Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


M62 czy S38


Enzo

Który silnik odpowiedniejszy do E30?  

14 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Który silnik odpowiedniejszy do E30?



Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Zastanawiam sie nad kolejnym swapem w E30.

Ta sa tylko na razie zastanawienia, ale raczej ktoras z tych opcji za rok jakis sie pojawi.

Wiec taK:

M62B44

Silnik V8 4.4l

286KM i 440NM

2107_11lo.jpg

Druga opcja:

S38B38

Silnik R6 3.8l Mpower

340KM i 400NM

motor4ba.jpg

Chcialbym poznac wasze opinie.

Co byscie wybrali i dlaczego?

BTW: temat kosztow mozecie pominac :lol: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem lepsza M-ka , nie wiem czy pamietasz goscia z takiej srebrnej E30 z

wyrazowa ostatniego , wlasnie mial silnik M3 3,2L i moim zdaniem to był najlepszy

szofer smigajacy E30tka w tych zawodach ...

Natomiast były chyba 2 E30tki z silnikami V8 i wlasciwie co chwile zwiedzali pobocze

widac ze ciezko było to utrzymac mozliwe ze brak umiejetnosci a mozliwe ze zbyt

ciezki przód auta wlasnie przez silnik V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak. Zastanawialem sie nad tym jakies miesiac temu. Zdecydowalem sie na motor 4.0 v8 ze wzgledu na koszty. pomysl racjonalnie. Jezeli wysra ci sie cos w s38 to gdzie kupisz czesci????? Tylko serwis albo łud szczescia i cos na e-bayu. Oczywiscie M POWER pod maska to masakra, ale osiagi az tak nie powalaja. Mysle ze jak dobrze pokombinujesz to 320 KM z M62 wyciagniesz i moment ponad 450Nm. A jak kazdy wie moment obrotowy jest najwazniejszy. Pozdrawiam Borys.(niebawem 340i)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enzo szacunek dla Ciebie,że masz taki zapał i chcesz ciągle coś zmieniać. Jeśli uda Ci się to wrzucić i będzie śmigać to muszę to obejrzeć. M-power pod maską to kozak,ale V8 też coś niesamowitego,ale koszty napraw jak Borys pisał,raczej niższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego momentu na dole przy turbo to sie nie zgodze. Moment na dole maja tylko 2 zaworowe siniki czyli m20 albo jak u enzo m30 a tubro moment ma dopiero powyzej 4 tysi w momencie jak zaczyna pompowac sprezarka. Narazie jezdze ma M20B25 i zapinam boka przy ok 2,5-3 tys(na suchym) obrotow bez strzalu ze sprzegła i bez uzycia rękawa. To sie nazywa moment od dolu. W grudniu zmaiana serca na V8, a do tego czasu negatyw, dystanse i calkowite odchudzenie auta(wraz z matami wygluszjacymi). Dzis bylem na treningu w Bydgoszczy i powiem ze zdrowe m20 bardzo dobrze sobie radzi z tym torem. Siju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kazdy nissanie 200sx turbo zaczyna pompowac od 4 tys, a koles który jezdzi w Toyo Drifcie ma nissana ponad 400Km a turbo zaczyna pompowac od 4,5 tys. Moment na dole przy turbinie jest tulko w Dieslu.

A ktory to koles?

Chlopie cos ci sie pomylilo, w Drifcie wazny jest bardzo dol silnika, aby latwo zerwac przyczepnsoc, wsyztskich ktorych nzma, turbo dmucha od okolo 1800-2000obr/min...

Gdyb ydmuchala od 4000 w drifcie by nie zawojowal nic, poenwiaz by musil tylko stzrelac ze spzregla, a jak wiadomo w drifcie ztreba rowneiz odpuszczac gaz :wink:

A wracajac do tematu zdecydowalem sie na M62, ale to jeszcze bedzie trzeba poczekac :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj z nim gadalem w Bydgoszczy na treningu(Jasny niebieski nissan s14a) Kornel ma na imie niepamietam nazwiska.Mowil ze u niego ponizej 4,5 tys jest lipa.

[ Dodano: 7 Wrzesień 08, 21:39 ]

Troche odbieglismy od tematu. Uwazam ze to najlepsza opcja 4,4 V8 :D . Ja bede mial u siebie ten słabszy 4,0 ale tez dobrze. Powiedz kto ci bedzie robil swapa i kiedy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

v8 będzie chyba trudne do ogarnięcia w takim samochodzie ale jak się uda to będziesz mógł wyprawiać niesamowite rzeczy.. czekamy na efekt Twoich prac.

czemu trudne?

Po co się rozdrabniać :?: :!: Nie lepiej taki swapik:

http://www.cardomain.com/ride/2929437 :twisted:

albo gotowca kupić:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=73671898&pageNumber=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=45&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&maxFirstRegistrationDate=1990-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=〈=pl&tabNumber=2 :mrgreen:

[ Dodano: 16 Wrzesień 08, 23:16 ]

Kiedyś zastanawiałem się nad wyborem pomiędzy tymi dwoma silnikami i...

...żeby kupić silnik to najlepiej jak by był w aucie celem sprawdzenia i tu pojawia się odpowiedź; M5 e34 jest znacznie droższa od e38/e39 po 98roku (sprowadzasz e38 angola za grosze) :idea: :arrow: Części... :idea: :arrow: No i wagi: m62 waży 140kg, a s38 151kg (waga bez osprzętu) :idea: :arrow: Niutki: w m62 z vanosem generowane już od 3600rmp/440Nm (3900rmp/420Nm bez vanosa), zaś s38 dopiero przy 4750rmp uzyskujemy "zaledwie" 400Nm :!:

To są tylko dane, ale wg mnie do driftu najlepszy m62 ze względu na lepszy moment niżej uzyskiwany, a do sprintu na 400m s38 ze względu na moc bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...