Faraon Opublikowano 13 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Dostępne w sprzedaży te cudotwórcze "chipy" są w istocie najzwyklejszymi rezystorami (opornikami) o wartości (oporności) 10 ohmów. http://www.elektroda.net/nauka/kalkulatory/rezystory.html Rezystor ten, ci specjaliści od tuningu zalecają podłączyć równolegle do czujnika temperatury zasysanego powietrza, w układzie zasilania silnika (ww. adres opisujący równoległe łączenia oporników), czyli gdzieś między filtrem powietrza a kolektorem ssącym. Czujniki te posiadają swoją własną oporność, która zmienia się w zależności od temperatury zasysanego powietrza (bimetal). Przyłączając równolegle opornik, zmniejszamy oporność czujnika, co powoduje przesłanie do układu sterującego wtryskiem przekłamanej informacji o niższej temperaturze zasysanego powietrza (w uproszczeniu - latem komputer myśli że jeździmy zimą). Czujniki te mają dwa wyprowadzenia do których przyłącza się końcówki rezystora. Widziałem między innymi na aukcjach Allegro, w jak nieprofesjonalny sposób można to zrobić. Bez trudu wyszukacie sobie nawet zdjęcia tej chałtury. Ja osobiście udałbym się do sklepu i dokupił sobie potrzebne do podłączenia się pod czujnik końcówki i zrobił przejściówkę w raz z zamontowanym opornikiem. Gdzie nabyć ten "super-chip"? W każdym sklepie z częściami elektronicznumi lub giełdzie elektronicznej. Opornik ten według mojej wiedzy, nie kosztuje więcej niż 25 gr. Nie wiele więc kosztuje wypróbowanie tego chipa a stosunek przyrostu mocy do zużycia paliwa pozostawiam Waszej ocenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDSerek Opublikowano 13 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 hehe...no tak..wszystko pieknie ladnie ciekaw jestem jednak jak za jakis czas napiszesz na forum ze silnik ci padl...pamietaj nic co tanie nie jest dobre...jak by takie cos sie sprawdzalo to kazdy by z tym smigal.. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 13 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Bajka jak dla mnie taki czips , jakby to bylo takie proste ze kazdy moze sobie w domu home-made zrobic takie cudo to by wszyscy spece od czipsowania popadali :lol: A tak w skrócie to wynika z tego co napisałes ze po takim rezystorku auto smiga cały czas na ssaniu , ot cały bajer :lol: <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 13 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 jako elektronik podejde do tematu naukowo: pisałeś: że komputer mysli że jedziemy w zimie jak jest lato, więc: w normalnych warunkach w lecie jest mało tlenu w powietrzu i komp zmniejsza dawkę paliwa żeby utrzymać proporcję paliwo-powietrze, jakgo oszukamy to komp "mysląc" ze powietrze jest zimne czyli dużo tlenu, zwiększa dawkę paliwa a ponieważ tak naprawdę jest mało tlenu ( bo jest lato :!: ) to mamy zbyt bogatą mieszankę, a dalej niech się wypowiedzą koledzy mechanicy co się dzieje przy spalaniu zbyt bogatej mieszanki, może wypalanie zaworów np. WNIOSEK, do du... z takim chipem, jedyne co zyskujemy ( tracimy :evil: ) to więcej chla i tak drogiej wachy oraz niszczymy silnik :!: PS. - sorry all za zagmatwane wyjaśnienie oraz przydługiego posta ( nudziło mi się w nocy, hehehehehe ) :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 13 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 jako elektronik podejde do tematu nauko:pisałeś: że komputer mysli że jedziemy w zimie jak jest lato, więc: w normalnych warunkach w lecie jest mało tlenu w powietrzu i komp zmniejsza dawkę paliwa żeby utrzymać proporcję paliwo-powietrze, jakgo oszukamy to komp "mysląc" ze powietrze jest zimne czyli dużo tlenu, zwiększa dawkę paliwa a ponieważ tak naprawdę jest mało tlenu ( bo jest lato :!: ) to mamy zbyt bogatą mieszankę, a dalej niech się wypowiedzą koledzy mechanicy co się dzieje przy spalaniu zbyt bogatej mieszanki, może wypalanie zaworów np. WNIOSEK, do du... z takim chipem, jedyne co zyskujemy ( tracimy :evil: ) to więcej chla i tak drogiej wachy oraz niszczymy silnik :!: PS. - sorry all za zagmatwane wyjaśnienie oraz przydługiego posta ( nudziło mi się w nocy, hehehehehe ) :!: Hehe napisales to wprost idealnie , a potem zbyt bogata mieszanka = szukanie nowego silnika ... Bardzo Ci zalezy na czipie , podjedz do sklepu elektronicznego zakup kosteczke , poszukaj na dobrych stronach szwedzkich i tym podobnym , a znajdziesz odpowiednie oprogramowanie . Koszta tez nie duze , a bezpieczne . