kaspri84 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 tel. 511 312 869 pisac jakby cos niegralo z nr. to beda poprawki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziqsek Opublikowano 1 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Mam sprawe: Posiadam E46 320i m52tub na podwojnym vanosku z 2000r 150km, dałbyś rade cos wykrzesac z tego samochodu dodatkowo i jaki bylby koszt ? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo0104 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 witam jesli temat turbo sie tu przewija to ja mam kilka pytań: - jak działa piggybak czy cos takiego? Jakie sa alternatywy ?wiem ze to wpina sie pomiedzy ecu a silnik ale czy to jest coś uniwersalnego czy trzeba kupowac pod dany model sterownika?? No i co kiedy zalozymy większe turbo musimy wtedy tą puszke zmieniac na inna? jest tam jakaś regulacja? - przy montarzu turbo musimy zmienic wtryski jak policzyc jakie duze one maja byc? - czy np przy silniku M50B25TU musimy dokonywac zmian w silniku jesli chcemy miec okolo 260-300KM max? czy tłoki i korby moga zostac, czy trzeba odprezac. Wiem ze jedni powiedza ze trzeba a inni ze nie. chodzi mi poprostu o zywotnosc silnika. nie chce uzywac auta do wyscigow ale ma on byc bardziej elastyczny i mocniejszy. Bedzie onouzytkowane na codzien do normalnej jazdy. czy przy takich zalozeniach trzeba robic modyfikacje w samym silniku?? - czy ma ktos jakies informacje wymiary na kolektor wylotowy (turbosprężarka u góry w miejscy zbiorniczka do spryskiwaczy)?? - jakim momenten moze dysponowac tak przerobiony silnik przy mocy okolo 280KM?? - jakie jest potrzebne cisnienie doładowania zeby uzyskac taką moc? Nie rajcuje mnie kupno gotowego zestawu bo to sa zestawy z chin i za 5000zł nie kupie chińskiego Chce zrobic po swojemu pewne podzespoły. z góry dziękuje za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafałs Opublikowano 20 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 - puggyback np. stm 6 lub stm7 koszt: 6(koło500zł) 7(koło800zł) jest to urzadzenie które wpinamy przed komputerem i jego zadaniem jest modyfikowanie poszczegulnych informacje z czujników, dzieki czemu jesteś w stanie wykożystać do 8 % mocy zapasowej silnika. Jeżeli natomiast kupisz stm7 to juz jest bardziej rozbudowana sprawa: można praktycznie wszystko ustawić nawet moment załączenia się vanosa... itp... -jeżeli natomiast z pojemnosci 2,5 chcesz mieć 300KM to koszt takiej modyfikacji wynosi koło 15 tys. (robota profesjonalna np. promotor czy VTG )... nie będę wchodzic w tematy co by trzeba było wymienic bo praktycznie cały silnik... - co do momenty przy mocy 280KM to jest zależne od elaktroniki (ustawienia) ale sądze ze bedzie to przedział pomiędzy 280 a 310 Nm. -najlepszym rozwiązaniem jest instalacja nitro :wink: szybko i tanio... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 21 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Witam mam tu pare ciekawostek co do SMT6 zapozyczonych ze strony producenta: Urządzenia SMT6 są obecne na naszym rynku od kilku lat i przez ten czas zdobyły sobie niekwestionowaną pozycję lidera na rynku elektroniki modyfikującej mapy paliwa i zapłonu w samochodach wolnossących oraz turbodoładowanych. Skąd taki sukces na trudnym rynku tuningu elektronicznego? SMT6 jako jedyne urządzenie piggy back posiada funkcję logów zapożyczoną z wyczynowych komputerów stand alone, która daje możliwość zgrania warunków pracy silnika na dysk twardy laptopa w celu kontroli parametrów pracy, jak również ewentualnych korekt map paliwa zapłonu czy innych dodatkowych urządzeń mających wpływ na pracę silnika poddanego tuningowi. Łatwy do obsługi program działający pod Windows powoduje, że praktycznie każdy, kto zna podstawy budowy silnika i zasady jego pracy, może bawić się w tuning swojego samochodu! Należy pamiętać, że nieprawidłowe ustawienie