sulek Opublikowano 14 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 za niedługi czas około 2 tygodnie będę musiał wymienić sprzęgło w swojej landrynce, możecie polecić coś lepszego niż seria, nie wiem, żeby lepiej łapało, ale nie żaden hardcor - spiek, bo autem jeżdżę na co dzień, korki, parkowanie i te sprawy, ale czasami można sobie przycisnąć. Bo seria to pewnie jakiś Sachs. Czekam na rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banan_owiec Opublikowano 14 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Seryjnie jest Sachs... To dobre sprzęgła. Sam jeżdżę na takim i jest lux. Jeśli chcesz coś lepszego to może LUK'a... Jest trochę droższy, do Ciebie ok.500zł. No i jeszcze kwestia koła dwumasowego czy jest do wymiany. Warto się nim zająć przy okazji rozbierania skrzyni, a nowe to dodatkowe kilka stówek... :? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 14 Września 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Jest droższy i lepszy w czym?? Bo kolega mi cos mówił o sprzęgle organicznym z mocniejszym dociskiem i lżejsze koło zamachowe, tylko jakie konkretny model, żebym wiedział co zamówić, jakis sklep, w którym jest jakis spec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banan_owiec Opublikowano 14 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Sachsa do Luka można porównać jak radio Sony i Alpine. Droższy bo lepiej wykonany, wydajniejszy i trwalszy (ponoć!)... Bo kolega mi cos mówił o sprzęgle organicznym z mocniejszym dociskiem i lżejsze koło zamachowe Niestety nic nie polecę bo nie znam się na takich gadżetach Jesteś pewien, że chcesz coś takiego do codziennej jazdy? Nie wiem czy takie "ostre" sprzęgło nie będzie uciążliwe przy normalnym użytkowaniu... Do latania na pewno będzie lepsze, ale na normalnym też polatasz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 14 Września 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Ale tarcza i tak będzie okrągła, więc chyba nie będzie to żaden hardcor, jak sprzęgło spiekowe. Wiesz kogo mógłbym się poradzić i ile nawet seryjne koło zamachowe kosztuje?? A że mi się nie spotkaliśmy we wro tylko w w-ch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banan_owiec Opublikowano 14 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Spróbuj zagadać do Enzo. On ostro mieszał w swojej e30 może coś Ci doradzi... Dwumas będzie kosztował grubo ponad tysiaka (ok. 1500). Jak będziesz latał po Wrocku to zajrzyj do hurtowni na Belgijskiej. Tam mają tanie sprzęgła itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 14 Września 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Co ty mnie straszysz. Zagadam do enzo zobaczymy co on mi powie, zagadałem jeszcze do TDSerek, bo on ma grube auto, więc też może temat liznął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banan_owiec Opublikowano 14 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Nie straszę... To dość duży koszt. Na alledrogo widziałem nowy dwumas LUK'a za 1700 :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 14 Września 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Patrzyłem na allegro i masz rację, nawet nie ma o czym myśleć, nowe koło dwumasowe, poza zasięgiem - teraz. Bo w przyszłości, kiedyś trzeba będzie je wymienić, ale kurde, czemu to takie drogie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banan_owiec Opublikowano 14 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Jest drogi bo idealnie wyważony, wyszlifowany i wytrzymały... Mi spadł kamień z serca jak się dowiedziałem, że w is'e nie mam koła dwumasowego. Ale to jeszcze zależy czy będziesz musiał go wymienić czy nie. To dość mocny element Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 14 Września 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Niestety 4 cylindry mają dużo rzeczy innego niż 6 garów. Szkoda, że nie dorwałeś 2.0 R6, ładniej brzmi. A co w tym dwumasowym kole takiego unikalnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 14 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Niestety 4 cylindry mają dużo rzeczy innego niż 6 garów. Szkoda, że nie dorwałeś 2.0 R6, ładniej brzmi. A co w tym dwumasowym kole takiego unikalnego? 1- cena 2- masa 3- ma takie fajne ząbki i sprężynki 2 masówa luka od 1200 w górę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 14 Września 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 A gdzie takie ceny - na allegro 1700 i w górę? A co z tą masą dokładniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 14 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 A gdzie takie ceny - na allegro 1700 i w górę? A co z tą masą dokładniej? 