Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


jaki najlepszy olej do silnika m20?


Rekomendowane odpowiedzi

witam. chcialem sie zorietowac jaki bedzie najlepszy olej do dwulitrowego silnika 12V m20. jaki radzicie wlac. w moim silniku sa male wycieki a tym bardziej nie wiem jaki byl poprzednio wlany olej. Myslalem ze najlepszy bedzie Mobil mineralny. Czekam na propozycje.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie wiesz,jaki olej był wcześniej proponowałbym dobrej klasy olej mineralny.Tym bardziej,że masz wycieki,więc olej syntetyczny lub półsyntetyczny może całkowicie wymyć Ci silnik,a wtedy bez kapitalki się nie obejdzie.olej zaworom nie zaszkodzi,bo tam nie ma żadnej hydrauliki.polecam mobil1 <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

info zmototechniki.....pl

Oleje mineralne - to mieszanina wysokowrzących (temp. powyżej 350 stopni C) węglowodorów nasyconych i aromatycznych z pewną domieszką związków heterocyklicznych otrzymana z przeróbki ropy naftowej. Jest to baza dla innych olejów. Frakcja ta stanowi zatem główny składnik niektórych olejów silnikowych, przekładniowych, hydraulicznych oraz dla smarów plastycznych.

Oleje pół syntetyczne - są to oleje produkowane na bazie olejów mineralnych lub pochodzą z tak zwanego procesu hydrokrakingu, który polega na poprawie własności oleju mineralnego poprzez regulację długości łańcuchów węglowodorowych.

Oleje syntetyczne - to oleje, których podstawowym składnikiem są substancje nie będące produktami bezpośredniego przetwórstwa ropy naftowej. Najczęściej są to syntetyczne węglowodory jak alkilowane aromaty lub inne substancje jak dwuestry, poliglikole lub silikony. Właściwości takich olejów poprawiane są przez różnego rodzaju dodatki (więcej o dodatkach - click) uszlachetniające. Oleje te są znacznie stabilniejsze termicznie i mogą pracować w podwyższonej temperaturze i dużych naciskach na smarowane powierzchnie.

Korzyści płynące ze stosowania oleju syntetycznego zamiast mineralnego to:

zmniejszenie oporów tarcia

zmniejszenie zużycia części silnika

zmniejszenie zużycia paliwa

zwiększony okres pomiędzy wymianami oleju

mniej nagarów i osadów w silniku

łatwiejszy rozruch w niskiej temperaturze;

Myli się jednak ten, który wlewając olej syntetyczny do starego samochodu myśli, że poprawia warunki pracy silnika. Nie należy bowiem zmieniać oleju mineralnego na syntetyczny w przypadku silnika, który przez dłuższy okres był eksploatowany na oleju mineralnym. Syntetyk mając lepsze własności myjąco-rozpuszczające może doprowadzić do zablokowania układu smarowania na skutek wypłukania starych nagarów czy szlamów. Konsekwencje takiego przypadku mogą być o wiele poważniejsze z kosztowną naprawą silnika włącznie. Nie zaleca się także mieszania olejów ze sobą, gdyż zastosowane w nich dodatki mogą nie zadziałać zgodnie z przewidywaniami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...