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 13 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Koszta tez nie duze , a bezpieczne . a nieduże to znaczy mniej wiecej jakie? Sama kosc od 10-30zł , nagranie kosci jesli nie masz programatora to jakies 15-20zł w jakimkolwiek serwisie elektronicznym i na koniec podmiana czipsa :lol: Ten patent na pewno dziala w E30,E34 , nie wiem jak jest w nowszych modelach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 13 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 :arrow: OxstylE i Mordulec a macie taką kosteczkę do skopiowania albo adres stronki :evil: bo tak zachwalacie :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 13 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 :arrow: OxstylE i Mordulec a macie taką kosteczkę do skopiowania albo adres stronki :evil: bo tak zachwalacie :roll: Ja to chyba wklejałem nawet na forum kiedys , a jak nie to poszukam bo gdzies na dysku mialem , były do praktycznie wszystkich E30 od 318 do M3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 13 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Ja to chyba wklejałem nawet na forum kiedys , a jak nie to poszukam bo gdzies na dysku mialem , były do praktycznie wszystkich E30 od 318 do M3 hehehehehehe ale kant ja już do pół roku mówię żebyś dla mnie znalazł :evil: :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 13 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Ja to chyba wklejałem nawet na forum kiedys , a jak nie to poszukam bo gdziesna dysku mialem , były do praktycznie wszystkich E30 od 318 do M3 _________________ a do e36? czy pasują te same? Tego Ci nie powiem bo tam byly do konretnych EPROMów i oryginalny nr sterownika i kosci tez był wazny dla 325i bylo np 3 wersje . Ale skoro u Ciebie w E36 tez jest M40 to mysle ze sterowniki sa te same . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 14 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 szukac szukac i dawac dawac happy_bmw jedna firma za 1700 PLN proponuje coś takiego: ______________________Fabrycznie_______po tuningu Pojemność silnika..................1796..............l 1796 l Stopień sprężania....................8.8:1.............8.8:1 Moc (KM)..................................113................126 Moc (KW)...................................83..................92 Moment obrotowy.......................162 Nm..........180 Nm Prędkosć Max...........................186 km/h .............189 km/h Zużycie paliwa (90 km/h)...........5,7 l/100km .........5,5 l/100km Zużycie paliwa (120 km/h)...........7,4 l/100km...........7,2 l/100km Zużycie paliwa (miasto)..............9,6 l/100km ..........8,9 l/100km tylko najpierw trzeba doprowadzić do serii a tu nie ma jak się zhamować ;( pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 14 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 jakbym miał 1700 to bym kupił silnik pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 14 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 jakbym miał 1700 to bym kupił silnik pozdro Dokladnie ... :mrgreen: Ja mam na kompie u siebie czipsy do : Model jednostki Podnosi 318iS 175 + 12 PS 320i 172/173/380/381 cca. + 5 PS + 10 Nm 320i 152 cca. + 5 PS 325i 153 cca. + 5 PS 325i 172/173/380/381 + 10 PS + 20 Nm 325i 172/173/380 + 15 PS + 30 Nm 325i/327iAlpina 152/153 + 10 PS M3 2,3l 071 + 5 PS + 10 Nm M3 2,3l 071 + 10 PS + 20 Nm M3 2,5l EVOIII 091 + 10 PS + 20 Nm A mozna znalesc jeszcze wiecej , te znalazlem dzis na szybko . Od naszych sasiadow . A jest jeszcze gosciu szwedzki , ktory tez ma czipsy pod konkretne kompy . Ale nie moge znalesc :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
