pear-p1 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Witam interesuje mnie ktory silnik waszym zdaniem jest najabardziej ekonomiczny w E39 chodzi o benzyne i diesla w manualu. dzieki za odp . Pozdrawaiam. Ps. Jesli post w złym miejscu to sory i prosze o przezucenie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kri$$ Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 zdecydowanie 3,0d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 kumpel miał e39 2.8 i twierdził ,że mało pali,a zbierał sie nie wąsko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 3.0d to silnik już z common rail wiec technicznie lepszy i oszczędniejszy od starszych diesli(2,5 tds) montowanych w E39 początkowo. Co do benzyny 2.8 to nie należy się spodziewać 5L/100km ale i nie żłopie niewiadomo ile. pomijając stosunek osiągów do spalania to diesel jest "bardziej ekonomiczny" ceny ON i Pb95 są te same lub na niekorzyść diesla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pear-p1 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Wiec o jakim spalaniu mowimy przy 2.8 i 3.0 przy cieżkiej nodze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kri$$ Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 ceny ON i Pb95 są te same lub na niekorzyść diesla tym co jest teraz na stacjach, nie należy się przejmować, przecież taka paranoja, że produkt pochodny ropy jest od niej tańszy nie potrwa długo... bo to tak samo jakby kilogram frytek był tańszy od kilograma ziemniaków... co do spalania to wiadomo - ciężko uśrednić, bo różnie była u każdego, każdy jeździ inne dystanse, w różnych warunkach, z różną dynamiką... myślę że 3,0d to miasto 8-9, a trasa 6-7... najlepiej nie Ci powie ktos kto ma ten silnik - spytaj się użytkowników esper (e39) i sebastianforys (e46) mają auta z tym motorem, możesz się ich spytać... 2,8 w bajurze - na pewno w mieście będzie to kilkanaście litrów - ze 12-13 minimum, a w trasie myśle że 8-9 da się zamknąć... generalnie silniki benzynowe w bmw palą wszystkie praktycznie tyle samo - czy to 1,6 czy 2,8 to różnica będzie niewielka :wink: ... no może z tym tyle samo to przesadziłem, ale wzrost pojemności nie powoduje jakiegoś drastycznego wzrostu spalania... edit: aha - to co napisałem to przy normalnej jeździe, a przy ciężkiej nodze, to cóż - trzeba się liczyć, że będzie więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomski Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 2,8 w bajurze - na pewno w mieście będzie to kilkanaście litrów - ze 12-13 minimum, a w trasie myśle że 8-9 da się zamknąć... Wedlug mojej ksiazki miasto = 15.4-16.6l trasa = 7.6-7.8 mieszany= 10.5-11.0l Po kilkunastu latach zywota auta podejrzewam ze moge smialo dodac 1-2l.Dane opieraja sie na predkosci dozwolonej,co np. na trasie mogloby sie zgadzac.No ale kto na 4-ro pasmowce jedzie 112km/h(70mph) ..? Chyba ja nie :mrgreen: A co do ciezkiej nogi i spalania to sie zgadzam i moge przytoczyc historie mojego kumpla.Kupil vw polo 1.0 po to zeby mu malo palil,a na autostradzie go przyciskal zeby szybciej jechal...siorbal 9.0l/100km.Wiec gdzie sens i logika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kri$$ Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 A co do ciezkiej nogi i spalania to sie zgadzam i moge przytoczyc historie mojego kumpla.Kupil vw polo 1.0 po to zeby mu malo palil,a na autostradzie go przyciskal zeby szybciej jechal...siorbal 9.0l/100km.Wiec gdzie sens i logika. dokładnie.. ja też jak przycisnąłem na autostradzie raz astrą co normalnie w trasie pali 5 to wyszło koło 10... dlatego jeśli się ma w zamiarze jeździć szybko, a ma się jeszcze na uwadze ekonomię, to lepiej kupić mocniejsze auto i wykorzystywać część jego możliwości, niż katować słabe wozidełko, w nadziei że "skoro mniejszy silnik będzie palił mniej", próbując wycisnąć z niego co się da, bo efekt będzie odwrotny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pear-p1 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 ja nie mam nadziei ze bedzie palilo malo ale szukam silnika ktory w benzynie spali w miescie max 14/15 l w tej chwili mam e36 i łyka po miescie 16 gazu i jestem w trakcie zmiany na cos innego i szczerze zastanawiam sie nad e39 i audi a6 2.8 benzyna ale gdzies wyczytalem ze to w quatro spali 16 l wiec w jedna oske pedzone 15 troche sporo jak na to auto a8 potrafi tyle spalic i dochodze podobnie do wniosku ze bmw 5 pali tyle samo a moze nawet wiecej co bmw 7 jakos trudno mi porownac te samochody a znajomy mial 7 w 3l dieslu i sredio po miescie w 10 sie zamykal badz mondry i cos wybiez ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomski Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 badz mondry i cos wybiez ;/ Tak jak mowisz kiedys byly maluchy ,duze fiaty i polonezy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.