Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


[E36 M43] Problem ze wskaźnikami / zegarami.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam spory problem ze wskaźnikami. Generalnie nie działa temperatura cieczy oraz poziom paliwa.

1) Wskaźnik paliwa pokazuje głupoty - czasami pokazuje za duzy stan, ale zazwyczaj wskazówka leży i pali się kontrolka. Zauważyłem, że czasami jak samochod sie przechyli (np. wjazd pod gore) to wskazania moga się zmienić - ale nie dzieje się tak zawsze i nowe wskazanie poziomu też jest nieprawdziwe.

2) Wskazówka temperatury cieczy leży cały czas poniżej niebieskiego pola.

Po przekreceniu kluczyka w pierwszą pozycję zapalają się wszystkie kontrolki prawidłowo, do tego zaświeca się kontrolka rezerwy (czyli tak jak być powinno), ale nie zapala się za to czerwona kontrolka od temperatury cieczy (a powinna). Po odpalniu auta paliwo zazwyczaj zostane na 0 - świeci się kontrolka, przy wskaźniku temperatury zero reakcji. Podświetlenie wszystkich zegarów działa poprawnie. Zauważyłem, że nie działa test zegarów. Nie mam OBC. Po przytrzymaniu guzika do kasowania kilometrów przekręcam kluczyk, pokazuje się 'test 1', puszczam przycisk, na wyświetlaczu zegarow pojawiaja się znowu kilometry dzienne i przebieg. Jak zdołam przerzucic na 'test 2' to pokazują się inspekcja i oilservice, na dalszych pozycjach nic sie nie wyswietla oprócz kresek '-----'. Kupiłem nowe, identyczne zegary - sytuacja wyglada dokładnie tak samo. Problem występuje mniej więcej od czasu, gdy rozładował mi się akumulator - prądu było na tyle mało, że po kręceniu przez kilka sekund zdechł i już nie chiał ruszyć rozrusznikiem. Musiałem odpalić na pych, żeby pojechać po nowy. Paliwa miałem mało, więc świecąca się kontrolka nie wzbudziła moich podejrzeń, problem ze wskaźnikiem temperatury zauważyłem dopiero po kilku dniach jak musiałem przejechać więcej niż kilka kilometrów. Ale zepsucie zegarów łączyłbym właśnie z odpalaniem na pych lub wymianą akumulatora.

Podpowiedzcie coś!

No i jeszcze kilka pytań:

- czy czujnik wkręcony w zbiornik chłodnicy podaje informacje na zegary? które z trzech pinów we wtyczce zewrzeć, żeby zasumulować wysoką temperaturę płynu?

- jak sprawdzić przekaźniki związane z zegarami lub czujnikami paliwa i temperatury?

Dzięki wielkie za wszelkie sugestie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Mam spory problem ze wskaźnikami. Generalnie nie działa temperatura cieczy oraz poziom paliwa.

1) Wskaźnik paliwa pokazuje głupoty - czasami pokazuje za duzy stan, ale zazwyczaj wskazówka leży i pali się kontrolka. Zauważyłem, że czasami jak samochod sie przechyli (np. wjazd pod gore) to wskazania moga się zmienić - ale nie dzieje się tak zawsze i nowe wskazanie poziomu też jest nieprawdziwe.

2) Wskazówka temperatury cieczy leży cały czas poniżej niebieskiego pola.

Po przekreceniu kluczyka w pierwszą pozycję zapalają się wszystkie kontrolki prawidłowo, do tego zaświeca się kontrolka rezerwy (czyli tak jak być powinno), ale nie zapala się za to czerwona kontrolka od temperatury cieczy (a powinna). Po odpalniu auta paliwo zazwyczaj zostane na 0 - świeci się kontrolka, przy wskaźniku temperatury zero reakcji. Podświetlenie wszystkich zegarów działa poprawnie. Zauważyłem, że nie działa test zegarów. Nie mam OBC. Po przytrzymaniu guzika do kasowania kilometrów przekręcam kluczyk, pokazuje się 'test 1', puszczam przycisk, na wyświetlaczu zegarow pojawiaja się znowu kilometry dzienne i przebieg. Jak zdołam przerzucic na 'test 2' to pokazują się inspekcja i oilservice, na dalszych pozycjach nic sie nie wyswietla oprócz kresek '-----'. Kupiłem nowe, identyczne zegary - sytuacja wyglada dokładnie tak samo. Problem występuje mniej więcej od czasu, gdy rozładował mi się akumulator - prądu było na tyle mało, że po kręceniu przez kilka sekund zdechł i już nie chiał ruszyć rozrusznikiem. Musiałem odpalić na pych, żeby pojechać po nowy. Paliwa miałem mało, więc świecąca się kontrolka nie wzbudziła moich podejrzeń, problem ze wskaźnikiem temperatury zauważyłem dopiero po kilku dniach jak musiałem przejechać więcej niż kilka kilometrów. Ale zepsucie zegarów łączyłbym właśnie z odpalaniem na pych lub wymianą akumulatora.

witam

mam podobny problem z moim samochodem i ciekaw jestem czy panu udało sie go rozwiazac ... prosze o rade i licze na panska pomoc...

pozdrawiam piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,Panowie propos waszego problemu widzę ,że dysponujecie silnikami m43 , jednak zasada działania wskaznika temperatury podejrzewam ,że jest taka sama jak w m40.Problem zagarów mam przerobiony wzdłuż i wszerz gdyz sam miałem jaja z tym.Nie ma co panikować.Po pierwsze musicie znalezć czujnik temperatury, ale uwaga są dwa , przynajmniej u mnie tak jest.Jeden jest od kompa drugi od wskaznika.Ten od kompa żeby sprawdzić należy wypiąć wtyczkę od czujnika i zmostkowac ją poprzez włożenie drucika w oba wejścia w owej wtyczce.Jeżeli po przekręceniu kluczyka wskażowka skoczy na maksa oznacza to ,że usterka tkwi w samym czujniku i należy go wymienić.

Jak narazie proponuje dokonać tego prostego zabiegu ,a jeśli sie nie uda to bedziemy myśleć pózniej co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...