Gość Opublikowano 10 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Witam! Niestety, ale wygląda na to że zatarłem silnik w mojej E30 :evil: Pewności jeszcze nie mam, ale wizja jest taka że albo koszt naprawy najtańszy 1200zł i może jeszcze do tego całkiem sporo dojść, albo zakup silnika i przeszczep. Więc chyba od razu zdecyduję się na przeszczep, a tak wogóle to już sam nie wiem co z tym zrobić :? I tu moje pytanko, skoro już jestem zmuszony do tego to najchętniej kupiłbym TD, ale czasami pojawiają się w dobrej cenie silniki 1.8 z E36 i póki co się zastanawiam. Diesel będzie mniej palił, ale silnik droższy, 1.8 z E36 znowu silnik tańszy. Generalnie chodzi mi o to co musiałbym dokupić do silnika z E36 i do TD?? Czy przy TD musiałbym wymieniać sprężyny z przodu?? I cokolwiek wam przyjdzie do głowy a może się przydać to proszę napiszcie tu. Wiem że najprościej byłoby kupić taki sam silnik i też jest taka opcja,ale....poradźcie Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łazik Opublikowano 10 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 jeśli wkładałbyś jakiś silnik inny niż m40 to musisz się liczyć nie tylko z kosztami samego silnika .trzeba będzie pewno zmienić elektronikę[podobno nawet silnik m40 z e36 ma już troszkę inne sterowanie naprzykład przepustnicy],sterowanie silnikiem nie wiadomo co z mocowaniem silnika.co do diesla to skrzynia,dyfer mogą mieć mieć inne przełożenia i jeśli silnik jest dużo cięższy to pewnie trzeba będzie wsadzić lepszą zawiechę.mi udało się kupić[m40] za 600 zł silnik +skrzynia+sterownik tyle że bez papierów. a jak to się stało że zatarłeś?? pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 10 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 To beda drogie koszta , swap nie jest tani ... Ciezko jest z eletryka pozniej i wysterwanie tego auta . Ale jest to mozliwe , powiem Ci tak . Wladowanie silnika m20b20 lub b25 do budy 1,8 . To sa koszta mniej wiecej silnik + skrzynia + raczej wal most , cala wiazka elektryczna . Przelozenie wiazki w jakims tam warsztacie z wysterowanie i odpaleniem auta , to okolo 850 zl Podsumowywujac : Fachman elektroniki z odpaleniem auta - 850 zl Silnik + skrzynia + most + wiazka z komputerem - koszt okolo 2 tys Nie policzylem wlozenia nowych gratow do twojej budy i wyjecia starych , bo kosztu tego nie znam , najlepiej samemu bez kosztow ale czasochlonne ... Remont tez odpada bo remontowac silniki w e30 to slaby pomysl . Tez sie zastanawiam jak doszlo do zatarcia ? Jak by cos kiedys jakies czesci , daj znac moze cos sie znajdzie do kompletnego swapa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Nawet nie pytajcie jak to zrobiłem..... Kompletne frajerstwo i ignorancja o jeden raz za dużo Właśnie tak już tez rozmawiałem z ludźmi i najlepiej i najtaniej wyjdzie poprostu włożyć drugi silnik m10. Koszt naprawy tego zaczyna się od 1200zł-rozebranie silnika,szlif wału, sprawdzenie tłowków, cylindrów i oczywiście może wzrosnąć, myślę że sporo wzrosnąć Silniki m10 widziałem na allegro w okolicach 800zł, ale znowu tez nie wiadomo co się kupuje Kur....... sorki Nic, muszę jakoś skontaktować się z tym gościem co chyba robi gdzieś przy buforowej BeeMki i ze STANDO jak się na Poznań leci, może będa mieli jakiś silnik w rosądnym stanie i cenie i przełożą za rozsądną cenę. Dla jasności dodam, że wina moja nie bawary :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 10 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 :arrow: Byq zdradz tajemnicę śmierci silnika, może innych uchroni twoja opowieść przed takimi błędami, jak chcesz dam Ci kontakt do ludzi którzy robili swapa z M40 z forum beemka, może pomogą, podpowiedzą coś :mrgreen: wiem że M40 jeszcze nie ostygł, ale co z niego zostało i co z tym chcesz zrobić :?: :mrgreen: silnik do sprzedania : http://forum.beemka-klub.pl/viewtopic.php?t=12977 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 10 