autosuper Opublikowano 14 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 Jak chcecie te wsady do eepromow o ktorych piszecie do E30 , E34 to piszcie wysle Wam , ale akurat sa one wszystkie do kitu , przyrost mocy jest na nich praktycznie nieodczuwalny , szczegolnie dla wersji 320 , poniewaz to jest prawie oryginalny wsad dla 325 , i natym tylko polega a roznica . Tak wogole to nie oplaca sie chipowac benzyn , bo tak naprawde przyrost mocy to maksymalnie 8-10 KM , i srednio prezklada sie to na moment , troche lepsze efekty mozna uzyskac z turbo benzyny. A tak naprawde to moim zdaniem oplaca sie chipowac tylko turbo diesle , dla bmw piekne efekty mozna uzyskac z tds , ktory oryginalnie moim zdaniem jest strasznie mulasty jak na przewidziana dla siebie ilosc koni. A ztymi rezystorami to uogolnijac dobrze piszecie , po zalozeniu takiego super chipsa ktory tez nie dziala we wsyztskich autach moc bedzie zalezala strasznie od temperatury otoczenia , znam wiele przypadkow sczegolnie w dieslach gdzie osiagi po jego zalozeniu byly naprawde olbrzymie (w polaczeniu z rezytsorkiem na przeplywomierzu) ale nie trwaly zbyt dlugo , najczecsiej dochodzilo do wypalenia zaworow lub tlokow . To sie kompletnie nie oplaca . Lepiej zaloyc sobie prawdziwego chipa , gdzie koszt jego montazu u kogos kto sie tym zajmuje moze wyniesc tylko 500-600 zl. I tu moge polecic swoje uslugi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 14 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 Jak chcecie te wsady do eepromow o ktorych piszecie do E30 , E34 to piszcie wysle Wam , ale akurat sa one wszystkie do kitu , przyrost mocy jest na nich praktycznie nieodczuwalny , szczegolnie dla wersji 320 , poniewaz to jest prawie oryginalny wsad dla 325 , i natym tylko polega a roznica . Tak wogole to nie oplaca sie chipowac benzyn , bo tak naprawde przyrost mocy to maksymalnie 8-10 KM , i srednio prezklada sie to na moment , troche lepsze efekty mozna uzyskac z turbo benzyny. A tak naprawde to moim zdaniem oplaca sie chipowac tylko turbo diesle , dla bmw piekne efekty mozna uzyskac z tds , ktory oryginalnie moim zdaniem jest strasznie mulasty jak na przewidziana dla siebie ilosc koni. A ztymi rezystorami to uogolnijac dobrze piszecie , po zalozeniu takiego super chipsa ktory tez nie dziala we wsyztskich autach moc bedzie zalezala strasznie od temperatury otoczenia , znam wiele przypadkow sczegolnie w dieslach gdzie osiagi po jego zalozeniu byly naprawde olbrzymie (w polaczeniu z rezytsorkiem na przeplywomierzu) ale nie trwaly zbyt dlugo , najczecsiej dochodzilo do wypalenia zaworow lub tlokow . To sie kompletnie nie oplaca . Lepiej zaloyc sobie prawdziwego chipa , gdzie koszt jego montazu u kogos kto sie tym zajmuje moze wyniesc tylko 500-600 zl. I tu moge polecic swoje uslugi. Pozdrawiam 500-600 zl U kogos kogo nie znam , wolal bym dolozyc w tym momencie i podjechac do kogos kto sie naprawde na tym zna , ma warsztat od dlugiego czasu i zajmuje sie tym napraaawde dlugo we wroclawiu lub gdzies dalej . Poza tym kto tu mowi o samym chipie ? W E-30 sam czip nic nie daje w 2,0 tymbardziej owszem . Ale jak bys sie znal troszeczke , byd dolozyl wiekszy regulator cisnienia nawet od e36 325 bo ma 3,5 bara a 325 e30 ma 3 bary do tego wydajniejsza pompke paliwa o ile bedziesz planowal dalsze modyfikacje kiedys , do tego odcinka na 7 tys do tego wystrojenie odpowiednie , i Ci dmuchnie okolo 141 i 230 na silniku 2,0 . Poza tym wspominales cos o turbo benzynie , wtedy nie ma co sie dziwic ze masz wieksze efekty z ustawianiem kompa , ustawiasz sobie mapy wtryskowe takie jak chcesz , a nie martwisz sie ze cos Ci padnie z tego wzgledu ze pod turbo masz wpakowane kute elementy . Same epromy takie jak sa one naprawde nic nie daja , nie odczujesz tego ale