map zapłonu lub paliwa może doprowadzić do poważnej awarii silnika. Standardowy montaż SMT6 polega na podłączeniu 6 przewodów do oryginalnego okablowania samochodu. Następnie trzeba dostosować ustawienia SMT6 do konkretnego silnika i można zająć się tuningiem. Podłączenie SMT6 osobie z doświadczeniem zajmuje około 30 minut. Wszystkie urządzenia piggy back są ograniczone oryginalnym komputerem (ECU). Mapa paliwa jest modyfikowana poprzez zmianę sygnału idącego do ECU z przepływomierza, MAP sensora lub sondy lambda. Mapa zapłonu jest modyfikowana poprzez opóźnienie lub przyspieszenie sygnału z czujnika położenia wału. Chodzi o to, aby oszukać ECU. Podstawowe możliwości SMT6: nauka sygnału przepustnicy, tuning mapy paliwa w 128 komórkach, tuning mapy zapłonu w 128 komórkach, kalibracja rpm, wysoki zakres obrotowy, zakres analogowy od 0 do 10 Volt, wyjście do sterowania dodatkowego wtrysku wody lub paliwa do 6 Amp (np. 6 wtrysków po 16 ohm), programowalna ilość cylindrów, różna polaryzacja sygnałów, limitowanie korekcji paliwa aby ECU nie wchodzi w awaryjny tryb pracy, limitowanie korekcji zapłonu, autotestowanie, sygnał z koła zamachowego (przyspiesza/opóźnia max do 2 zębów), sterowanie dodatkowym wtryskiem/wtryskami za pomocą mapy z 128 komórkami, sterowanie dodatkowymi urządzeniami jak wiatraki pompy paliwa, pompy wody, Shift Light, przełączanie pomiędzy mapami w czasie jazdy, tuning sygnału lambda liniowo i nie liniowo, tuning czasu ładowania cewek zapłonowych, przełączanie faz rozrządu w zależności od rpm, temp., przepływu powietrza, sterowanie progresywnym wtryskiem podtlenku azotu, wejścia na czujnik temperatury oraz przepływu powietrza – każde ma swoją mapę którą można wpływać na paliwo, zapłon lub dodatkowy wtryskiwacz/nitro. I wiele innych. SMT6 jest niezmiernie uniwersalnym urządzeniem o praktycznie nieograniczonych możliwościach. Jako najlepszy dowód można podać fakt, że jeden z naszych klientów za pomocą SMT6 zmienił kontrolę przepływu powietrza z MAF sensora na MAP sensor, który jest nieporównywalnie lepszy przy aplikacjach turbo! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo0104 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Dziękuje za odpowiedź. Czyli z tego co przeczytałem wynika ze mogę za pomocą PC'ta dowolnie modyfikować sterowanie silnikiem w piggy backu? Ta cena około 15 tys zł za modyfikacje silnika 2.5 do 300 KM to cena profesjonalnego przerobienia ale czy w skłąd tego wchodzi modyfikacja map w samym ECU czy podłączenie jakiegoś piggy backa? A coś takiego? na ile profesjonalnie to oceniacie? http://www.racingforum.pl/lofiversion/index.php?t53300.html co to jest MAP sensor i MAF sensor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 22 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Witam Jesli masz jakiekolwiek pojecie o modyfikowaniu map paliwowych lub o ustawianiu kata zaplonu itp to tak mozesz sam przeprowadzic strojenie, ale sam laptop to nie wszystko potrzebna jest takze hamownia do pomiaru mocy, oraz testy drogowe, a i jeszcze jedno potrzebny jest odpowiedni program do strojenia nie pamietam w tej chwili jego nazwy, polecam Ci strone www.vtg.pl moim zdaniem ta firma jest najlepsza w Polsce w dziedzinie tuningu mechanicznego, masz tam takze przykladowe ceny chip tuningu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enzo Opublikowano 23 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 VTG najlepsza hahahaha najlepszy mprzykladem byl Stan :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 24 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Witam Przecierz jego E46 wyjechalo wlasnie z pod reki VTG moze jest cos o czym nie wiem pozatym czasy na zawodach krajowych i zagranicznych mowia same za siebie np Honda Civic ok 600KM i 600KG wagi ktora jako auto przednionapedowe osiaga czasy ponizej 10s na 1/4 mili na peofesjonalnym torze moze to nie jest duze osiagniecie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 5 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Ma ktoś stronkę z jego specyfikacjami - Stana??? W ogóle trubił ktoś M52B25???