SYMECEKe36coupe Opublikowano 7 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 Witam. Zauwazylem ze na tym forum są osoby które profesjonalnie zajmują sie lakiernictwem , więc do nich skieruje moje pytanie. Mianowicie czy do polakierowania na własne potrzeby, jakiegos elementu samochodu ,wystarczy kompresor o pojmnosci 50 litrów?? Z góry zieki za odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 10 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 Hmm...pojemność 50litrów to ma zbiornik tego kompresora. Ogromne znaczenie ma wydajność kompresora,czyli ile jest w stanie powietrza "wydmuchać" w danej jednostce czasu(zazwyczaj podawane na minutę). Kiedyś z powodu awarii kompresora malowałem drzwi(tylko jeden element) małym kompresorkiem z butlą o pojemności 50litrów,ale wydajność miał ok.300l/min.,więc sporo jak na takie małe "gówno". To był sprzęt dwutłokowy oczywiście. Myślę,że piszesz o takim maleństwie ze zbiornikiem 50l i jednym tłokiem. Na pewno nie wyjdzie to dobrze. Zależy czego się spodziewasz,jak dobry jest lakiernik i jakim sprzętem pracuje. Na pewno nie jest w stanie zrobić tego tak dobrze jak z porządnym kompresorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal80 Opublikowano 10 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 patryk a co powiesz o kompresorze 100l dwucylindrowym wydajnosc 390l/min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 10 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 Coś już możesz malować,jeśli masz trochę pojęcia i sprzęt średniej lub dobrej jakości to dasz radę. Ja malowałem na butli 500l poj. i 1100l/min. wydajności,później na 270l i wydajności 1040l/min jak dobrze pamiętam. Przy takim sprzęcie malujesz całego busa,bez żadnych problemów,nie puszczając cyngla pistoletu,a kolega w drugim pomieszczeniu normalnie korzysta z narzędzi pneumatycznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 11 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 Witam.Zauwazylem ze na tym forum są osoby które profesjonalnie zajmują sie lakiernictwem , więc do nich skieruje moje pytanie. Mianowicie czy do polakierowania na własne potrzeby, jakiegos elementu samochodu ,wystarczy kompresor o pojmnosci 50 litrów?? Z góry zieki za odpowiedz. wiadomo, że nie będziesz kupował kompresora profesjonalnego, ale kup coś z większym zbiornikiem i ze stosunkowo dużą wydajnością no i.. jeśli chcesz ładnie pomalować, to nie kupuj byle jakiego pistoletu za 40 pln bo wyjdzie kaszana, będzie chlapał itp. ale saty też nie musisz kupować byle nie jakaś chińska tandeta Jeśli jest ci to potrzebne do pryśnięcia błotnika czy zderzaka to pomęczysz się troszkę, ale pomalujesz - byle by kompresor był na tyle wydajny, żeby nie przerywał.... bo to się często z chlapaniem wiąże i nierówno pomalowanymi elementami. no i pamiętaj, że wypadałoby mieć osobny pistolet do podkładu i osobny do lakieru, od razu rozcieńczalniki do czyszczenia pistoletu po malowaniu i masę innych ciekawych rzeczy z racji pogody i tego, że pewnie będziesz to robił w pomieszczeniu, to przydałaby się jakaś prosta nawet maseczka http://allegro.pl/item455027098_kompresor_stahl_mann_50l_zestaw_lakierniczy.html takim pomalujesz, ale się pomęczysz... no i raczej nie tym pistoletem co tam jest, chyba, że sam podkład Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 11 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 Ja bym prędzej tym pistoletem pomalował niż na tym kompresorze :mrgreen: Ale zależy czego się spodziewa,jakiego efektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SYMECEKe36coupe Opublikowano 12 Października 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 Podsumowując - kompresorem o poj. 50 litrów nie polakieruje błotnika czy maski , bo w momencie włączenia się kompresora , żeby znów napełniła się butla, pistolet zacznie "pluć" tak? dobrze rozumiem? Jeśli tak to nie da się , tej nierówności jakoś wypolerować?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Predator Opublikowano 12 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 Podsumowując - kompresorem o poj. 50 litrów nie polakieruje błotnika czy maski , bo w momencie włączenia się kompresora , żeby znów napełniła się butla, pistolet zacznie "pluć" tak? dobrze rozumiem?Jeśli tak to nie da się , tej nierówności jakoś wypolerować?? Wszystko zależy od tego jakiego ciśnienia będziesz potrzebował, ja osobiście ostatnio z braku innego sprzętu dałem rade małym kompresorkiem ( to ze kompresor włącza sie nie znaczy ze nie daje ciśnienia bo ciśnienie z jakim malujesz jest stale, on po prostu je dobija a cały problem polega na tym ze w związku z tym ze ma mały zbiornik dobija prawie cały czas i trzeba mu dawać czas na odpoczynek ). Oczywiście nie dasz rady pomalować nim czegoś w stylu busa ( bo by sie cylinder stopił i rozpłynął po ziemi ze zmęczenia ) ale z takimi elementami jak drzwi czy błotnik powinieneś sobie poradzić. Oczywiscie najwazniejsza sprawa jest dobry pistolet ( najlepiej kup w jakiejś mieszalni lakierów taki za 150 - 200zl i powinieneś być zadowolony ). Zrobienie takich elementów jak maska, dach