rafal-lubin Opublikowano 16 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 Wymiarow niestety nie mam a co do samodzielnego wykonania takiego kolektora to duzo sie przy nim napracujesz nie latwiej bylo by zaadoptowac kolektor np z 2,5 TDS lub 3,0d ??Na necie necie znalazlem temat przygotowania M50B25 pod turbo moze tam cos znajdziesz http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=57051&st=180 Myśle że kolektory od diesli odpadaja bo sa żeliwnne a po drugie sa przystosowane pod bardzo male turbo...jezeli kolega chce osiagnac okolice 400KM to musi zastosowac minimum turbine na flanszy t3/t4 lub garetta rs na balberingu zeby nie mial problemów z awaria sprezarki co chwile. A co do wykonania kolektora wydechowego samodzielnie mysle ze wystarczy troche umiejetnosi spawalniczych, duzo checi i czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 16 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 Znajomy w E30 z 2,5 po zastosowaniu kolektora z 3,0d i turbiny Garrett GT 18V uzyskal ok 350KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo0104 Opublikowano 16 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 no właśnie więcej roboty byłoby przy adaptowaniu kolektorów od dizla niż zrobienie własnego. Przynajmniej dla mnie jeśli ktoś umie spawać i do tego ma TIGa to zrobi kolektorek pierwsza klasa. Turbosprężarke mam t28 z flanszą t3 (tak mi sie wydaje bo po cięzkich próbach dowiadywania sie co to jest wiem tyle ) ma chłodzenie wodne ale nie chce aż takiej mocy wielkiej bo skrzynia mi padnie. poza Tym turbosprężarka ma niewielki potencjał ale akurat taki jaki mnie interesuje:) Jeśli ktos miałby głowice to poproszę o powiary. a jeszcze mi tak do głowy wpadło że widziałem że te kolektory od dizli mają połączenie z turbiną na środku a w silniku benzynowym jest w tym miejscu łapa i poduszka:| i jak to zastosował?(przynajmniej w M50 tam się znajdyją te elementy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 16 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 Jak on to rozwiazal problem o ktorym mowisz nie wiem wiem tylko ze ma taki kolektor i turbine o ktorej pisalem jak go spotkam to zapytam co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal-lubin Opublikowano 16 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 spawa sie nowa lape silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 17 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 spawa sie nowa lape silnika Kolega ma racje [ Dodano: 26 Maj 09, 20:42 ] elmo0104 a nie lepiej bylo by Ci zaadoptowac seryjne flansze i do nich poprostu dospawac orurowanie pod turbo?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.