Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Ciężko chodząca szyba elektryczna


Rekomendowane odpowiedzi

Jak widać na zdjęciu ta duża zębatka od szyby jest z boku przytarta. Czy to chodzi w jakiś prowadnicach? czy ta zębatka nie powinna trzeć?. Wymyłem wszystko, posmarowałem i dalej ciężko chodzi szyba, a nawet zatrzymuje się. Czy to jest objaw skrzywionej zębatki?

dscf7573lo3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- prowadnice to raz

- dwa to ta metalowa zębatka napędzana jest taką plastikową. U mnie wyrobiła się tulejka

w której ta plastikowa zębatka siedziała, przez co ta plastikowa się starła. Tulejkę wytoczyłem i śmiga jak ta lala.

- trzy to odkręcenie korpusu silniczka i dokładne oczyszczenie szczotek którymi wirnik dostaje prąd. Chodzi o to, że tam jest taki ferrytowy pierścień dzięki ktoremu komp wie, czy szyba idzie do gory czy sie zblokowała. Jak jest syf, to sygnaly z pierścienia nie docieraja i komp odłącza prąd

Niestety dwa i trzy wymagaja rozwiercenia nitow, ale po oczyszczeniu i posmarowaniu działa jak nowe. Moje doświadczenia pochodzą z e36, ale podejrzewam że w innych jest podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- prowadnice to raz

- dwa to ta metalowa zębatka napędzana jest taką palstikową. U mnie wyrobiła się tulejka

w której ta plastikowa siedziała, przez co plastikowa się starła. Tulejkę wytoczyłem i śmiga jak ta lala.

- trzy to odkręcenie korpusu silniki i dokładne oczyszczenie szczotek którymi wirnik dostaje prąd. Chodzi o to ze tam jest taki ferrytowy pierścień dzięki ktoremu komp wie, czy szyba idzie do gory czy sie zblokowała. Jak jest syf, to sygnaly z pierscienia nie docieraja i komp odlacza prad

Niestety dwa i trzy wymagaja rozwiercenia nitow, ale po oczyszczeniu i posmarowaniu dziala jak nowe.

dzięki borsuk, właśnie chodziło mi o to czego szukać, trzeba będzie rozebrać to. Prowadnice w ramce raczej wykluczam bo tu szyba chodzi luźno, a zatrzymuje się nawet jak ciągnę ręką szybę do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie za rady, ale problem sam sie przez przypadek rozwiązał. Demontowałem plastiki na tunelu, więc wyciągnąłem przełączniki szyb i po założeniu z powrotem zamieniłem miejscami. Teraz lewa szyba ma taki sam objaw, a prawa chodzi, więc wiadomo co jest przyczyną zacinania szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...