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 STANDO jak się na Poznań leci,może będa mieli jakiś silnik w rosądnym stanie i cenie i przełożą za rozsądną cenę. Wybrales sobie najdrozszy warsztat chyba na dolnymslasku ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 10 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Inchcape Motor jest droższe sądząc po autach jakimi jeżdża na spoty , heheheheh ( niektórzy wiedza o czym mówię ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Powiem tylko tyle, jak wam się kontrolka od oleju świeci to pomimo prawidłowych objawów działania auta-> wzrost temperatury dajcie sobie spokój z jazdą i odstawcie do mechanika. Mojemu czasami kontrolka się zapalała i gasła i wszystko było dobrze aż do dzisiaj :cry: I prawdę mówiąc już sam nie wiem co zrobić W większy silnik nie chcę się bawić bo idzie za tym wymiana zawieszenia, hamulców. Z drugiej strony obawiam się kupić "kota w worku" Z trzeciej strony, zastanawiam się na jeszcze jedną opcją, ale....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 10 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Powiem tylko tyle, jak wam się kontrolka od oleju świeci to pomimo prawidłowych objawów działania auta-> wzrost temperatury dajcie sobie spokój z jazdą i odstawcie do mechanika.Mojemu czasami kontrolka się zapalała i gasła i wszystko było dobrze aż do dzisiaj :cry: I prawdę mówiąc już sam nie wiem co zrobić W większy silnik nie chcę się bawić bo idzie za tym wymiana zawieszenia, hamulców. Z drugiej strony obawiam się kupić "kota w worku" Z trzeciej strony, zastanawiam się na jeszcze jedną opcją, ale....... czyli co pompa oleju siadła i zatarłeś jak opony utylizowałeś :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 10 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 No troche lipa ze sie tak porobiło z silnikiem olej , woda i rozrzad to klucz do długowiecznosci M40tek i nie ma zmiłuj , jak kontrolka od oleju zaczyna mrugac to prawdopodobnie juz moze byc pozamiatane na dobre :? W remont nie masz co sie bawic to jest pewne , kupisz nowe bebechy porobisz szlify a i tak nie bedzie jezdził tak jak przedtem juz nawet nie mowie o kosztach bo spokojnie mozesz na to przeznaczyc 2tys wiec jedyne wyjscie szukaj silnika ale takiego zebys mogł go wczesniej odpalic tzn auto jakies do rozbiórki i nie kombinuj z wstawianiem M20 bo sie zajedziesz i wyjdzie równiez ponad 2tys . Nie wiem jak wygladaja mocowania silnika w M10 i M40 ale mysle ze wiele sie nie róznia tylko ze to tez pewnie bedzie przekładanie wiazki , kompa itp ..... wiec szukaj tylko M10 Powodzenia <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 10 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 czyli pozostały tylko wspomnienia :cry: : http://www.outlaw.toxic.pl/spoty/skarbek8_01_2006.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Niestety tylko wspomnienia, ale buda stoi jak stała ;-) Teraz w sumie to już się z tego śmieję, taki stary a taki głupi, ale cóż zrobić, chyba każdy przynajmniej raz w życiu funduje sobie droższą nauczkę..... Co do pompy oleju to właśnie wygląda na to że z nią wszystko w porządku, z wcześniejszych objawów wnioskuję, że raczej coś się gdzieś przytkało i olej nie szedł dalej, ale prawdę mówiąc to pies go wie. Zrobię tak jak Mordulec radzi, bo juz mi nawet tak ze dwie osoby radziły, najlepiej m10(najmniej zabawy) i taki żeby był w aucie żeby można było go zapalić. Jak będziecie mieli jakiś na oku to dajcie znać, a jak już coś mi się wyklaruje to się będę odzywał Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łazik Opublikowano 11 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 kumpel miał identycznie w glofie III.kontrolka świeciła się od czasu do czasu.dopiero po ściągnięciu miski okazało się że smok złapał syfu i olej słabo ciągło :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDSerek Opublikowano 11 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 optymalne