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo0104 Opublikowano 5 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Ktos wie co to jest MAP sensof i MAF sensor?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 6 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Stan ma jest posiadaczem BMW E46 323Ci turbo jest to projekt streetracingowo-driftingowy . Z silnika o pojemnosci 2494cc uzyskano moc 400KM ponoc Stan nie chcial wiecej do driftu z tego co wiem turbina to GT3076R-WG Garetta wtryski 650cc zawor upustowy HKS SQQV wydech ma srednice 3 cali z koncowka Hammann Round Tail Pipe 76mm kontroler cisnienia HKS EVC turbo timer HKS komputer typu Stand Alone SE2 Autronic strojenie VTG. Co do zawieszenia to jest do gwint D2 Inverted rozporka przod M3 CSL tylni stabilizator M3 CSL. Hamulce: D2 8-tloczkowe z przodu i 6-tloczkowe z tylu Przeniesienie napedu: mechanizm roznicowy M-Gmbh z modelu M3 E46 wal napedowy i polosie wykonane na zamowienie Te informacje sa z 2008r wiec moglo sie duzo zmienic w jego E46 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 6 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Przed formatowaniem dysku miałem stronkę, gdzie było full informacji o tym projekcie, praktycznie wszystko było wypisane. No właśnie, miało być do driftu, to kiedy i gdzie on ma zamiar startować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 6 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Ktos wie co to jest MAP sensof i MAF sensor?? MAP sensor: manifold absolute pressure sensor MAP-Sensor w systemie sterowania praca silnika jest zasadniczym czujnikiem informujacym o obciazeniu silnika. Jest to jeden z glównych parametrów obok predkosci obrotowej silnika potrzebna sterownikowi systemu do wyznaczenia odpowiedniej dawki paliwa i kata wyprzedzenia zaplonu. Czujnik ten wskazuje wartosc cisnienia bezwzglednego w kolektorze dolotowym silnika. MAF sensor: mass air flow sensor MAF sensor - czyli po polsku przepływomierz powietrza (czujnik masy powietrza) <bmw> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo0104 Opublikowano 6 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Dziękuje adaho za satysfakcjonującą odpowiedź!! Czy zadając pytanie odnośnie schematu układu Turbodoładowania w silniku benzynowym popełniam błąd bo np gdzies jest to już opisane?? Generalnie chodzi mi o to jakie czujniki i elementy wykonawcze trzeba zmieniać(chodzi mi o części elektroniczne)?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 7 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 A coś takiego? na ile profesjonalnie to oceniacie? http://www.racingforum.pl/lofiversion/index.php?t53300.htm Przecierz na tej stonce ktora sam podales jest wszystko wyjascniome co i jak zmienic [ Dodano: 7 Luty 09, 16:30 ] A co do Stana i jego E46 mial zedebiutowac w Toyo Drifting Cup 2008 w Lublinie ale z tego co wiem nie bylo go przynajmniej nie widzialem jego E46 na zadnym filmie z tej imprezy To link do filmiku przedstawiajacego jego BMW http: //www.youtube.com/watch?v=c4sYxGGlEYw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo0104 Opublikowano 7 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Zgadza się jest tam wszystko ale napisane dla mnie za mało dokładnie:D ja poprostu nie znam niektórych pojęc. np : Co to jest WASTAGE? - turbo TD04HL-16T, chłodzenie wodą, zitegrowany WG (aktuator przeniesiony w inne miejsce)<--(co to WG i owy aktuator?) - sonda szerokopasmowa INNOVATE do wystrojenia(co to takiego?) - czujnik EGT i BOOST z ustawianym alarmem (co to EGT??) Czemu odłączoną ma sonde lambda w czym to pomaga? To zdanie, są same skróty(rs-232 to wiem co to:P): ''Kabel RS-232 jest na stałe w komorze silnika i w każdym momencie można szybko podłączyć laptopa i zestaw LC-1. W chwili obecnej mogę dowolnie modyfikować AFR i zapłon w całym zakresie obrotów'' O jakiej sondzie dalej mowa(w wydechu) bo wcześniej było napisane ze lambda wywalona(odłączona) i pytanko jeszcze jedno czy w tym np ecumasterze można dowolnie modyfikowac wszystkie parametry(zapłon, czas wtrysku prrzy danych obrotach itd?) za pomocą PC-ta?