czy przejścia w lakierze proponowałbym zlecić lakiernikowi bo ktoś kto tego nigdy nie robił na pewno sobie nie poradzi. Jeżeli chodzi o polerowanie to możesz wszystko ( cytryna, inne smieci ) pod warunkiem ze nie ma batów bo tych nie da sie spolerować tak żeby nie było śladu, dobra polerka z regulacja obrotów ( obowiązkowo ) to koszt ok 350zl. Powodzenia <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 13 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 Masz auto w metaliku czy w akrylu? Jak masz za mało wydajny kompresor to jak ma dobić powietrz skoro nie daje rady? Potrzebujesz np.200l/min.,żeby pistolet normalnie działał, a kompresorek da Ci 100l to co z resztą powietrza? Skąd weźmiesz? Wciśniesz cyngiel w pistolecie,będzie dobrze przez 5-10sekund,a później będziesz miał o wiele za mało powietrza,żeby farbę nanieść na element. A jak zaczniesz czekać,aż dobije żeby znów prysnąć kawałeczek to nie ma to sensu,możesz się domyślać jak to będzie wyglądało. Przy bazie to juz wogóle,np.srebrny kolor wystarczy,że będziesz miał inne ciśnienie na górze drzwi,inne na dole i odcień jest zupełnie inny. Malowałem w garażu,później byłem ponad 3lata lakiernikiem w warsztacie gdzie przewijało sie trochę samochodów i wiem jakie znaczenie ma spadające ciśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SYMECEKe36coupe Opublikowano 13 Października 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 Auto mam w metallicu. Głównie zależy mi na polakierowaniu progów i zderzaków pod kolor samochodu. Przydaloby sie tez polakierować maske , no ale nie wiem czy tak malym kompresorem ma to sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Predator Opublikowano 13 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 Auto mam w metallicu. Głównie zależy mi na polakierowaniu progów i zderzaków pod kolor samochodu. Przydaloby sie tez polakierować maske , no ale nie wiem czy tak malym kompresorem ma to sens. Progi i zderzaki bez problemu sobie polakierujesz, maskę tez by sie pewnie dało tym zrobić tylko pamiętaj ze taki element jak maska to spore wyzwanie dla kogoś kto tego wcześniej nie robił. Jaki kolor masz tego auta??? <bmw_3> [ Dodano: 13 Październik 08, 20:08 ] Jak potrzebujesz jakiejś porady to wpadaj do mnie to ci wszystko wytłumaczę bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 13 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 maskę tez by sie pewnie dało tym zrobić no to jak kolega Predator potrafi DOBRZE pomalować maskę takim sprzętem to powodzenia. Progi i zderzaki raczej do zrobienia bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SYMECEKe36coupe Opublikowano 13 Października 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 Nazwa koloru to SAMOABLAUMETALLIC , a nr koloru 295. Próbowałem już lakierować zderzak , na początku było nawet ok , ale po paru sekundach lakier zaczął po prostu powoli ściekać pytanie_bmw uklon_bmw . Wydaje mi się że wszysko robiłem dobrze: dałem środek zwiększający przyczepność do tworzyw sztucznych(ale w sprayu) gdy zaczął matowieć , dałem bazę - już pistoletem no i klar z utwardzaczem - tez pistoletem, ale jak już napisałem wcześniaj kaszana - lakier jakby się nie trzymał. Może powinienem dać podkład też do pistoletu a nie w sprayu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 13 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 A ile odczekałeś po bazie zanim położyłeś klar? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SYMECEKe36coupe Opublikowano 13 Października 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 pare minut , jak baza powoli zaczęła matowieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 13 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 pare minut , jak baza powoli zaczęła matowieć To raczej lipa , trzeba było poczekac az bedzie zupełnie sucha :wink: Ja mam 2 metody przy acrylach kładziesz baze i po 5 minutach jak jest jeszcze mokra od razu lecisz z lakierem przy metalikach nawet niezle to wychodzi :wink: A druga to tak jak wczesniej pisałem BARDZIEJ prawidłowa czyli czekasz do zupełnego wyschniecia bazy i dopiero lakier :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Predator Opublikowano 13 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 no to jak kolega Predator potrafi DOBRZE pomalować maskę takim sprzętem to powodzenia. Progi i zderzaki raczej do zrobienia bez problemu. Dac to by sie dało, na pewno nie było by tego efektu co profesjonalnym sprzętem ale lepsze to na pewno od skatowanej maski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 14 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 no to jak kolega Predator potrafi DOBRZE pomalować maskę takim sprzętem to powodzenia. Progi i zderzaki raczej do zrobienia bez problemu. Dac to by sie dało, na pewno nie było by tego efektu co profesjonalnym sprzętem ale lepsze to na pewno od skatowanej maski. no i tu się koło zamyka profesjonalnie - drogi sprzęt - lepiej oddać do lakiernika amatorsko - tani sprzęt - malować sobie i liczyć się ze średniej jakości efektem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.