rozwiazanie to 1.8is z e36 o dieslu zapomnij bo to drogi swap... silnik ciezki i bedziesz musial bardzo duzo rzeczy wymienic..pozdro i powodzonka przy motaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 11 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 optymalne rozwiazanie to 1.8is z e36 ale to jeszcze wiekszy wydatek i podobna kombinacja co przy M20 , poza tym wartosc silnika przewyzszy wartosc samochodu ze nie wspomne juz o gwarantowanych problemach z zamontowaniem ....... no i oczywiscie pozostaje kwestia znalezienia nie zajechanego silnika w wersji iS co moze byc dosc trudne :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 11 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 optymalne rozwiazanie to 1.8is z e36 ale to jeszcze wiekszy wydatek i podobna kombinacja co przy M20 , poza tym wartosc silnika przewyzszy wartosc samochodu ze nie wspomne juz o gwarantowanych problemach z zamontowaniem ....... no i oczywiscie pozostaje kwestia znalezienia nie zajechanego silnika w wersji iS co moze byc dosc trudne :lol: a juz nie powiem o zdobyciu czesci do IS i kosztach tych czesci . Powiem tak , najtaniej bedzie kupic ten sam silnik i go wlozyc . W warsztacie wyjecie i wlozenie silnika to koszt okolo 600 zl . SWAP na m20b20 ... To duze koszta . Nie wiem jak inni sprzedawcy ja bym wycenil to tak na swoich gratach ktore posiadam . Silnik z osprzetem ze skrzynia mostem walem wiazka i komputerem , tarczami i zaciskami od 325 , to koszt okolo 2200zl Do tego musisz doliczyc wlozenie silnika i tych podzespolow w warsztacie bo widze ze sam raczej nie dasz rady nie masz checi nie masz czasu itd ... (Na upartego ktos z forum by Ci to wlozyl , sa takie osoby chetne do grzebania po tanich kosztach ) Potem przelozenie wiazki , wysterowanie auta i odpalenie go w warsztacie jak mowilem okolo 900 zl musisz liczyc . Co daje minimum 3100 zl SWAP na M20B25 - duzo drozej , ze wzgledu na problemy ze znalezieniem tego silnika w dobrym stanie . SWAP na diesla lub IS , lub motor z e36 beda na pewno duzo drozsze ze wzgledu na zakup czesci , sam motor diesla w dobrym stanie to koszt okolo 2 tys a do tego dolicz czesci , znalezienie wiazki itd ... SWAP na M50 koszta okolo 5 tys Takie jest moje skromne zdanie bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Raz że może być dość trudne znalezienie dobrego iSa a dwa mój kumpel miał przez pół roku autko z takim silnikiem i koszt części w porównaniu do m10 to niebo a ziemia. Już bym chyba wolał kupić m20 bo bardziej popularny. Juz postanowione, kupuję m10, żeby było jak najtańszym kosztem, bo jak miałbym się bawić w przeszczepy to lepiej od razu kupić coś mocniejszego i tyle. A osobiście nie wsadzę mocnego silnika nie robiąc najpierw przedewszystkim hamulców no i zawieszenia. Także zostaje m10, a pozatym moja bunia jest zupełnie seryjna i szkoda by było ją "popsuć", a za 10 lat to będzie niezła gratka do kolekcjonerów :mrgreen: P.S. Dokładnie tak jak oxstylE napisał, koszt części do iSa-kosmos A mocniejszy silnik owszem bardzo chętnie,ale moim zdaniem lepiej kupić bumę już z takim silnikiem, bo jest taka możliwość. Do np. 200KM trzeba auto już trochę zrobić(pomijając eMki) i nie ma innego wyjścia, a tutaj mam jakieś rozwiązanie, także polecę po najmniejszych kosztach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 11 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Tak myslalem ze podejmiesz taska decyzje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek_79 Opublikowano 11 Marca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Nie będę się powtarzał i przyznam rację tym którzy radzili aby założyć silnik tego samego typu. Najlepiej poszukaj po ogłoszeniach czy ktoś nie ma do sprzedania rozbitka, z ktorego nic jeszcze nie zostało wyciągnięte. Sa wtedy spore szanse, że silnik bedzie w miarę dobry. W swap sie nie baw, bo szkoda twoich nerwów i pieniędzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.