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 8 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 Można wyrzucić sondę i nie będzie problemu z pracą silnika?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 9 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 Wastegate jest to zawór montowany po gorącej stronie turbiny, który kontroluje ciśnienie doładowania. Bez zaworu wastegate turbo kręciłoby się coraz szybciej i szybciej i szybciej… aż do momentu uszkodzenia silnika lub samej turbiny Aktuator - siłownikiem liniowym sterującym pracą turbosprężarki. AFR jest to wskaźnik który mówi jaką mamy mieszankę powietrzno-paliwową. EGT wskaźnik oparty na czujniku temperatury, który pokazuje nam jaka jest temperatura gazów wylotowych. Sonda wąskopasmowa jest stosowana w większości aut i pozwala tylko na określenie czy mieszanka jest bogata czy uboga, nie podając dokładnych wartości. Dlatego też do wysterowania pracy silnika (wyznaczenia odpowiedniej mapy paliwowej) stosuje się sondę szerokopasmową. Ma ona tą zaletę, że odczytuje dokładne wartości w szerokim zakresie. Podłączony do niej wskaźnik AFR wskazuje dokładnie (do 0,1) masę powietrza w stosunku do paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo0104 Opublikowano 5 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 a czy ktoś byłby w stanie podesłać rysunek flanszy do kolektora wydechowego do silnika M50B25 TU? Tylko nie taki odrysowany z uszczelki tylko tak żeby mi pasował do głowicy, ewentualnie zdjęcie takiej flanszy(kolektora) i podane byłyby tam wymiary wszystkie potrzebne do jego wykonania?? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 15 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 Witam..... Jesli chodzilo Ci o to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo0104 Opublikowano 15 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 najważniejsze są wymiary do wykonania kolektora a na tym schemacie nie ma:( A masz możliwość dokonac pomiarów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 15 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 A co chcesz zrobić jakiś customo0wy równoodległościowy czy o co kaman?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo0104 Opublikowano 15 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 Chcę zrobić kolektor do turbo coś w podobie tych chińskich ale z modyfikacjami. Problem jest taki że ja nie mogę zdjąć swojego kolektora żeby sobie pomierzyć bo auto jest w pl a ja jestem na wyspie:| W czerwcu wracam do pl na kilka dni i chciałem zdobyć wymiary juz teraz żeby wykonać projekt no i żeby flansza już na mnie czekała jak wróce;>mam na to 2 tygodnie i zależy mi na wymiarach z głowicy bo kolektory to tylko z daleka wyglądaja tak samo jak część głowicy do której się je przykręca. Jeśli ktoś ma dostęp do głowicy to prosiłbym o pomiary jeśli to możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 16 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 Wymiarow niestety nie mam a co do samodzielnego wykonania takiego kolektora to duzo sie przy nim napracujesz nie latwiej bylo by zaadoptowac kolektor np z 2,5 TDS lub 3,0d ?? Na necie necie znalazlem temat przygotowania M50B25 pod turbo moze tam cos znajdziesz http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=57051&st=180 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.