla siebie ilosc koni. A ztymi rezystorami to uogolnijac dobrze piszecie , po zalozeniu takiego super chipsa ktory tez nie dziala we wsyztskich autach moc bedzie zalezala strasznie od temperatury otoczenia , znam wiele przypadkow sczegolnie w dieslach gdzie osiagi po jego zalozeniu byly naprawde olbrzymie (w polaczeniu z rezytsorkiem na przeplywomierzu) ale nie trwaly zbyt dlugo , najczecsiej dochodzilo do wypalenia zaworow lub tlokow . To sie kompletnie nie oplaca . Lepiej zaloyc sobie prawdziwego chipa , gdzie koszt jego montazu u kogos kto sie tym zajmuje moze wyniesc tylko 500-600 zl. I tu moge polecic swoje uslugi. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcecie te wsady do eepromow o ktorych piszecie do E30 , E34 to piszcie wysle Wam , ale akurat sa one wszystkie do kitu , przyrost mocy jest na nich praktycznie nieodczuwalny , szczegolnie dla wersji 320 , poniewaz to jest prawie oryginalny wsad dla 325 , i natym tylko polega a roznica . Tak wogole to nie oplaca sie chipowac benzyn , bo tak naprawde przyrost mocy to maksymalnie 8-10 KM , i srednio prezklada sie to na moment , troche lepsze efekty mozna uzyskac z turbo benzyny. A tak naprawde to moim zdaniem oplaca sie chipowac tylko turbo diesle , dla bmw piekne efekty mozna uzyskac z tds , ktory oryginalnie moim zdaniem jest strasznie mulasty jak na przewidziana dla siebie ilosc koni. A ztymi rezystorami to uogolnijac dobrze piszecie , po zalozeniu takiego super chipsa ktory tez nie dziala we wsyztskich autach moc bedzie zalezala strasznie od temperatury otoczenia , znam wiele przypadkow sczegolnie w dieslach gdzie osiagi po jego zalozeniu byly naprawde olbrzymie (w polaczeniu z rezytsorkiem na przeplywomierzu) ale nie trwaly zbyt dlugo , najczecsiej dochodzilo do wypalenia zaworow lub tlokow . To sie kompletnie nie oplaca . Lepiej zaloyc sobie prawdziwego chipa , gdzie koszt jego montazu u kogos kto sie tym zajmuje moze wyniesc tylko 500-600 zl. I tu moge polecic swoje uslugi. Pozdrawiam

500-600 zl

U kogos kogo nie znam , wolal bym dolozyc w tym momencie i podjechac do kogos kto sie naprawde na tym zna , ma warsztat od dlugiego czasu i zajmuje sie tym napraaawde dlugo we wroclawiu lub gdzies dalej .

Poza tym kto tu mowi o samym chipie ? W E-30 sam czip nic nie daje w 2,0 tymbardziej owszem . Ale jak bys sie znal troszeczke , byd dolozyl wiekszy regulator cisnienia nawet od e36 325 bo ma 3,5 bara a 325 e30 ma 3 bary do tego wydajniejsza pompke paliwa o ile bedziesz planowal dalsze modyfikacje kiedys , do tego odcinka na 7 tys do tego wystrojenie odpowiednie , i Ci dmuchnie okolo 141 i 230 na silniku 2,0 .

Poza tym wspominales cos o turbo benzynie , wtedy nie ma co sie dziwic ze masz wieksze efekty z ustawianiem kompa , ustawiasz sobie mapy wtryskowe takie jak chcesz , a nie martwisz sie ze cos Ci padnie z tego wzgledu ze pod turbo masz wpakowane kute elementy .

Same epromy takie jak sa one naprawde nic nie daja , nie odczujesz tego ale dodajac do nich kilka pierdol ktore nie sa drogie , mozna juz zrobic cos co odczujesz .

Tak jak dajmy na to :

Laczysz osprzet od 2,0 a dol dajesz od 2,7 ety ...

Samo to Ci da okolo 150 koni i magiczny moment ETY oraz nedzna odcinke na 5200 o ile dobrze pamietam ...

Ale dodajac do tego taki eprom , kolektory ssacy od 2,5 oraz wtryski od 2,5

Takie cos Ci dmuchnie okolo 190 i momentu 240 i do tego odcinka na 7k i o nic sie nie martwisz koszt takiego czegos wyjdzie maxymalnie 1400 zl po najdrozszej drodze .

W polsce juz jezdzi kilkanascie sztuk e30 na takim modzie , sam bede sie zabieral za to na wakacje . Wiec w E-30 wogole nie oplaca sie jezdzic i montowac jakie kolewiek czipsy w warsztatach mowie o tych po 1700 zl tak jak i po 1000 zl i tak samo o tych po 500 zl .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche lepsze efekty mozna uzyskac z turbo benzyny. A tak naprawde to moim zdaniem oplaca sie chipowac tylko turbo diesle ,

A co mozna pokombinowac z 324td? Mozna by te bociany troszke pogonić?

Przeciez ze mozna , lecz samym cipem zeby wysterowac to bedzie kosztowne ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche lepsze efekty mozna uzyskac z turbo benzyny. A tak naprawde to moim zdaniem oplaca sie chipowac tylko turbo diesle ,

A co mozna pokombinowac z 324td? Mozna by te bociany troszke pogonić?

Ogolnie za ok 1100pln w cetronic w katach wroclawskich mozna go porobic...ogolnie w calej kwocie miesci. sie diagnostyka silnika hamowanie przed.... wgranie programu i hamowanie po ...

nie wiem bo strzelam ale silnik twoj ma kolo 115 kucy..jezeli sie nie myle to mozna go wysterowac na ok 136km... i troszkie niutonsow.. ale ze wzgledu na juz wiekosc jednostki modyfikacje sa dosc zadko spotykane..pozdro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem i ten rezystor i prawdziwy chip za kilka zielonych i tak naprawde to lipa ;rezystor stawia opor na przeplywomiez i komp wlancza nam ssanie na tym to polega poprostu jezdzimy na ssaniu podlanczamy go do kostki przeplywomierza w pin 1i4 a co do tego niby oryginalnego chipa to przesuna mi moc i moment max na ok 4500obr a blokade obr na 7000.moment faktycznie jest wiekszy ale trzeba jezdzic na wys obr a wiadomo co sie z tym wiarze. :shock: :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem i ten rezystor i prawdziwy chip za kilka zielonych i tak naprawde to lipa ;rezystor stawia opor na przeplywomiez i komp wlancza nam ssanie na tym to polega poprostu jezdzimy na ssaniu podlanczamy go do kostki przeplywomierza w pin 1i4 a co do tego niby oryginalnego chipa to przesuna mi moc i moment max na ok 4500obr a blokade obr na 7000.moment faktycznie jest wiekszy ale trzeba jezdzic na wys obr a wiadomo co sie z tym wiarze. :shock: :shock:

Wieksze spalanie .

Albo sie chce jezdzic konkretnie , albo nic nie robic i muskac pedal gazu .

Zadna filozofia to jest logiczne , kazda przerpobka sie wiaze z wiekszym spalaniem . Nie chcesz duzo zalewac bajuery nie kombinuj nic ,taka jest moja zasada i podejscie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...