1- auto-chip nie ma drogo 2 - rok temu dawałem u tego gościa razem z wysyłką chyba 1200 albo 1300 - 516103307 - wysyłkowo, gość sprawdzony a co z masą dokładnie ? no więc... to koło waży więcej od felgi z oponą chyba taki kawał metalu jebi**y że na hantle się nadaje albo do dociążenia worka z teściową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 14 Września 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Ma jakąś stronę internetową?? wiem tylko ze im lżejsze koło zamachowe tym auto szybciej wkręca się na obroty - czyli chyba szybciej przyspiesza. Ale jakie są różnice między 1 a 2 masowym to nie wiem o co kaman, a jak koło jest cięższe to co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 15 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Ma jakąś stronę internetową?? wiem tylko ze im lżejsze koło zamachowe tym auto szybciej wkręca się na obroty - czyli chyba szybciej przyspiesza. Ale jakie są różnice między 1 a 2 masowym to nie wiem o co kaman, a ja koło jest cięsze to co. http://www.motofakty.pl/artykul/dwumasowe_kolo_zamachowe.html 2 masowego 1 masowym NIE MOŻNA zastąpić a co do jego wagi.... to nie da się żeby było lekkie a jak będzie lekkie z dziwnych stopów, to pewnie będzie masakrycznie drogie Oprócz eliminacji drgań, atutem koła dwumasowego jest zmniejszenie momentu bezwładności po stronie silnika, co ułatwia zmianę biegów oraz zwiększa trwałość synchronizatorów. Kolejną zaletą jest wyeliminowanie hałasu i szarpania w zakresie małych prędkości obrotowych, które przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa przez pojazd. Dane katalogowe informują, że zużycie maleje aż o 5 procent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDSerek Opublikowano 15 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 2 masowe mozna zastapic 1 masowym... pozatym mozna rowniez pokusic sie o sachs racing ...dowiaduj sie w intercarsie:D pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 15 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 2 masowe mozna zastapic 1 masowym... pozatymmozna rowniez pokusic sie o sachs racing ...dowiaduj sie w intercarsie:D pozdrawiam chcesz mi powiedzieć, że tak po prostu zamast 2 masowego wsadzasz 1 masowe.... ? [ Dodano: 15 Wrzesień 08, 13:36 ] 2 masowe mozna zastapic 1 masowym... pozatymmozna rowniez pokusic sie o sachs racing ...dowiaduj sie w intercarsie:D pozdrawiam chcesz mi powiedzieć, że tak po prostu zamast 2 masowego wsadzasz 1 masowe.... ? toż to powinno mieć 1- inną masę, 2- inny rozstaw śrub, 3- jest przystosowane do przenoszenia innego momentu.... A może zwykłe?Wielu kierowców i mechaników w sytuacji podbramkowej zastanawia się nad zastąpieniem zużytego koła dwumasowego kołem zwykłym. Jak pokazuje praktyka w niektórych przypadkach zdarza się, że koło zwykle od innej wersji silnikowej (np. starszej) pasuje. Generalnie, taka zamiana zawsze pociąga za sobą przykre konsekwencje, ponieważ prędzej czy później dochodzi do uszkodzeń skrzyni biegów. Rozwiązaniem kompromisowym są specjalne zestawy sprzęgieł z rozbudowaną częścią amortyzującą drgania. Niestety, nie do wszystkich modeli samochodów są one oferowane. i ŻywotnośćDość często zdarza się, że dwumasowe koło zamachowe wytrzymuje tyle co... sprzęgło, czyli ok. 100 – 150 000 km w zależności od techniki i warunków jazdy. Teoretycznie, to dość długi okres, jeśli jednak kupimy samochód używany, trzeba liczyć się z tym, że awaria przytrafi się nam na dzień dobry. Zdarzają się oczywiście także przypadki bardziej drastyczne – koła dwumasowe potrafią zastrajkować nawet po 40 – 50 tysiącach kilometrów. Zdarza się także, że wytrzymują dwie lub trzy wymiany sprzęgła. Typowym objawem zużycia koła dwumasowego jest hałas dobiegający od strony układu napędowego oraz ewentualne szarpanie podczas przyśpieszania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDSerek Opublikowano 15 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 zmiana kola 2 masowego na 1 masowe pociaga za soba zmiane tarczy oraz docisku na inne:D przyklad jest prosty kolega np w seacie ibiza zamontowal w swojej ibizie 1.9 tdi 110km sprzeglo z golfa vr6 przy okazji wstawiajac zamiast kola 2 masowego kolo 1 masowe z silnika 1z czyli 90 km wersji diesla. odnosnie bmw polecana jest