Forest Opublikowano 6 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 Mam pytanko.Przy jakich obrotach powinna włączać się turbina?U mnie przy jakichś 2800 obrotów auto zaczyna mocno przyśpieszać,gość który wgrywał mi mapę silnika twierdzi,że powinno dziać się to już przy 1800 obrotów.Objaśniał mi to na wykresie z hamowni.Jakiś czas temu na wyłączonym systemie kontroli trakcji wpieprzyłem się na krawężnik i uderzyłem od spodu intercooler,jeden kanał jest praktycznie zmiażdżony.Może to mieć wpływ na pracę turbo,ciśnienie itd?Facet twierdzi również,że powodem zbyt póżnego załączenia turbo może być sparciały przewód podciśnienia lub jakaś przepustnica która ma tendencję do przycinania się i dopiero przy większym ciśnieniu otwiera się maksymalnie.Podobno wystarczy ją przesmarować i problem znika.Kumpel tłumaczył mi też coś o jakiejś "kierownicy" w turbo która steruje pracą łopatek sterujących szybkością obrotów wirnika w turbinie.Miał ktoś podobny problem?I jak ewentualnie go rozwiązał?Dziękuję za każdą odpowiedź. [ Dodano: 7 Październik 08, 21:45 ] Usterka usuniuęta.Przyczyna - nieszczelne dwa przewody podciśnieniowe sterujące pracą turbiny.Miejsce w którym przebiegła naprawa?Oczywiście Jetronik na ul.Opolskiej.Umówiłem się z gościem na diagnostykę silnika,standardowa cena to 250 zł.I dokładnie tyle zapłaciłem mimo,że facet grzebał przy aucie jakąś godzinę,sprawdzając wszystkie ewentualne przyczyny no i usterkę usunął.Teraz turbo działa już od 1800 obrotów. <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.