dodajac do nich kilka pierdol ktore nie sa drogie , mozna juz zrobic cos co odczujesz . Tak jak dajmy na to : Laczysz osprzet od 2,0 a dol dajesz od 2,7 ety ... Samo to Ci da okolo 150 koni i magiczny moment ETY oraz nedzna odcinke na 5200 o ile dobrze pamietam ... Ale dodajac do tego taki eprom , kolektory ssacy od 2,5 oraz wtryski od 2,5 Takie cos Ci dmuchnie okolo 190 i momentu 240 i do tego odcinka na 7k i o nic sie nie martwisz koszt takiego czegos wyjdzie maxymalnie 1400 zl po najdrozszej drodze . W polsce juz jezdzi kilkanascie sztuk e30 na takim modzie , sam bede sie zabieral za to na wakacje . Wiec w E-30 wogole nie oplaca sie jezdzic i montowac jakie kolewiek czipsy w warsztatach mowie o tych po 1700 zl tak jak i po 1000 zl i tak samo o tych po 500 zl . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 14 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 :arrow: Autosuper chciałbym konkretną odpowiedź czy masz biny do M40 1,8 :evil: i jeśli tak to czyje one są i jak je można otrzymać :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid325 Opublikowano 14 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 Ja też mam taki silnik to by było ciekawe :?: bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 14 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 troche lepsze efekty mozna uzyskac z turbo benzyny. A tak naprawde to moim zdaniem oplaca sie chipowac tylko turbo diesle , A co mozna pokombinowac z 324td? Mozna by te bociany troszke pogonić? Przeciez ze mozna , lecz samym cipem zeby wysterowac to bedzie kosztowne ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDSerek Opublikowano 14 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 troche lepsze efekty mozna uzyskac z turbo benzyny. A tak naprawde to moim zdaniem oplaca sie chipowac tylko turbo diesle , A co mozna pokombinowac z 324td? Mozna by te bociany troszke pogonić? Ogolnie za ok 1100pln w cetronic w katach wroclawskich mozna go porobic...ogolnie w calej kwocie miesci. sie diagnostyka silnika hamowanie przed.... wgranie programu i hamowanie po ... nie wiem bo strzelam ale silnik twoj ma kolo 115 kucy..jezeli sie nie myle to mozna go wysterowac na ok 136km... i troszkie niutonsow.. ale ze wzgledu na juz wiekosc jednostki modyfikacje sa dosc zadko spotykane..pozdro... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bob Opublikowano 14 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 w cetronic w katach wroclawskich W Żernikach Wrocławskich :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajac Opublikowano 19 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2006 mialem i ten rezystor i prawdziwy chip za kilka zielonych i tak naprawde to lipa ;rezystor stawia opor na przeplywomiez i komp wlancza nam ssanie na tym to polega poprostu jezdzimy na ssaniu podlanczamy go do kostki przeplywomierza w pin 1i4 a co do tego niby oryginalnego chipa to przesuna mi moc i moment max na ok 4500obr a blokade obr na 7000.moment faktycznie jest wiekszy ale trzeba jezdzic na wys obr a wiadomo co sie z tym wiarze. :shock: :shock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 19 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2006 mialem i ten rezystor i prawdziwy chip za kilka zielonych i tak naprawde to lipa ;rezystor stawia opor na przeplywomiez i komp wlancza nam ssanie na tym to polega poprostu jezdzimy na ssaniu podlanczamy go do kostki przeplywomierza w pin 1i4 a co do tego niby oryginalnego chipa to przesuna mi moc i moment max na ok 4500obr a blokade obr na 7000.moment faktycznie jest wiekszy ale trzeba jezdzic na wys obr a wiadomo co sie z tym wiarze. :shock: :shock: Wieksze spalanie . Albo sie chce jezdzic konkretnie , albo nic nie robic i muskac pedal gazu . Zadna filozofia to jest logiczne , kazda przerpobka sie wiaze z wiekszym spalaniem . Nie chcesz duzo zalewac bajuery nie kombinuj nic ,taka jest moja zasada i podejscie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.