zmiana np sprzegla na mocniejsze za posrednitwem zmian do bmw e36 2.8 Docisk 3.0d, tarcza sprzęgłowa 3.0i, łożysko oporowe 2.8i, koło dwumasowe 2.8i (zostaje oryginalne). opis http://www.streetracing.pl/forum/index.php?showtopic=51841&st=20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 15 Września 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Ta zabawa ze sprzęgłem jest dośc droga, sama seria kosztuje około 700 zł. Pytałem o Sachs Racing: docisk 1415 zł tarcza 988 zł łożysko 120 zł Do 328i robią takie cuda, ale do 323i na forum nic nie ma. Nie wiem czy w takiej sytuacji jest sens robienia tematu na streetracing.pl, bo gotowy sportowy kit Sachs Racing kosztuje 2500 zł. Mam tylko nadzieję, że dwumas jest w dobrej kondycji. Myślałem, że w cenie około 1000 zł będzie można dostać coś lepszego. A jesli seria jednak ;( to co polecacie LUK czy Sachs, dzwoniłem w 2 miejsca, jeden koleś powiedział Sachs a drugi LUK i bądź tu mądry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 15 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Ta zabawa ze sprzęgłem jest dośc droga, sama seria kosztuje około 700 zł. Pytałem o Sachs Racing: docisk 1415 zł tarcza 988 zł łożysko 120 zł Do 328i robią takie cuda, ale do 323i na forum nic nie ma. Nie wiem czy w takiej sytuacji jest sens robienia tematu na streetracing.pl, bo gotowy sportowy kit Sachs Racing kosztuje 2500 zł. Mam tylko nadzieję, że dwumas jest w dobrej kondycji. Myślałem, że w cenie około 1000 zł będzie można dostać coś lepszego. A jesli seria jednak ;( to co polecacie LUK czy Sachs, dzwoniłem w 2 miejsca, jeden koleś powiedział Sachs a drugi LUK i bądź tu mądry. można założyć do 323 to z 328 jeśli pasuje, seria ok. 550-600 PLN, jest na pewno wytrzymalsze od choćby 325 (bo to z 325 ofkorz nie podejdzie bo za słabe... w 328i jest to samo co w większych silnikach w Z3), sachsa mogę z czystym sumieniem polecić p.s. jeśli chcesz to mam stare sprzęgło w którym docisk jest uwalony... łożysko cholera wie tak na prawdę bo nie sprawdzałem, tarcza jest na pewno dobra - nie bawiłem się w wymienianie po kolei tego wszystkiego, wymieniłem całe na nowe, to co mam nie jest mi do szczęścia potrzebne, leży sobie w garażu, za okocim mocny oddam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 15 Września 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 W 328 tarcza jest większa i ma 240mm a u mnie ma 228, tak wyczytałem na forum. Kupie cały nowy zestaw (tarcza, docisk i łożysko). Nie będę bawił się w jakieś używki czy dokupowanie części. Jak wymieniać to na nowe, żeby mieć spokój na długo i żeby spełniało swoją funkcje prawidłowo. Ale dzięki za chęci. Czy polecacie jakiś dostawców z allegro czy tylko InterCars, bo kurde na allegro sprzęgła nawet o 150 zł tańsze niż w InterCars'ie. Bo jeśli tam mają jakieś zrzutki lub jakieś lipy to zakupie w sprawdzonym miejscu i tyle, nie będę kombinował. Chociażby link poniżej, facet chce za zestaw 470 zł + pewnie około 30 zł mamy 500 zł a nie 700 zł. Pytam czy warto? http://www.allegro.pl/item439219151_sprzeglo_sachs_bmw_e30_e_30_e34_e_34_e36_e39.html Albo tutaj słyszałem o tej belgijskiej i akurat na allegro są, nawet nie wiem skąd ma ceny, ale są bardzo, ale to bardzo konkurencyjne. Słyszeliście coś o tej hurtowni? http://www.allegro.pl/item426679841_sprzeglo_sachs_bmw_e36_bmw_e34_bmw_e30.html I zaś zakup maski się przesuwa, nienawidzę tego ;| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banan_owiec Opublikowano 15 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Zajrzyj na tą Belgijską... Ja kupiłem u nich sprzęgło do siebie. Na Allegro mają bardzo konkurencyjne ceny a jak przyjechałem osobiście do hurtowni to mi jeszcze zeszli z ceny parę złociszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 15 Września 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 No i tak chyba zrobię, bo u mnie w W-ch kosztuje chyba 610 zł, ale przy moim budżecie 100 zł to bardzo dużo, jutro zadzwonię tam ile by wyniosło sprzęgło do mojego auta z przesyłką, bo nie będę jechał do Wro specjalnie po sprzęgło. Chyba, że jakoś przejazdem, ale wątpię. Doszedłem też do wniosku, że auto i tak jest słabsze niż jak było 10 lat temu, w najbliższym czasie nie będę podejmował żadnych modyfikacji podnoszących moc silnika, nawet gdyby, to zawsze seryjne sprzęgło ma pewnie jakiś margines np wytrzymuje 10% więcej niż seria momentu i mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.